تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۱۲۷۴۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اجرای طرح‌های کوتاه مدت برای رفع نقاط حادثه خیز دزفول
با توجه به وجود برخی نقاط حادثه خیز در دزفول نیاز است طرح های کوتاه مدتی برای رفع این معضل در دستور کار قرار گیرد
رئیس اداره راهنمایی و رانندگی دزفول گفت: با توجه به وجود برخی نقاط حادثه خیز در دزفول نیاز است طرح های کوتاه مدتی برای رفع این معضل در دستور کار قرار گیرد.

سرهنگ تورج کردعلیوند ظهر روز سه شنبه در سومین نشست شورای ترافیک شهرستان دزفول اظهار کرد: میدان رودبند و روبروی پارک دولت نیازمند تدابیر فوری در جهت رفع مشکلات ترافیکی هستند چرا که روزانه سوانح رانندگی زیادی در این دو مسیر اتفاق می افتد.

وی افزود: وضعیت روشنایی ورودی پارک دولت و ورودی جاده زیباشهر مناسب نیست که باید در این جهت اقدام شود.

رئیس اداره راهنمایی و رانندگی دزفول همچنین عنوان کرد: در محور ورودی زیباشهر که دوربرگردان های آن باعث خلاف جهت حرکت کردن رانندگان می شود که پیشنهاد ما این است در این منطقه میدان و یا تقاطع غیرهمسطح درراستای رفع این معضل احداث شود، البته برای صرف هزینه کمتر و معقولانه تر بهتر است میدان احداث شود.

نصب سرعت‌کاه

معاون عمران و برنامه ریزی فرماندار دزفول نیز در این جلسه اظهار کرد: تهیه و نصب سرعتکاه در جاده شمس آباد و سه راهی شهرک منتظری از جمله مصوبات جلسه گذشته بود که طی سه هفته گذشته اجرا شدند.

عبدالحسین پوررکنی با بیان اینکه تابلوهای ایمنی و سرعت کاه در جاده آزادراه و بلوار ملاصدرا نصب شده، افزود: روشنایی ملاصدرا کافی نیست و چراغ چشمک زن های آن نیز ضعیف عمل می کنند بنابراین توصیه می شود در کمترین زمان ممکن این موارد بهبود یابند و نسبت به رنگ آمیزی سنگ جدول این منطقه اقدام شود.

وی با اشاره به بروز حوادث متعدد رانندگی در جاده های شهرستان عنوان کرد: اداره راه و شهرسازی باید برای ایمن سازی چهارراه آوج به سمت روستای بنوت تا سیاه منصور با نصب تابلو به رانندگان هشدار دهد چرا که این جاده ها فاقد شانه بوده و بیشتر آنها از روشنایی لازم نیز برخوردار نیستند و همین امر موجب بروز حوادث ناگوار زیادی شده است.

پوررکنی در ادامه با اشاره به وضعیت نامناسب میدان رودبند گفت: طی مدت های گذشته مساحت این میدان کاهش یافته و باعث بروز سوانح رانندگی شده بنابراین پیشنهاد می شود شهرداری با هزینه ای کم یک طرح کوتاه مدت را در این میدان اجرا کند.

در این نشست در خصوص مشکل ورودی جاده زیباشهر، عریض کردن جاده بن جعفر، درخواست عریض کردن  پارکینگ تاکسی های روبروی آستان سبزقبا، جاده روبروی مهاجرین و میدان خلیج فارس بحث و تبادل نظر شده و به ارائه راهکار پرداختند.

کاهش آمار استفاده از انشعابات غیرمجاز برق در دزفول

معاون عمرانی فرماندار دزفول گفت: توزیع برق دزفول با بازسازی شبکه برق ۲۳ روستا و نصب کابل های خودنگهدار، استفاده از انشعابات برق غیرمجاز در شهرستان را از ۲۷ درصد به ۱۴ درصد کاهش داد.

عبدالحسین پوررکنی در حاشیه نشست شورای ترافیک شهرستان دزفول در خصوص کمبود روشنایی در برخی نقاط شهرستان اظهار کرد: به زودی قرار است یک ترانس ۳۴۰ کیلوواتی وارد مدار برق شهرستان شود، اقدامات سخت افزاری این ترانس نیز انجام پذیرفته است که می تواند برای رفع کمبود روشنایی ها کارساز باشد.

وی افزود: طی دیداری که با مدیرکل توزیع برق استان داشتیم درخواست یک هزار عدد لامپ برای برخی نقاط شهرستان را مطرح کردیم که در نتیجه با ارائه ۷۵۰ لامپ موافقت شد.

معاون عمران فرماندار دزفول گفت: بر اساس آماری که استان ارائه داد در سال گذشته ۲۷ درصد انشعابات برق غیرقانونی در شهرستان و به ویژه در روستاها و مناطق حاشیه ای دزفول وجود داشت.

پوررکنی ادامه داد: توزیع برق دزفول در راستای رفع این معضل با صرف اعتباری بالغ بر چهار میلیارد تومان به بازسازی شبکه برق ۲۳ روستا و نصب کابل های خودنگهدار پرداخت که نتیجه آن کاهش استفاده از انشعابات برق غیرمجاز از ۲۷ درصد به ۱۴ درصد بود.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار