تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲
کد خبر: ۱۲۸۳۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار حمیدیه خبر داد:
احداث نیروگاه یک‌هزار مگاواتی سیکل ترکیبی در حمیدیه
نیروگاه سیکل ترکیبی یک‌هزار مگاواتی با برآورد اعتبار یک‌ و نیم میلیارد دلار در شهرستان حمیدیه احداث می‌شود
فرماندار حمیدیه گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی یک‌هزار مگاواتی با برآورد اعتبار یک‌ و نیم میلیارد دلار در شهرستان حمیدیه احداث می‌شود.

عبدالرضا سعیدی‌نیا اظهار کرد: در راستای مصوبه شورای اقتصاد کشور، تولید برق با ظرفیت 5هزار مگاوات در کشور با سرمایه گذاری خارجی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: از این ظرفیت نیروگاه سیکل ترکیبی یک‌هزار مگاوات با برآورد اعتبار یک‌ و نیم میلیارد دلار به استان خوزستان  اختصاص داده شده است.

فرماندار شهرستان حمیدیه با بیان اینکه با پیگیری‌های نمایندگان اهواز در مجلس شورای اسلامی و شخص استاندار مقرر شد این نیروگاه در ورودی شهرستان حمیدیه روبروی روستای دهکده احداث شود تصریح کرد: این نیروگاه در زمینی به مساحت 50 هکتار  و ایجاد زیر ساخت‌هایی مانند گاز، برق و آب در کنار آن احداث می‌شود.

وی تاکید کرد: با راه‌اندازی نیروگاه سیکل ترکیبی یک‌هزار مگاواتی در شهرستان حمیدیه تمام روستاها و مناطق مجاور حمیدیه از نعمت برق برخوردار می‌شوند.

سعیدی ‌نیا توضیح داد: بر اساس تعهدات وزارت نیرو، در جلسه‌ای که با حضور نمایندگان مجلس و سرمایه گذار خارجی برگزار شد مقرر شد ظرف مدت 6ماه مطالعات، کارهای مقدماتی و تمام موارد مورد نظر سرمایه گذار خارجی برای اجرای پروژه انجام شود.

وی ادامه داد: به فرمانداری حمیدیه نیز فرصت داده شد ظرف مدت یک هفته اطلاعاتی را از شهرستان که برای احداث پروژه ضروری است را آماده کند.

سعیدی نیا در پایان خاطر نشان کرد: با آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث نیروگاه یک‌هزار مگاواتی سیکل ترکیبی حمیدیه برای حدود 500 نفر اشتغال‌زایی می‌شود.
مرجع / فـارس
برچسب ها: حمیدیه
:
:
:
آخرین اخبار