تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۹
کد خبر: ۱۲۸۵۵۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل حج و زیارت خوزستان عنوان کرد:
پیش‌بینی سفر بیش از 2 میلیون زائر اربعین از مرزهای خوزستان
با توجه به تعطیلی حج عمره در ماه‌های گذشته، افزایش 20 تا 30 درصدی شرکت‌کنندگان در زیارت اربعین پیش‌بینی شده است
مدیرکل حج و زیارت خوزستان گفت: با توجه به تعطیلی حج عمره در ماه‌های گذشته، افزایش 20 تا 30 درصدی شرکت‌کنندگان در زیارت اربعین پیش‌بینی شده است.

پیش‌بینی سفر بیش از 2 میلیون زائر اربعین از مرزهای خوزستان

ناصر حویزاوی با اشاره به آغاز ثبت نام پیاده‌روی اربعین در سامانه سماح اظهار کرد: فعالیت سامانه سماح از روز گذشته (16 مردادماه) آغاز شده و ثبت‌نام علاقمندان به شرکت در این رویداد در حال انجام است.

وی افزود:‌ روز گذشته حدود 1000 نفر از استان خوزستان برای عزیمت به عتبات عالیات در اربعین حسینی ثبت‌نام کردند و ثبت‌نام همچنان ادامه دارد.

مدیرکل حج و زیارت خوزستان عنوان کرد: در سامانه سماح، 55 شرکت خدمات زیارتی از سراسر خوزستان جهت انجام روند صدور ویزا معرفی شده و آدرس و مشخصات کامل تمام این شرکت‌ها در سامانه موجود است.

حویزاوی با اشاره به اقدامات در حال انجام جهت برگزاری پیاده‌روی اربعین حسینی گفت:‌ در این خصوص جلسات مستمری در شهرستان‌های خرمشهر و دشت‌آزادگان برگزار شده و تمامی دستگاه‌ها به خوبی در حال انجام وظایف خود هستند.

وی توصیه کرد:‌ علاقمندان برای شرکت در زیارت اربعین، از طریق سامانه سماح اقدام کنند و از این طریق ما را در برگزاری هر چه بهتر اربعین حسینی یاری دهند.

مدیرکل حج و زیارت خوزستان ادامه داد:‌ در صورت ثبت‌نام کلیه زائران اربعین در سامانه سماح، اطلاع کافی از آمار و تعداد افراد به دست می‌آید و مشخص می‌شود چه امکاناتی باید فراهم شود؛ همچنین با ثبت‌نام در سامانه سماح، به مدیریت مرز در ایام اربعین کمک می‌شود.

حویزاوی گفت: پیش‌بینی می‌شود جمعیت شرکت‌کننده در مراسم اربعین امسال نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشد. با توجه به تعطیلی حج عمره در ماه‌های گذشته، افزایش 20 تا 30 درصدی شرکت‌کنندگان در زیارت اربعین پیش‌بینی شده است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود در اربعین امسال بیش از 2 میلیون نفر از مرزهای خوزستان به کشور عراق سفر کنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار