تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴
کد خبر: ۱۳۱۱۹۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان عنوان کرد:
اجرای 13 هزار هکتار از طرح 550 هزار هکتاری در حمیدیه
13 هزار هکتار از طرح 550 هزار هکتاری در حمیدیه اجرایی می‌شود که ظرفیت بسیار خوبی بوده و قرار است 5 هزار هکتار دیگر به این ظرفیت اضافه شود
استاندار خوزستان گفت: 13 هزار هکتار از طرح 550 هزار هکتاری در حمیدیه اجرایی می‌شود که ظرفیت بسیار خوبی بوده و قرار است 5 هزار هکتار دیگر به این ظرفیت اضافه شود.

عصر روز گذشته غلام رضا شریعتی در ادامه سفر استانی خود وارد روستای دهکده حمیدیه شد.

وی با حضور در جمع مسؤولان و نخبگان این شهر در محل حسینیه بیت سید نور پس از شنیدن مسائل و مشکلات شهرستان حمیدیه از زبان نخبگان با تبریک عید قربان و آغاز دهه ولایت و عید غدیرخم اظهار کرد: استان خوزستان به دلیل برخورداری از منابع و ظرفیت‌های بزرگ استانی استراتژیکی و مهم است.

وی با بیان اینکه کمتر منطقه‌ای در کل دنیا وجود دارد که مشابه استان از تمام ظرفیت‌های طبیعی و منابع بزرگ برخوردار است تصریح کرد: زیرساخت‌های  و منابع مهم و استراتژیکی استان به علت جنگ تحمیلی از بین رفت.

استاندار خوزستان، خوزستان را استانی استراتژیک با انواع نعمت‌های خدادادی و امکانات و ظرفیت‌های گوناگون همچون آب‌های شیرین بنادر و زمین‌های حاصل‌خیز، بنادر متعدد و سدها و منابع عظیم نفت و گاز عنوان کرد و افزود: همین شرایط و موقعیت ویژه استان به لحاظ امکانات سبب شده است منافع آن ملی باشند.

شریعتی ادامه داد: اما زیرساخت‌های خوزستان به‌دلیل قدمت و آثار جنگ فرسوده و آسیب دیده‌اند و به دلیل ملی بودن منافع استان ناگزیریم برای حل مشکلاتش نیز عزم ملی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بنده از بدو قبول مسؤولیت در استانداری تمام تلاشم بر این بود  که مشکلات را به مسؤولان کشوری منعکس کرده و حساسیت آنها را نسبت مشکلات استان افزایش دهیم تصریح کرد: اکنون ذهن مسؤولان نظام نسبت به مسائل خوزستان حساس و توجیه شده‌اند و گام‌هایی برای رفع مشکلات استان به‌زودی برداشته خواهد شد.

شریعتی مشکلات آب و فاضلاب را از جمله مشکلات اساسی استان برشمرد و افزود: دولت تصمیم دارد برای رفع این معضل گام‌های اساسی بردارد.

وی بیان کرد: اکنون علاوه بر شخص رئیس جمهور و معاون اول تعداد زیادی از وزرا در جریان معضل آب و فاضلاب استان هستند.

شریعتی گفت: چیزی حدود یک‌هزار و 200 میلیارد تومان به منظور خرید لوله‌های آب و فاضلاب استان اختصاص داده شده است که بانک پارسیان ضمانت خرید و صندوق توسعه تعاون حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: با خرید این حجم از لوله‌ها کل آب شرب استان تامین خواهد شد و مشکلات مردم استان رفع خواهد شد.

شریعتی با بیان اینکه طرح آب‌رسانی غدیر بزرگترین طرح آب‌رسانی در دنیا است تاکید کرد: با اتمام عملیات اجرایی این طرح یک‌هزار و 600 روستا و 25 شهرستان از نعمت آب بهره‌مند می‌شوند.

وی ابراز امیدواری کرد: با اجرای کامل  طرح آب‌رسانی غدیر تا سال آینده مشکل آب حمیدیه و به طور کل مناطق حوزه غرب کارون حل خواهد شد.

شریعتی هدف نهایی در طرح غدیر را انتقال آب از پشت دز عنوان کرد و افزود: با اجرای طرح غدیر EC آب به کمترین حد خود خواهد رسید و مناسب شرب می‌شود.

شریعتی با بیان اینکه طرح 550 هزار هکتاری از عنایات مقام معظم رهبری به استان و اجرای آن تصمیم جسورانه شخص رئیس جمهور بود توضیح داد: 13 هزار هکتار از این طرح در حمیدیه اجرایی می‌شود که ظرفیت بسیار خوبی است و قرار است 5 هزار هکتار دیگر به این ظرفیت اضافه شود.

وی با بیان اینکه آب دو فاز این طرح تامین شده است گفت: سابق وزارت نیرو در تامین آب طرح مقاومت از خود نشان می‌داد و صورت جلسه تامین آب را اعلام نمی‌کرد اما اکنون آب کل طرح تامین شده است.

شریعتی ابراز امیدواری کرد: با اجرای طرح 550 هزار هکتاری ظرفیت تولیدات کشاورزی استان از 14 الی 15 میلیون به رقم 18 الی 20 میلیون تن خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: ما اصرار داریم عملیات اجرایی طرح 550 هزار هکتاری به طور کل زیر کشت زمین اصرار داریم و باید زمین‌هایی که صرف جاده و کانال می‌شود را جداگانه محاسبه شود.

عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان در پاسخ به شبهات وجود نگاه امنیتی در شهرستان حمیدیه توضیح داد: به نظر من به هیچ نقطه نه تنها در استان بلکه در کشور نباید با دید امنیتی نگاه کرد.

شریعتی افزود:  اکنون و به ویژه در پسابرجام  وقت آن رسیده است که شرایط را برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی مهیا کنیم.

وی با تاکید بر اینکه امنیت پایدار در ایجاد ارتباط موثر و مستمر با همه اقشار مردم ایجاد می‌شود گفت: امنیت با اشتغال و ترویج قرآن و فرهنگ علوی ایجاد می‌شود.

شریعتی با اشاره به ساخت نیروگاه یک‌هزار و 200 مگاواتی سیکل ترکیبی در حمیدیه تشریح کرد: زمانی که سرمایه‌گذاران به من مراجعه می‌کردند احداث نیروگاه را به دلیل تبعات اقتصادی بسیار خوبی که می‌توانست برای مردم شهرستان مهیا کند در شهرستان حمیدیه توصیه کردم.

وی در پایان با اشاره به توسعه پروژه‌های نفت در غرب کارون و به تبع آن ایجاد  فرصت‌های اشتغال برای مردم منطقه توضیح داد: در مذاکرات با وزیر نفت مقرر شد در چارچوب خدمات اجتماعی شرکت نفت در برخی مناطق استان، ساخت درمانگاه، مدارس و مراکز فرهنگی و اجتماعی و عمران روستایی را در دستور کار خود قرار دهد.

مهم‌ترین مباحث مطرح شده از سوی افراد حاضر در جلسه ظرفیت‌های بالای حمیدیه در بحث کشاورزی و صیفی کاری، مباحث کمبود امکانات ورزشی، مشکلات فاضلاب شهرستان و عدم ساماندهی پساب‌ها، درخواست راه‌اندازی دانشکده کشاورزی در شهرستان، مشکلات مربوط به اشتغال، نیاز به تجهیز و نوسازی مدارس در شهرستان، راه‌اندازی صنایع تبدیلی در حوزه کشاورزی و شیلات برای افزایش اشتغال و گردشگری بود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار