تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۱۳۲۳۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر آموزش‌وپرورش شوش:
۳۰ مدرسه در شوش در حال تخریب هستند
مدیر آموزش‌وپرورش شوش گفت: بیش از ۳۰ مدرسه در شهرستان دارای بافت فرسوده و تخریبی هستند و نیاز به بازسازی و بهسازی دارند
مدیر آموزش‌وپرورش شوش با بیان این‌که بیش از  ۳۰ مدرسه در شهرستان دارای بافت فرسوده و تخریبی هستند و نیاز به بازسازی و بهسازی دارند، از تخصیص ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تجهیز مدارس شوش و منطقه شاوور و تخصیص ۵۰۰ میلیون تومان جهت  تکمیل پروژه مدرسه 15 کلاسه این شهرستان خبر داد.

مجتبی دیناروند با اشاره به بازدید استاندار از مدارس روستایی شاوور به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید و برگزاری مراسم نمادین بازگشایی مدارس در این منطقه، اظهار کرد: دکتر شریعتی در حاشیه این بازدید یک میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز و  بازسازی و بهسازی مدارس و تکمیل یک پروژه نیمه‌تمام در مرکز شوش اختصاص دادند.

وی در خصوص میزان اعتبار موردنیاز برای بازسازی مدارس شوش، گفت: بیش از ۳۰ مدرسه در شهرستان نیاز به بازسازی و بهسازی دارند که در حال تخریب و می‌توان گفت جزو بافت فرسوده هستند. استاندار 500 میلیون تومان برای بازسازی و بهسازی مدارس اختصاص داده است اما نمی‌توان گفت که این میزان برای نوسازی همهٔ مدارس فرسوده کافی است.

مدیر آموزش‌وپرورش شوش با بیان این‌که هیچ برآوردی در این خصوص انجام نشده است، افزود: اگر کمک‌ها در جهت بهسازی فضای آموزشی تداوم یابد، به‌تدریج در چند سال آینده تمام مدارس شهرستان نوسازی و بهسازی می‌شوند. اکنون تراکم کلاس‌ها در مدارس زیاد شده است زیرا مدارسی که در سال‌های اخیر تخریب شده‌اند، جایگزین نشده‌اند و نیاز است مدارس جدید ساخته شود تا دانش‌آموزان با مشکل مواجه نشوند. در سه سال اخیر مدارسی که پس از تخریب، با فضای جدید جایگزین شده باشند، در شهرستان نداشته‌ایم.

دیناروند ادامه داد: امسال چهار مدرسه به علت فرسودگی کلاس‌ها و فضای آموزشی، تخلیه شدند که از بهترین مدارس شهرستان بودند و دانش‌آموزان آن‌ها ناگزیر شدند که در مدارس دیگر مناطق ثبت‌نام کنند و به‌دلیل بعد مسافت رفت‌وآمد آن‌ها به مدرسه با مشکل مواجه شده است.

وی در خصوص پروژه‌های نیمه‌تمام و میزان اعتبار در نظر گرفته‌شده برای احداث مدارس جدید در این شهرستان، گفت: حدود هشت سال است که پروژه مدرسه 15 کلاسه در مرکز شهر راکد مانده است که مشکل حقوقی آن رفع شده ولی به دلیل کمبود اعتبار، پیشرفتی نداشته است؛ اکنون و با دستور استاندار 500 میلیون تومان به این پروژه اختصاص یافته است که این مبلغ بخشی از  اعتبار تکمیل این پروژه است و امیداوریم ضمن محقق شدن این اعتبار، حمایت‌ها در جهت تکمیل این پروژه ادامه یابد.

مدیر آموزش‌وپرورش شوش همچنین درباره آخرین وضعیت بازسازی و بهسازی مدارس این شهرستان، اذعان داشت: از سال 92 تاکنون، پنج مدرسه از سوی بنیاد برکت و میزان در مناطق روستایی شهرستان احداث شده است. از 2 سال گذشته تاکنون نیز 2 مدرسه خیرساز در شهرستان تأسیس شده است که یکی از آن‌ها مدرسه هشت کلاسه پولادگر واقع در روستای وهب است که در هفته‌ی دولت افتتاح شد؛ یک مدرسه 2 کلاسه دیگر در روستای بُنده نیز توسط گروه جهادی فتح‌المبین تا اواخر هفته افتتاح خواهد شد که در آن دانش‌اموزان مقطع ابتدایی به‌صورت چند پایه مشغول به تحصیل خواهند شد.

دیناروند ادامه داد: یک مدرسه خیرساز دیگر نیز با 30 درصد پیشرفت فیزیکی واقع در روستای بیت‌ خشان، تا پایان امسال افتتاح می‌شود؛ استاندار قول داده است که تا پایان سال 96 تمامی مدارس خشتی، گلی، کپری و کانکسی در سراسر استان برچیده شوند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار