تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴
کد خبر: ۱۳۲۵۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم دزفول:
افزایش بودجه خوزستان و پرداخت خسارت سیل به عنوان مطالبه مردم در دست پیگیری است
افزایش بودجه ، پرداخت خسارت سیل و تامین آب آشامیدنی مناطق روستایی به عنوان مهمترین مطالبات مردم خوزستان از سوی مجمع نمایندگان این استان در دست پیگیری است
نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت:افزایش بودجه ، پرداخت خسارت سیل و تامین آب آشامیدنی مناطق روستایی به عنوان مهمترین مطالبات مردم خوزستان از سوی مجمع نمایندگان این استان در دست پیگیری است.

عباس پاپی زاده با اشاره به نشست مشترک مجمع نمایندگان خوزستان با رئیس مجلس شورای اسلامی و چند تن از مسئولان سازمان برنامه و بودجه سه شنبه شب افزود:در این نشست که امروز برگزار شد مهمترین مسایل ومشکلات استان خوزستان در بخش های مختلف طرح و مورد پیگیری قرار گرفت.

وی اظهار کرد:افزایش سهم خوزستان در بودجه کشور و نیز سهم 2 درصدی این استان نفت خیز از جمله مهمترین مطالبات مجمع نمایندگان خوزستان در این نشست مشترک بود که با حضور نمایندگانی از سازمان برنامه و بودجه مورد تایید رئیس مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با بیان ظرفیت 54میلیون تنی حمل بار در استان خوزستان به واسطه تولیدات بخش کشاورزی ، صنایع و بنادر به ضرورت 2 خطه کردن راه آهن تهران - جنوب نیز که در این نشست مطرح گردید اشاره کرد.

وی گفت: در این نشست موضوع 2 خطه کردن راه آهن تهران - جنوب از محدوده ایستگاه دورود تا خوزستان مطرح شد که رئیس مجلس شورای اسلامی به عنوان یک طرح مهم ملی بر ضرورت اجرای آن تاکید کرد که نمایندگان سازمان برنامه و بودجه نیز در خصوص تامین اعتبار آن قول مساعد دادند ضمن اینکه طرح آزاد راه تهران - جنوب نیز مورد تایید قرار گرفت.

وی حل مشکل آب آشامیدنی مناطق روستایی خوزستان را دیگر مطالبه مجمع نمایندگان این استان از دولت برشمرد و گفت: این مشکل همچنین در کنار طرح فاضلاب مناطق شهری خوزستان به طور جدی مورد تاکید قرار گرفت ضمن اینکه در خصوص معضل ریزگردها مقرر گردید علاوه بر اقدام دیپلماتیک از سوی وزارت خارجه با طرف عراقی برای کمک به حل این معضل در برنامه ششم توسعه نیز بودجه ای برای حل این معضل به استان خوزستان اختصاص یابد.

پاپی زاده به خسارت سنگین ناشی از سیل اواخر فروردین ماه به شمال استان خوزستان نیز اشاره کرد و گفت:طغیان رودخانه دز خسارت سنگینی به زیر ساخت های شهری و روستایی ، بخش کشاورزی ، راه و سایر بخش ها در شهرهای دزفول ، شوش و شوشتر وارد کرد که این خسارت ها تاکنون جبران نشده است.

وی افزود:با تاکید دکتر لاریجانی در این نشست مقرر گردید سازمان برنامه و بودجه با تایید حجم گسترده خسارت وارده به بخش های مختلف و اعلام آن به هیات دولت به صورت عملی موضوع جبران خسارت وارده ناشی از سیل فروردین پیگیری و پرداخت شود.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی به نظر مساعد دکتر لاریجانی و نمایندگان سازمان برنامه و بودجه در این نشست برای کمک به حل مشکلات خوزستان و تامین مطالبات به حق مردم این استان اشاره کرد و گفت: از دیگر مواردی که در این نشست مورد تاکید مجمع نمایندگان خوزستان قرار گرفت موضوع مالیات بر ارزش افزوده می باشد که موجب فشار مضاعف بر اصناف استان خوزستان شده است.

پاپی زاده گفت:افزایش سهم برگشت مالیات به استان خوزستان و نیز بازنگری و اصلاح قانون مالیات ارزش افزوده برای مناطقی چون استان خوزستان که اصناف در آمد مالیاتی را به موقع پرداخت می کنند از دیگر مواردی است که در این نشست مورد بحث قرار گرفت.

وی به هزینه بالای قبض آب و برق مصرفی مردم خوزستان در فصل گرم تابستان به عنوان دیگر مطالبه جدی مجمع نمایندگان این استان اشاره کرد و گفت:در این نشست مقرر شد تا موضوع کاهش هزینه قبض آب و برق مردم خوزستان در دمای بالای 50 درجه با وزیر نیرو مطرح و پیگیری شود.

نماینده مردم دزفول در خاتمه نگاه و اولویت مجمع نمایندگان خوزستان را تسریع در حل مسایل و مشکلات این استان در تعامل مجلس و دولت برشمرد و گفت:این مطالبات به طور جدی از سوی مجمع نمایندگان خوزستان در دست پیگیری است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار