تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۹
کد خبر: ۱۴۲۷۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پیش بینی رخداد پدیده وارونگی دمایی و تجمع آلاینده های صنعتی در اهواز
بررسی نقشه های پیش یابی در سطح زمین استقرار زبانه پرفشار شمالی را تا اواسط هفته جاری در خوزستان نشان می دهد که بر این اساس پیش بینی رخداد پدیده وارونگی دمایی و تجمع آلاینده های صنعتی در شهرهای بزرگ از جمله اهواز در صبحگاه وجود دارد
مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: بررسی نقشه های پیش یابی در سطح زمین استقرار زبانه پرفشار شمالی را تا اواسط هفته جاری در خوزستان نشان می دهد که بر این اساس پیش بینی رخداد پدیده وارونگی دمایی و تجمع آلاینده های صنعتی در شهرهای بزرگ از جمله اهواز در صبحگاه وجود دارد.

کوروش بهادری شنبه اظهارکرد:در سطوح فوقانی جو نیز از فردا تا اواسط روز چهارشنبه ، خوزستان در دامنه امواج پایدار قرار دارد.

وی همچنین گفت: موج جدید بارندگی از آخر هفته وارد خوزستان می شود که این موج بارشی با تاثیر بر روی نیمه جنوبی کشور، باعث افزایش ابر و بارش پراکنده و رگباری در روز چهارشنبه تا جمعه در بیشتر نقاط خوزستان می شود.

وی افزود: در 24 ساعت گذشته، اهواز و آبادان با 23 درجه سانتیگراد و بستان با سه درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط استان گزارش شده و تغییرات دمایی هوای اهواز بین 24 و هشت درجه سانتیگراد در نوسان است.

بهادری در ادامه گفت: وارونگی هوا در بامداد روز شنبه در اهواز 248 متر بود.

وارونگی دما یا اینورژن به پدیده ای گفته می شود که در آن برخلاف حالت طبیعی با افزایش ارتفاع دما نیز زیاد می شود و در این شرایط درجه حرارت پائین جو کمتر از طبقه فوقانی است. در شهرهای بزرگ وارونگی دما معمولاً باعث آلودگی هوا می شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار