تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴
کد خبر: ۱۴۵۳۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز مرحله دوم ساماندهی سهام عدالت/ مشمولان شماره شبای حساب های بانکی خود را در سامانه وارد کنند
مرحله دوم ساماندهی سهام عدالت، در حقیقت مکمل مرحله نخست آن است و طی آن مشمولان می توانند با مراجعه به سامانه به آدرس www.samanese.ir به اعلام شماره شبای 24 رقمی حساب بانکی خود همراه با IR اولیه بپردازند
آغاز مرحله دوم ساماندهی سهام عدالت/ مشمولان شماره شبای حساب های بانکی خود را در سامانه وارد کنندمشاور مدیرعامل سازمان خصوصی سازی با اشاره به آغاز مرحله دوم ساماندهی سهام عدالت از دقایق نخستین بامداد روز چهارشنبه از مشمولان خواست تا شماره شبای حساب های بانکی خود را با ورود به صفحات شخصی خود در این سامانه وارد کنند.

«سیدجعفر سبحانی» افزود: مرحله دوم ساماندهی سهام عدالت، در حقیقت مکمل مرحله نخست آن است و طی آن مشمولان می توانند با مراجعه به سامانه به آدرس www.samanese.ir به اعلام شماره شبای 24 رقمی حساب بانکی خود همراه با IR اولیه بپردازند.

به گفته این مقام مسئول، شماره شبا برای پرداخت سود سهام عدالت سال 95 به مشمولان دریافت می شود که امید می رود از نیمه دوم امسال و با اعلام سود 60 شرکت سرمایه پذیر، سود سهام عدالت به حساب افراد واریز شود.

وی تاکید کرد، سود سال 1395 متعلق به دولت یا خزانه نیست و فقط به حساب مشمولان واریز خواهد شد.

سبحانی یادآور شد: مشمولان می توانند با مراجعه به شعب بانک های عامل، استفاده از دستگاه های خودپرداز بانکی یا استفاده از اینترنت بانک و تلفن بانک به دریافت شماره شبای حساب های خود بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: همه بانک های دولتی و خصوصی و همچنین سه موسسه مالی و اعتباری «کوثر»، «ملل» (عسگریه سابق) و «توسعه» که متصل به شبکه شتاب بوده و مورد تایید بانک مرکزی هستند، برای اعلام شماره شبای حساب های مشمولان آماده خدمات رسانی اند.

سخنگوی سازمان خصوصی سازی ادامه داد: مطابق آمار برای بیش از 47 میلیون نفر مشمول سهام عدالت، به همین تعداد نیز باید شماره شبا دریافت شود؛ در صورتی که شماره های اعلامی مشکل داشته یا متعلق به شخص دیگری غیر از مشمول باشد، پس از 15 روز ایراد وارده از طریق پیامک به افراد اعلام می شود.

وی در ادامه با اشاره به مرحله نخست ساماندهی سهام عدالت، یادآوری کرد: از روز 17 اسفندماه گذشته و با رونمایی از سامانه، ارائه صورتحساب و صدور قبض برای مشمولان آغاز شده و تاکنون بیش از 30 میلیون نفر از مشمولان به سامانه مراجعه و صورتحساب دریافت کرده اند.

گفتنی است؛ 10 سال مهلت قانونی برای اینکه از محل سود سهام عدالت، بدهی مشمولان بابت خرید سهام پرداخت شود، به پایان رسیده و برای هر فرد 10 میلیون ریال (یک میلیون تومان) سهم در مدت 10 سال( بین سال های 1385 تا 1394 ) اختصاص یافته است.

در این 10 سال، از محل سود سهام عدالت مقداری سود به خزانه واریز شده و هم اکنون با پایان مهلت 10 ساله، سهام قابل واگذاری است.

سازمان خصوصی سازی تا شهریور ماه سال جاری مهلت در نظر گرفته است تا مشمولانی که مانده ای دارند و همه 10 میلیون ریال(یک میلیون تومان) سهام برایشان آزاد نشده، به واریز باقی مانده سهم برای مالکیت کامل آن اقدام کنند؛ موضوعی که اختیاری بوده و هیچ اجباری به واریز بدهی نیست.

سامانه ساماندهی سهام عدالت صبح سه شنبه (هفدهم اسفند ماه 1395) با حضور «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهوی و «علی طیب نیا» وزیر امور اقتصادی و دارایی، در سالن اجلاس سران رونمایی شد.

هدف عمده توزیع سهام عدالت، بهینه کردن توزیع درآمد در کشور و مشارکت دادن همه مردم در اداره امور اقتصادی کشور است و با بکارگیری راهکارهای خاص خود به تعدیل اقتصادی می پردازد.

اهداف این طرح، مشارکت مردم در آبادانی کشور، رشد و توسعه اقتصادی، فقرزدایی، ترویج فرهنگ سهامداری، ایجاد تعادل ثروت میان دهک‌های بالا و پایین، افزایش سهم بخش تعاون، اتکای خانوارهای نیازمند به خودشان، قطع دست مفسدان اقتصادی، تسریع روند خصوصی سازی از طریق واگذاری گسترده سهام شرکت های دولتی، تفکیک مناسب تر وظایف حاکمیتی و بنگاه داری، سازماندهی کاراتر بنگاه های دولتی و کارآمدسازی دولت در عرصه وظایف حاکمیتی است.

مطابق مصوبه شورای عالی اصل 44 قانون اساسی سازمان خصوصی سازی موظف است با توجه به انقضای 10 ساله اقساط سهام عدالت نسبت به ارایه صورتحساب مشمولان اقدام کند و سود سهام را به اندازه ای که به مشمولان تعلق دارد، بپردازد.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: سهام عدالت
:
:
:
آخرین اخبار