تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۱۴۷۰۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تجلیل از پنج دهه فعالیت علمی استاد سابق دانشگاه چمران
آیین بزرگداشت پنج دهه فعالیت علمی و آموزشی دکتر حسن فروغی استاد گروه زبان فرانسه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید چمران اهواز با حضور دکتر خواجه رئیس دانشگاه، اعضای هیأت‌علمی، کارکنان و دانشجویان این دانشگاه برگزار شد
آیین بزرگداشت پنج دهه فعالیت علمی و آموزشی دکتر حسن فروغی استاد گروه زبان فرانسه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید چمران اهواز با حضور دکتر خواجه رئیس دانشگاه، اعضای هیأت‌علمی، کارکنان و دانشجویان این دانشگاه برگزار شد.

در این آیین که امروز، دوشنبه اول خردادماه در تالار خلیج‌فارس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، دکتر غلامحسین خواجه رییس دانشگاه اظهار کرد: در آستانه سوم خردادماه سالروز آزادسازی خرمشهر یاد و خاطره شهدا، جانبازان و ایثارگران را گرامی می‌داریم.

وی با اشاره به جایگاه علمی دکتر فروغی بیان کرد: این استاد عالی‌قدر دانشکده ادبیات برای اعتلای جایگاه علم و دانش کشور و این دانشگاه نیم‌قرن تلاش بی‌وقفه داشته و امروز از سرمایه‌های دانشگاه شهید چمران اهواز محسوب می‌شود.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز، ادامه داد: دکتر فروغی در مدت حضور خود در دانشگاه شهید چمران اهواز، خدمات بسیاری را به فرزندان این کشور ارائه کرد و بزرگ‌ترین سرمایه وی این است که اکنون پس از 50 سال تدریس تمامی اعضای هیأت‌علمی این دانشگاه از جایگاه علمی و آموزشی او به نیکی نام می‌برند.

خواجه با اشاره به اینکه قلب استاد فروغی برای دانشگاه شهید چمران اهواز می‌تپد، اظهار کرد: همکاران جوان‌تر باید بدانند که استادان پیشکسوت زحمات زیادی را کشیده‌اند و باید از تجربیات آن‌ها استفاده شود.

همچنین در این مراسم، دکتر علیرضا جلیلی‌فر رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار کرد: ارج نهادن به جایگاه استاد جزو یادگارهایی است که از نیاکان ما به یادگار مانده است.

وی افزود: دانشگاه شهید چمران اهواز امروز مفتخر است که گرامی‌داشت استادی را برگزار کند که سال‌های برای توسعه فعالیت‌های علمی و آموزشی این دانشگاه تلاش کرده است.

رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید چمران اهواز، ادامه داد: در طی نیم‌قرن تلاش، دکتر فروغی زحمات زیادی را برای گروه زبان فرانسه کشیده است و از خصوصیات این استاد می‌توان به تعهد در آموزش و پژوهش، رعایت نظم اداری و... اشاره کرد.

همچنین دکتر نصرالله امامی دیگر عضو هیأت‌علمی دانشکده زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شهید چمران اهواز، اظهار کرد: 41 سال قبل که خدمتم را در دانشگاه جندی‌شاپور (شهید چمران فعلی) آغاز کردم، اعضای هیأت‌علمی دانشکده ادبیات شامل استادانی از داخل و خارج از کشور بودند که پس از انقلاب استادان خارجی این دانشکده به کشورهای خود بازگشتند.

وی ادامه داد: دکتر فروغی ازجمله اعضای هیأت‌علمی این دانشکده بود که در سال 57 از دانشگاه سوربن فارغ‌التحصیل شد و سال 58 فعالیت خود را در این دانشگاه آغاز کرد.

عضو هیأت‌علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید چمران اهواز، گفت: دکتر فروغی باسابقه نیم‌قرن فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی از افتخارات دانشگاه محسوب می‌شوند؛ وی در کنار فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی توانست با برقراری روابط با سفارت فرانسه و همچنین دیگر دانشگاه‌ها منشأ خدمات بسیاری باشد.

همچنین دکتر فروغی در این مراسم اظهار کرد: شروع خدمت من در دانشگاه شهید چمران اهواز هم‌زمان با پیروزی انقلاب اسلامی و پایان خدمت نیز با برگزاری آیین شصتمین سالگرد تأسیس دانشگاه بود.

وی افزود: به‌عنوان یکی از استادان برون‌استانی این دانشگاه هیچ دینی بر گردن مردم خوزستان نداشته و خود را مدیون رشادت‌ها و دلاوری‌های مردم این استان می‌دانم.

این عضو پیشین هیأت‌علمی گروه زبان فرانسه دانشکده ادبیات و علوم انسانی، از افزایش بی‌رویه دانشجویان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری بدون در نظر گرفتن آینده شغلی این افراد اظهار نگرانی کرد و خواستار ایجاد تحولی در نحوه جذب دانشجویان با در نظر گرفتن نیاز جامعه شد.

دکتر فروغی در پایان از تلاش‌های تمامی کارکنان و اعضای هیأت‌علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی تقدیر کرد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار