تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۱۴۹۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
باقری : بهداد سلیمی هنوز به آمادگی کامل نرسیده/ دوره، دوره پول است
سرمربی تیم ملی وزنه برداری با ابراز رضایت از سطح برگزاری رقابت‌های لیگ کشور گفت بهداد سلیمی با توجه به مصدومیتی که از پیش داشته در این مسابقات راضی‌کننده ظاهر شده با این حال هنوز با شرایط آرمانی خود فاصله دارد.

کوروش باقری در گفتگو با مهر در ارتباط با رقابت‌های لیگ وزنه‌برداری که روز گذشته با قهرمانی ملی حفاری در اهواز به پایان رسید، اظهار داشت: سطح برگزاری رقابت‌ها بالا بود و من از عملکرد وزنه برداران تیم ملی در این مسابقات رضایت دارم. بچه‌ها رکوردهای خوبی در این مسابقات به ثبت رساندند که برای من رضایتبخش بوده است.

وی افزود: با توجه به بدن‌هایی که آنها پیش از حضور در اردو داشتند باید بگویم که در فاصله 57 روز مانده به رقابت‌های آسیایی و 160 روز تا المپیک، عملکرد آنها خوب بوده هرچند که هنوز با آمادگی صددرصد فاصله دارند.

سرمربی تیم ملی وزنه برداری از عملکرد وزنه برداران در رده جوانان ابراز نارضایی کرد و گفت: من نسبت به عملکرد وزنه برداران بزرگسال رضایت کامل دارم اما این موضوع در مورد وزنه برداران جوان صدق نمی‌کند که البته این امر را باید طبیعی دانست و به بی تجربگی آنها مرتبط است. هرچند که باید بگویم برگزاری چنین مسابقاتی باعث می‌شود که آنها آماده‌تر از گذشته شوند و این در نهایت ارزشمند است.


http://www.mehrnews.com/mehr_media/image/2011/04/637814_orig.jpg


تیم "ملی حفاری" در حالی در این مسابقات به قهرمانی رسید که از ستاره‌های مطرح و نام آشنایی چون مجید عسکری، رسول تقیان، کیانوش رستمی، سهراب مرادی، نواب نصیرشلال، سعید محمدپور و سجاد انوشیروانی در ترکیب خود بهره می‌برد.

باقری در پاسخ به این سئوال خبرنگار مهر که این تیم با توجه به تمکن مالی موفق به کسب عنوان قهرمانی شده، گفت: دوره، دوره پول است. مگر عمر حرفه‌ای یک ورزشکار چقدر است؟ با این شرایط یک ورزشکار با تیمی قرارداد می‌بندد که بتواند بیش از سایرین او را تامین کند، البته این مسائل به من به عنوان سرمربی ارتباط ندارد و تمرکزم بر عملکرد و رکورد وزنه برداران بوده و باید بگویم که رکوردهای خوبی هم در این دوره از مسابقات به ثبت رسید.

اردوی آماده سازی تیم ملی وزنه برداری در آبادان برگزار شد. باقری انتخاب محل اردو را با محل برگزاری رقابت‌های لیگ در اهواز بی ارتباط دانست و گفت: اینکه ما در آبادان اردو برپا کرده‌ایم و مسابقات در اهواز برگزار می‌شود هیچ ارتباطی به یکدیگر ندارند، چراکه با توجه به وضعیت آب و هوایی کشور در ماه گذشته، آبادان هوای معتدل و خوبی داشت و همین امر، کار وزنه برداران را تسهیل کرده بود. دلیل اصلی انتخاب آبادان برای برپایی اردو نیز به همین امر بازمی‌گردد.

کورش باقری در پایان در ارتباط با وضعیت آمادگی بهداد سلیمی اظهار داشت: بهداد در این رقابت‌ها در حرکت یکضرب وزنه 195 کیلوگرم را بالای سر برد که این با رکورد این وزنه بردار که 214 کیلوگرم است تفاوت دارد اما باید توجه داشت که این وزنه بردار از بند آسیب دیدگی رهایی پیدا کرده و حتی شکل وزنه زدن او فرق کرده و این از اثرات مصدومیت است. بهداد باید در رقابت‌های آسیایی شوک آخر را به بدنش وارد آورد تا انشاءاالله در المپیک برای کسب مدال طلا روی سکو برود.

:
:
:
آخرین اخبار