تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲
کد خبر: ۱۵۲۹۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار مسجدسلیمان:
کارفرما متعهد به پرداخت حقوق کارگران سیمان کارون شده است
فرماندار مسجدسلیمان با تاکید بر احقاق حقوق کارگران کارخانه سیمان کارون گفت: کارفرما متعهد شده است که حقوق معوقه کارگران این کارخانه را پرداخت کند.

علیرضا گروئی با اشاره به جلساتی که درباره حل و فصل مشکل کارگران کارخانه سیمان مسجدسلیمان (کارون) برگزار شده، اظهار کرد: 2 صورتجلسه دراین باره تنظیم و به کارفرما ابلاغ شده که طی آنها کارفرما ملزم شده در یک بازه زمانی قابل قبول مطالبات کارگران را تسویه کند.

وی تاکید کرد: ما به عنوان دولت و نماینده مسجدسلیمان در مجلس و امام جمعه این شهرستان برای حمایت از کارگران و پیگیری مطالبات و احقاق حقوق کارگران اعلام آمادگی کرده اند.

گروئی با اشاره به تعطیلی کارخانه در روزهای گذشته افزود: انتظار داریم کارگران این کارخانه برای تحقق برنامه های تولید و تسریع در درآمدزایی و به تبع آن پرداخت مطالبات شان ، دوباره به کار بازگردند.

وی اضافه کرد: کارخانه سیمان مسجدسلیمان مشکل خاصی ندارد و در صورت راه اندازی دوباره خط تولید می تواند به تعهدات خود در قبال کارگران عمل کند.

گروئی این کارخانه را مهمترین واحد تولیدی منطقه عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه 500 نفر به صورت مستقیم و یک هزار نفر به صورت غیرمستقیم در این کارخانه مشغول به کار هستند، تعطیلی و یا اختلال در کار این کارخانه به اشتغال این شهرستان لطمه زیادی وارد می کند، بنابراین همه مسئولان در تلاش هستند که مشکلات آن را هر چه زودتر مرتفع کنند.

وی همچنین اظهار کرد: تاکنون چندین جلسه برگزار شده و قرار بود که کارفرما حقوق کارگران را به طور کامل تا شهریور ماه تسویه کند اما به دلایلی فقط توانست به بخشی از تعهد خود عمل کند که بعد از مذاکرات اخیر متعهد شده همه مطالبات را به مرور تسویه کند.

بر اساس این گزارش، کارخانه سیمان مسجد سلیمان که در شرایط عادی سالیانه سه هزار تن تولید سیمان دارد.

کارگران این کارخانه بین چهار ماه تا 17 ماه حقوق پرداخت نشده مطالبه دارند و اعتراض آنها از 2 ماه گذشته آغاز شده که در روزهای اخیر به تعطیلی خط تولید انجامیده است.

آنان در آخرین اقدام اعتراضی خود سه شنبه هفته جاری در مقابل ساختمان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مسجدسلیمان تجمع کردند.

کارخانه سیمان مسجد سلیمان که در شرایط عادی سالیانه سه هزار تن تولید سیمان دارد برای 470 نفر به صورت مستقیم و یک هزار نفر به صورت غیرمستقیم ایجاد اشتغال کرده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار