تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۱۵۶۶۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نصب تمثال شهیدان مدافع حرم در گلزار شهدای اهواز/ تصاویر
به منظور گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان جبهه مقاومت، تمثال شهیدان مدافع حرم استان خوزستان در گلزار شهدای اهواز نصب شد
به منظور گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان جبهه مقاومت، تمثال شهیدان مدافع حرم استان خوزستان در گلزار شهدای اهواز نصب شد.

این اقدام فرهنگی از سوی هیئت بسیجیان گمنام خوزستان با همکاری دانشگاه علمی کاربردی شهرداری اهواز انجام شد تا یاد و خاطره شهدای گمنام استان خوزستان همیشه زنده بماند.

 هیئت بسیجیان گمنام خوزستان تمثال شهدای مدافع حرم از شهرستان‌های مختلف استان خوزستان از جمله اهواز، اندیمشک، دزفول، بهبهان، شوشتر، کوت عبدالله، رامشیر، شوش، باغملک، آبادان، خرمشهر، امیدیه، گتوند و آغاجاری را در گلزار شهدای اهواز نصب کرد.

در این حرکت فرهنگی تمثال سردار شهید سعید سیاح‌طاهری از شهدای مدافع حرم آبادان که در تاریخ 23 دی ماه سال 1394 در سوریه به شهادت رسید در گلزار شهدای اهواز نصب شد.

همچنین هیئت بسیجیان گمنام خوزستان تمثال شهید صالح صالحی، نخستین شهید مدافع حرم رامشیر که در یکم فروردین ماه سال 1350 دیده به جهان گشود و در روز دوشنبه 19 بهمن ماه 1394 در نبرد با تکفیری های مزدور به فیض عظیم شهادت نائل شد نیز در گلزار شهدای اهواز نصب کرد.

تمثال شهید محمد ظهیری، از شهدای مدافع حرم اهواز نیز که در دهمین روز از بهمن ماه سال 1368 به دنیا آمد و در روز جمعه اول آبان ماه سال 1394 هجری خورشیدی مصادف با تاسوعای حسینی سال 1437 هجری قمری در درگیری با نیروهای تکفیری در حلب سوریه به شهادت رسید نیز برای زائران گلزار شهدای اهواز نصب شد.

گلزار شهدای اهواز همچنین میزبان تمثال شهید منصور مسلمی سواری، دوم خردادماه سال 1360 در شهر سوسنگرد شهرستان دشت‌آزادگان دیده به جهان گشود و در روز دوم آبان‌ماه سال 1392 همزمان با روز عاشورا در دفاع از حرم حضرت زینب کبری (س) و حضرت رقیه (س) توسط گروه‌های تکفیری در سوریه به شهادت رسید نیز شد.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار