تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۷
کد خبر: ۱۵۷۷۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با حضور رییس کل بانک مرکزی رونمایی شد
طرح ویژه برای صندوق های قرض الحسنه خانگی
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران از دو طرح جدید این بانک خبر داد و گفت: این طرح مخصوص صندوق های خانوادگی است، هر مبلغی‌ که در این صندوق‌ها موجود باشد، معادل این مبلغ را بانک قرض الحسنه مهر ایران، به صندوق‌ها پرداخت می‌کند.

 مرتضی  اکبری در مراسم دهمین سالگرد بانک قرض الحسنه مهر ایران، اظهارداشت: سرمایه بانک در حال حاضر به ٩ هزار میلیارد ریال رسیده است. رشد منابع در هشت ماهه ٣هزار میلیارد است.

وی با بیان اینکه این بانک بیش از ٥ میلیون سپرده جذب کرده که به بیش از ٣ میلیون نفر وام پرداخت کرده است. تصریح کرد: مطالبات غیرجاری همواره در این بانک کمتر از یک درصد بوده است.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران افزود: بیش از ٣٣ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده است.  همچنین بنا داریم وام های مصرفی را به سمت وام های اشتغالزایی ببریم.

اکبری از طرح اندوخته خانواده مهر ایران رونمایی کرد و گفت: افزود: این طرح مخصوص صندوق های خانوادگی است، هر مبلغی‌ که در این صندوق‌ها موجود باشد معادل این مبلغ را بانک قرض الحسنه مهر ایران، به صندوق‌ها پرداخت می‌کند.

اکبری ادامه داد: در صورتی که 10 نفر در یک صندوق خانوادگی عضو باشند ماهانه یک مبلغی را به صورت آبونمان پرداخت می‌کنند و اگر به بانک ما مراجعه کنند معادل همان را در نظر می‌گیریم.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: مدیریت صندوق و قرارداد بستن و وصول و پرداخت‌ها با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران است و نسبت به وجوهی که این افراد می‌آورند 2 درصد و نسبت به وجوهی که ما برایشان می‌پردازیم 4 درصد کارمزد حساب می‌شود و توان صندوق دو برابر می‌شود.

وی افزود: وام‌هایی که پرداخت می‌شود در طول ده ماه خواهد بود و مدیریت آن از نظر انتخاب افراد با خودشان است و لیست نهایی را به ما می‌دهند و ما بر اساس آن اقدام به پرداخت وام خواهیم کرد.

وی همچنین در رونمایی از طرح اندوخته بانوان گفت: این طرح مربوط به زنان سرپرست خانوار می‌شود، در این راستا تفاهم‌نامه‌ای با معاونت زنان ریاست جمهوری منعقد شده و 33 هزار نفر شناسایی شده‌اند و 100 میلیارد تومان برای این کار اختصاص داده شده و این مبلغ می‌چرخد و از محل باز پرداخت اقساط مجدد پرداخت می‌شود.

اکبری خاطر نشان کرد: به مبلغی که افراد به عنوان سپرده در بانک می‌گذارند، سه برابر آن پس از 3 ماه پرداخت می‌شود که تا هفته آینده این دو طرح اجرایی می‌شود.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار