تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵
کد خبر: ۱۵۷۷۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با حضور معاون اول رییس جمهور؛
عملیات اجرایی مجتمع پتروپالایش بختیاری مسجدسلیمان آغاز شد
با حضور معاون اول رئیس جمهور و هیات همراه عملیات اجرایی مجتمع پتروپالایش بختیاری مسجدسلیمان آغاز شد
با حضور معاون اول رئیس جمهور و هیات همراه عملیات اجرایی مجتمع پتروپالایش بختیاری مسجدسلیمان آغاز شد. 
  
امروز 21 آذرماه با حضور اسحاق جهانگیری، محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت، رضا اردکانیان وزیر نیرو و علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عملیات اجرایی مجتمع پتروپالایش بختیاری مسجدسلیمان آغاز شد.
به گفته ي مديرعامل شركت پترو پالايش بختياري مسجدسليمان اين پروژه بزرگ صنعتي كه در 2 فاز به اجرا در مي آيد 6/3 ميليارد دلار اعتبار دارد و  زمينه اشتغال 10 هزار جوان جوياي كار منطقه را فراهم مي آورد و بيش از 300 هزار تن پلي اتيلن و 450 هزار تن LPG توليد مي شود .

يوسف داودي افزود : خوراك اين كارخانه بزرگ با مساعدت و موافقت شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب از محل گازهاي همراه نفت در منطقه مسجدسليمان تأمين مي شود كه اگر موافقت وزير نفت و لطف و عنايت  شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب نبود هرگز اين پروژه به سرانجام نمي رسيد .

وي ادامه داد : با موافقت وزارت نفت در تأمين خوراك اين مجتمع كه زمينه اشتغال مستقيم 10 هزار نفر از جوانان جوياي كار در آن فراهم گرديده ، اميد به توسعه و رونق به مسجدسليمان بازگشته و بخوبي اين اميدواري را در چهره ي شهروندان مي توان مشاهده كرد و جاي دارد به سهم خود از اين همكاري وزارت نفت و شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب در برآورده كردن يكي از دغدغه هاي قديمي مردم اين شهر تقدير و تشكر بنمايم . 

یوسف داودی مدیرعامل مجتوع پتروشیمی مسجدسلیمان درآیین افتتاح پتروپالایش بختیاری ضمن خیر مقدم به مدعوین گفت: امروز شاهد یکی از نمادهای ستاد اقتصاد مقاومتی که فرمانده گی این ستاد بر عهده دکتر جهانگیری می باشد هستیم. وی گفت ما در اوج تحریم ها توانستیم از سوئیس و ژاپن لایسنس دریافت و گشایش ال سی کنیم و با تمام تحریم ها لحظه ای تردید به دل راه ندادیم.

مدیرعامل مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: امروز پروژه اوره و آمونیاک ما حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. عمده تجهیزات ما یا به بندر رسیده است و یا بر روی آب در حال ارسال است و اولین کالای بزرگ ما با ۶۵۰ تن هفته گذشته به بندر امام رسیده است.داودی گفت: تمامی تجهیزات ما از ۷ کشور صنعتی جهان خریداری شده است و اگر برجام اتفاق نمی افتاد قطعاً قادر نبودیم کار را به پیش ببریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با پروژه پتروپالایش بختیاری گفت: پروژه پتروپالایش بختیاری با هدف جمع آوری گازها و تبدیل به فراورده ای الوفینی به عنوان یک کار عظیم در کشور آغاز شده است. این پروژه با تلاش و پیگیری های نماینده محترم توانست موافقت اصولی وزیر نفت را دریافت کند. مدیرعامل مجتمع پتروشیمی ادامه داد: پتروپالایش بختیاری در ۲ فاز تعریف شده است. فاز اول با ۲ میلیارد دلار که حدود ۱۴ و نیم میلیون متر مکعب گاز لازم داریم که تاییدیه اولیه وزارت را دریافت نمودیم. مطالعات فاز دوم هم به محض انجام مطالعات آغاز خواهد شد.
داودی در بخش پایانی سخنان خود گفت: بنده قول می دهم در صورت ادامه حمایت دولت تدبیر و امید بیش از ۱۰ هزار شغل مستقیم در منطقه ایجاد خواهد شد
مجتمع پتروپالایش بختیاری مسجدسلیمان برای 180 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می‌کند. این طرح توان تولید انواع گازهای صنعتی، گوگرد استحصال شده از نفت خام و برش چهار کربنه را دارد. عملیات این مجتمع با سرمایه‌گذاری 27139 میلیارد ریال در منطقه انرژی زیلایی در مسجدسلیمان آغاز شده است.


:
:
:
آخرین اخبار