تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۱۶۱۱۳۱
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گفتگو با مدیر شرکت راهبران اکسین:
50 هزار خودروی اروندی و تنها یک مرکز پاسخگو!
خوزنیوز: خودروهای اروندی با گذشت چند سال از قانونی شدنشان و رد شدن از موانع مختلف تعدادشان در استان خوزستان به بیش از 50 هزار رسیده و به همین دلیل امروز از شمالی ترین تا جنوبی ترین شهرهای استان می توان حضور این خودروها را بخوبی مشاهده کرد.

کیفیت پایین تولیدات داخلی و شرایط خاص اقلیمی خوزستان باعث افزایش رونق این خودروها که اشتغالزایی فراوانی نیز به واسطه انجام امور گمرکی و خرید و فروش آنها داشته، شده اما در کناراین مسائل همچنان نبود زیرساخت های لازم و عدم وجود مراکز پاسخگویی به نیاز این خودروها در خارج از منطقه آزاد اروند مشکلاتی را برای  مالکان آنها پدید آورده است. 

50 هزار خودروی اروندی و تنها یک مرکز پاسخگو!

از سوی دیگر بسته شدن مرکز صدور پلاک گذر موقت در اهواز که تنها یکسال از افتتاح آن توسط استاندار خوزستان می گذشت، وضعیت پاسخگویی به خودروهای اروندی را از آنچه که بود نیز پایین تر آورده و به این ترتیب هرکدام از مالکان این خودروها برای انجام امور اداری از جمله تمدید پروانه تردد سالیانه، دریافت پلاک گذر موقت (مرخصی)، نقل و انتقالات، تعویض پلاک و... می بایست یک سفر طولانی به خرمشهر را تجربه کنند. موضوعی که در عصر فناوری و البته هزینه های فراوان سوخت و احتمال افزایش بروز سوانح رانندگی و... به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

در ادامه انتشار گزارش «ترمز پلاک اروندی ها کشیده شد؛ خدمتی که یک سال هم دوام نیاورد! » و پرداختن به موضوع خودروهای اروندی اینبار برای اطلاع بیشتر از این موضوع به سراغ صادق عباسی، مدیر شرکت راهبران اکسین رفته ایم. 

وی در گفتگو با خبرنگار خوزنیوز از توقف فعالیت های این شرکت در آستانه یکسالگی اش و بیکار شدن 40 جوان فعال در آن می گوید و با گلایه از عدم حمایت لازم مسسولان استانی از این شرکت خصوصی، اظهار داشت: در حالی که ایجاد این مرکز مجهز تنها به درخواست مسوولان بوده، با قطع سهمیه پلاک گذر موقت، روند فعالیت های آن متوقف و تمامی نیروهای آن خانه نشین شده اند و این درحالی است که در 2 مقطع نوروز و تابستان سال جاری این شرکت با اعطای 6 هزار پلاک گذر موقت (مرخصی) به خودروهای اروندی ساکن در اهواز مانع از 2 بار سفر رفت و برگشت آنها به خرمشهر (جمعا 24 هزار سفر) و کاهش زمان صدور پلاک  به 2 الی 4 ساعت شد.

عباسی در رابطه با میزان سرمایه گذاری انجام شده در این شرکت گفت: با توجه به حجم کار و اطلاع از مشکلات پیش آمده در زمان پیک تقاضای دریافت پلاک نهایتا یک مکان با بیش از 4 هزارمتر (مجموع) شامل تمامی امکانات لازم، سیستم های رایانه ای، انبار و اتاق ویژه راهبر، نمازخانه خواهران و برادران، سرویس های بهداشتی، پارکینگ مجهز با گنجایش بیش از 100 خودرو، سالن مسقف نصب پلاک و... را تجهیز نموده و برای انجام این امور در سال نخست بیش از 2 میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شد که متاسفانه با تعطیل شدن این مرکز از نظر مالی و روحی دچار صدمات سنگین شده ایم.

50 هزار خودروی اروندی و تنها یک مرکز پاسخگو!

این مدیربخش خصوصی در پاسخ به این سوال که «با تعطیلی این مرکز تکلیف خودروهای پلاک اروند حاضر در اهواز برای دریافت مرخصی چه می شود؟»، گفت: با توجه به حجم بالای خودروهای پلاک اروندی در مرکز استان، عدم پاسخگویی به نیازهای آنها در اهواز فشار بسیار زیادی بر مرکز خرمشهر وارد می کند و با این سیل مراجعات، تجربه سالیان قبل دوباره تکرار خواهد شد.

مدیر شرکت راهبران اکسین در ادامه به تفاوت های روند صدور مرخصی در اهواز و خرمشهر، افزود: پروسه دریافت مرخصی روند پیچیده ای نیست اما با توجه به مصادیق مشخص قانون، یک فرد برای دریافت این حق باید مواردی را پشت سربگذارد از جمله بیمه تضمین، عدم خلافی، تمدید پروانه تردد و... و از آنجایی که تمامی این مراحل به صورت متمرکز در شرکت ما به مشتریان ارائه می شد، این روند با آنچه در خرمشهر صورت می پذیرد متفاوت بوده و به خودی خود روند این پروسه را به توجه به پراکنده نبودن بخش ها، کاهش می داد و از سوی دیگر مراجعه کننده در صورت هرگونه کم و کاستی در مدارک لازم قادر به تامین آن در زمانی کوتاه بود اما چنانچه این اتفاق برای یک مراجعه کننده در خرمشهر رخ دهد او به ناچار برای تامین هرکدام از مدارک نیازمند مراجعه دوباره به اهواز و بازگشت این مسیر خواهد بود.

وی اظهار داشت: قطعا با توجه به این نیازها بوده است که با درخواست مسوولان بلندپایه استانی به انجام این کار ترغیب شدیم و در این مسیرسرمایه گذاری نموده ایم اما با این وجود همچنان دلیل قطع شدن سهمیه پلاک و بسته شدن درب های شرکتی که سال گذشته برای افزایش رفاه شهروندان اهوازی افتتاح شد، را نمی دانیم.

عباسی در پایان با اشاره به حجم بالای خودروهای اروندی در کلانشهر اهواز، گفت: بیشترین تعداد خودروهای اروندی در اهواز عبور و مرور دارند و جای سوال است که چرا برای انجام یک کار اداری همچون تمدید پروانه تردد باید یک خودرو تا خرمشهر برود؟ چگونه می توان با توجه به حجم بالای تقاضای دریافت پلاک گذر موقت (مرخصی) در تعطیلات نوروز و تابستان، پاسخگویی به این تعداد در یک مرکز صورت گیرد؟ مطمئنا ادامه چنین روندی عاقبتی بجز نارضایتی شهروندان خوزستانی ندارد و محکوم به شکست است.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۰
نیسی
|
United States of America
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
0
1
تشکر از خوزنیوز که این موضوع را پیگیری میکند.ما مردم خوزستان اگر مانند دیگر استان ها پیگیر بودیم، حقمون را نمیخوردن... رسانه ها و شهروندان باید مطالبه کنند که چرا یک مسوول با یک امضا اینگونه باعث فراری دادن بخش خصوصی میشه؟
واقعا تکلیف مالکان این ماشینا چیه؟ کی به دادشون می رسه؟
حمید حیدری
|
Finland
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
0
1
بنده سابقه گرفتن مرخصی در این شرکت و البته تجربه حضور در خرمشهر را داشتم. حاضرم 5 سال دیگه مرخصی نرم و بشینم تو خونه و اوضاع وخیم مرخصی تابستون را در خرمشهر دیگه تجربه نکنم. اصلا خوشی به مردم اهواز نیومده. آقای استاندار و نمایندگان مجلس چرا تا این اندازه منفعل عمل می کنن؟؟؟؟

ایا از اعتراضات درس نگرفتن؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
0
1
من بهبهونی چی می گی که از شمال شق خزستان باید وگرم بشم
جنوب غرب خوزستان
ابو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
0
0
ظاهرا میخواهند تعداد مراکز صدور پلاک موقت خودروهای اروندی را در خرمشهر زیاد کنند ولی برای اشتغالزایی در شهر خرمشهر این کار را به سایر شهرها منتقل نکنند که اگر این اتفاق بیفتد برای مردم خرمشهر که سختیهای زیادی را کشیده اند خیلی مفید خواهد بود
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
0
1
من برای مرخصی در برج 11 صد بار خواهش کردم تا پلاک دادن..میگن پلاک نیست..کسی هم جوابگو نیست..میگیم چرا پلاک نیست میگن پلیس پلاک نمیده...دلیلش هم معلوم نیست...تو این مملکت هر کسی به هر طریقی می خواد ملت رو اذیت کنه و بگه ما هم زور داریم...
محسن
|
Finland
|
۰۶:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
1
0
تردد این خودروها در سایر شهرهای خوزستان هنوز قانونی نیست و امکان دارد بزودی جلوی تردد آن هم گرفته شود.
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
0
1
دستهای خاین پشت قضیه می باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
0
1
واقعا جای تاسف داره.همه مریض شدیم بااین گردوغبار.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
0
0
واقعا چرا فکری به حال این مردم نمیشه بدی اب و هوا داریم گرما داریم خاک داریم بد بختی داریم همین ماشینهای اروندم از ما میگیرن خدایا به داد ما برس داغون شدیم از این هم ظلم توی خوزستان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
0
0
اینها عمدا مردم خوزتان را اذیت میکنند چون میدونن که اگه مردم خوزستان عرضه داشتن تا حالا حقشون رو گرفته بودن. میاد اون روزی که......
:
:
:
آخرین اخبار