تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۶۴۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مجمع ملی تشکل‌های کشاورزی ایران خواستار شد؛
افزایش قیمت تمام شده گندم در سال جاری
رئیس مجمع ملی تشکل‌های کشاورزی ایران، خواستار افزایش قیمت تمام شده گندم در سال جاری شد و نسبت به کاهش سطح زیر کشت گندم در خوزستان در فصل آینده هشدار داد.

مسعود اسدی امروز در گفت‌وگو با فارس در اهواز اظهار داشت: کارشناسان دولتی قیمت تمام شده هر کیلوگرم گندم را در سال زراعی جاری 450 تومان اعلام کرده‌اند، این در حالیست که قیمت تمام شده برای هر کیلوگرم گندم بر اساس قیمت نهاده‌های کشاورزی و هزینه‌های تولید 550 تا 600 تومان است.

وی افزود: به نظر می‌آید که کارشناسان دولتی قیمت تمام شده گندم را بر اساس قیمت یارانه‌ای کود به قیمت 7 هزار تومان تعیین کرده اند، در حالی که در اکثر نقاط کشور کود یارانه‌ای به موقع تخصیص داده نشد و کشاورزان کود موردنیازشان را از بازار آزاد تا کیسه‌ای 40 هزار تومان تأمین کردند.

رئیس نظام صنفی کشاورزی خوزستان اظهار کرد: در بسیاری از استان‌ها سوخت یارانه‌ای نیز تأمین نشد و کشاورزان مجبور بودند سوخت را به جای نرخ یارانه‌ای آن به قیمت 150 تومان به قیمت هر لیتر 350 تهیه کنند.

وی تعیین قیمت عادلانه برای هر کیلوگرم گندم را خواستار شد و افزود: اگر قیمت هر کیلوگرم گندم از 600 تومان کمتر تعیین شود، قطعاً در فصل آینده کشاورزان بسیاری از کشت گندم خودداری می‌کنند و با سیل مهاجرت روستائیان به شهرها مواجه خواهیم شد.

اسدی نسبت به تأثیر منفی عدم کشت گندم در اقتصاد کشور هشدار داد و گفت: با این محصول کشور توانست به خودکفایی دست یابد و اگر مورد حمایت قرار نگیرد، سال آینده به یکی از واردکنندگان بزرگ تبدیل می‌شویم.

وی تصریح کرد: این مسئله فراتر از حفظ منافع کشاورزان و هشداری برای حفظ منافع کشور است.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
w
|
Germany
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
0
2
من خوش حا لم یک تشکلی دارد از حقوق کشاورزان حمایت می کندو انتظار دارم از این تشکل از عدم تسریع در اجرای پروژه شبکه زهکشی هم پیگیر شود
:
:
:
آخرین اخبار