تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۱۸۴۵۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تفاهم نامه همکاری کمیته امداد و شیلات خوزستان امضا شد
 تفاهم نامه همکاری مشترک علمی، آموزشی و خدماتی بین کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان و اداره کل شیلات استان با هدف ایجاد ۳۰۰ فرصت شغلی در مناطق محروم استان با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال امضا شد.

 تفاهم نامه همکاری علمی، آموزشی و خدماتی بین کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان و اداره کل شیلات استان روز چهارشنبه در محل کمیته امداد استان امضا شد. این تفاهم‌نامه در راستای افزایش همکاری‌های مشترک برای تحقق مطلوب‌تر منویات رهبر معظم انقلاب دراجرای برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور و راهبردهای کلان و اجرایی مرتبط با توسعه متوازن خوزستان با محوریت کاهش فقر و توانمندسازی نیازمندان ساکن مناطق محروم و روستایی به امضا رسید.

توسعه همکاری‌های مشترک و مشارکت به منظور بهره‌گیری متقابل از توانایی‌های علمی و تجربی و آموزش خدماتی در زمینه کاهش فقر و توانمندسازی نیازمندان ساکنان مناطق محروم روستایی از طریق احداث و توسعه طرح‌های شیلاتی و آبزی‌پروری، فعالیت‌های خرد خانگی از قبیل پرورش ماهی در استخرهای ذخیره کوچک به روش متراکم و روش‌های نوین تولید است.

همچنین کوشش درجهت بهبود شاخص عدالت اجتماعی به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی، تلاش درجهت ایجاد و توسعه اشتغال پایدار، تلاش در جهت توسعه شیلات و آبزی پروری و کمک به تولید مواد غذایی با پروتئین از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.

همکاری مشترک در ایجاد و توسعه الگوهای نوین اشتغال با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی تخصصی و سایر مراکزعلمی و ایجاد اشتغال نوین در حوزه شیلات و آبزی پروری برای مددجویان، توسعه همکاری و تعامل ادارات شیلات استان با ادارات تابعه کمیته امداد استان در راستای حمایت از توانمند سازی اقتصادی نیازمند ساکن روستاها از تعهدات مشترک این تفاهم نامه است.

تشکیل کمیته اجرایی با محوریت معاونت آموزشی و پرورشی به منظور پیگیری امور اجرایی تفاهم نامه، همکاری در ایجاد هماهنگی با دستگاه‌های بخشی و تخصصی نظیر جهاد کشاورزی، محیط زیست و دامپزشکی در خصوص تسهیل در صدور مجوز فعالیت به متقاضیان، حمایت و همکاری در ارائه آموزش‌های فنی و تخصصی به مجریان طرح‌های پرورش ماهی، حمایت و همکاری در ارائه نظارت‌های فنی و تخصصی و فعالیت‌های پرورش ماهی مددجویان، حمایت و همکاری در ارائه نظارت‌های فنی و تخصصی و فعالیت‌های پرورش ماهی، حمایت و همکاری در حد توان در تامین برخی از نهادهای تولید نظیر بچه ماهی مورد نیاز استخرهای پرورش ماهی، صدور پروانه بهره برداری طرح پرورش ماهی به صورت فوق متراکم برای مددجویان از تعهدات اداره کل شیلات خوزستان در این تفاهم نامه است.

همچنین شناسایی و معرفی افراد مستعد و واجد شرایط اجرای طرح‌های پرورش ماهی به شیلات، هدایت و راهنمایی مجریان طرح‌های اشتغال به شرکت در دوره‌های آموزشی تخصصی، همکاری و فعال بودن هزینه‌های مالی مورد نیاز برای برگزاری دوره‌های آموزشی مطابق ضوابط امداد، تامین سرمایه کار افراد مستعد در اجرای طرح از محل اعتبارات قرض‌الحسنه اشتغال، نظارت بر نحوه اجرای تفاهم‌نامه نیز از تعهدات کمیته امداد خوزستان است.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار