تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷
کد خبر: ۱۸۶۸۶۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اتمام بازسازی واحدهای سیل‌زده خوزستان تا پایان سال ۹۸
مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان با اشاره به این‌که در سیل خوزستان تعداد ۱۹ هزار و ۷۵۶ واحد ارزیابی انجام شدند، گفت: بازسازی واحدهای سیل‌زده خوزستان تا پایان سال به اتمام می‌رسد.
 مسعود انصاریان در جلسه هماهنگی بازسازی و جبران خسارات سیل شهرها و روستاهای نفتخیز آسیب‌دیده از سیل خوزستان اظهار داشت: در سیل خوزستان تعداد 19 هزار و 756 واحد ارزیابی انجام شدند.

وی بیان کرد: از این تعداد 3 هزار و 524 واحد مسکونی احداثی و نیازمند به بازسازی که از این میزان 2 هزار و 258 واحد در حوزه مناطق نفتخیز قرار دارند و جمع واحدهای نیازمند به تعمیر نیز 16 هزار و 232 واحد است.

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان خاطرنشان کرد: 11 هزار و 121 واحد نیازمند به تعمیر در مناطق نفتخیز قرار دارد که بازسازی بلافاصله آغاز شد و تعداد واحدهای تعمیر شده نیز 12 هزار و 446 واحد و به عبارتی پیشرفت فیزیکی 90 درصد بوده است.

وی با اشاره به آغاز روند احداث واحدهای آسیب دیده از سیل خوزستان، ادامه داد: در زمینه مصالح ساختمانی و سیمان تخصیص داده شده توسط بنیاد مستضعفان، تاکنون 21 هزار تن در سطح استان توزیع شده است.

انصاریان گفت: میلگردی که وزارت نفت خریداری کرد هزینه آن را برعهده گرفته و تاکنون 4 هزار تن بین واحدهای مسکونی توزیع شد و برای بازسازی از پشتوانه فنی و علمی استفاده کردیم.

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان با اشاره به مشاوره علمی از اساتید دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: مطالعات وسیعی از حوزه‌های سیل‌زده در سطح استان خوزستان با همکاری استانداری و سازمان آب و برق خوزستان انجام شد.

وی اظهار داشت: تعداد روستاهای دارای وضعیت بحران در مرحله نخست 13 مورد مشخص شد و بلافاصله بهسازی شبکه آب روستایی آسیب دیده از سیل نیز در برنامه کاری خود قرار داریم.

انصاریان گفت: از تعداد واحدهای آسیب دیده استان خوزستان تاکنون 16 هزار و 888 واحد به سیستم بانکی معرفی شدند و 12 هزار و 891 واحد فقره قرارداد منعقد و تسهیلات پرداخت شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان خاطرنشان کرد: باتوجه به ابلاغ مرحله دوم اعتبارات توسط هیئت دولت به سیستم بانکی، از هفته گذشته شروع شده و در زمینه سیستم بانکی و پرداخت خسارت هیچگونه مشکلی وجود ندارد.

وی تأکید کرد: واحدهای تعمیری براساس برنامه تا پایان شهریورماه به اتمام می‌رسند و تا پایان سال جاری برنامه‌ریزی شده که تمامی واحدهای احداثی نیز به پایان برسند.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار