تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰
کد خبر: ۱۹۷۵۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فعالیت ۳۱ مرکز استعداد‌های درخشان در خوزستان
رئیس اداره استعداد‌های درخشان و دانش پژوهان جوان آموزش و پرورش خوزستان گفت: درحال حاضر ۳۱ مرکز استعداد‌های درخشان در مناطق مختلف استان فعالیت می‌کنند.
 جمال حیدری رئیس اداره استعداد‌های درخشان و دانش پژوهان جوان آموزش و پرورش استان خوزستان گفت: ظرفیت و استعداد‌های ناب دانش آموزی در استان که قدمت دیرینه‌ای دارد.

او افزود: به منظور برقراری عدالت آموزشی، برخورداری و بهره مندی نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان از دبیرستان‌های استعداد‌های درخشان با تلاش و کوشش‌های ۴ ساله توانستیم علاوه بر ۲۸ مرکز استعداد‌های درخشان در سطح نواحی و مناطق آموزش و پرورش خوزستان در سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ با پیگیری اداره استعداد‌های درخشان استان و با موافقت ریاست سازمان ملّی پرورش استعداد‌های درخشان و دانش پژوهان جوان در سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸، ۳ دبیرستان دوره اول استعداد‌های درخشان دخترانه در ۳ منطقه آموزش و پرورش که فاقد دبیرستان‌های استعداد‌های درخشان بودند در شهرستان‌های ایذه، مسجد سلیمان و ماهشهر راه اندازی کرده و با جذب دانش آموز، فعالیت‌های پژوهشی خود را آغاز کردند.

حیدری بیان داشت: با پیگیری اداره استعداد‌های درخشان خوزستان در شهرستان‌های ماهشهر و مسجدسلیمان علاوه بر جذب ظرفیت ورودی دانش آموزان پایه هفتم دبیرستان‌های استعداد‌های درخشان فرزانگان، مجوز راه اندازی دبیرستان‌های دوره دوم استعداد‌های درخشان در رشته‌های علوم تجربی و ریاضی فیزیک در این مناطق اخذ شد و در سال تحصیلی ۴۰۰-۱۳۹۹ فعالیت خود را به منظور جذب دانش آموز و آغاز فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و پرورشی آغاز می‌کنند.

به گفته رئیس اداره استعداد‌های درخشان و دانش پژوهان جوان آموزش و پرورش خوزستان، علاوه بر شهرستان‌های مذکور، برای نخستین بار دبیرستان‌های دوره اول استعداد‌های درخشان دخترانه در شهرستان خرمشهر در سال تحصیلی ۴۰۰-۱۳۹۹ راه اندازی می‌شود.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار