تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۳
کد خبر: ۱۹۹۵۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کرونا بازیکنان فولاد را به تمرینات خانگی برد
 شیوع بیماری کرونا که موجب تعطیلی مسابقات لیگ برتر فوتبال شده است تمرینات گروهی تیمها را نیز به حاشیه برده است به گونه ای که بازیکنان برای حفظ امادگی جسمانی چاره ای جز تمرین در خانه ندارند.

 در حال حاضر ورزش گروهی  و از جمله ورزش مخاطب پسند فوتبال در سراسر جهان  و ایران تعطیل است.

پس از پایان هفته بیست و یکم رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران با دستور ستاد مقابله با کرونا و وزارت ورزش و جوانان، این رقابت ها تعطیل و مقرر شد که  رقابت ها در صورت برطرف شدن بیماری کرونا ادامه یابد. 

با توجه به اینکه فدراسیون فوتبال هنوز تصمیمی برای ادامه مسابقات لیگ برتر نگرفته و هنوز زمان دقیق مسابقات مشخص نشده است، بسیاری از تیم‌ها تمرینات خود را به صورت انفرادی و در منزل دنبال می کنند تا بازیکنانشان از شرایط مسابقات دور نشوند.

تیم فولاد خوزستان که در نیم فصل دوم با خریدهای خود، نتایج خیره کننده ای گرفت و توانست تا رده ششم جدول بالا برود و خود را به عنوان مدعی کسب سهمیه آسیایی مطرح کند نیز تحت الشعاع این ویروس از تمرینات گروهی محروم است.

فولادی ها سه بازی متوالی خود را با برد پشت سر گذاشته و رقیب جدی برای تیم های بالانشین جدول بودند اما شیوع بیماری کرونا در کشور موجب شد تا درخشش بازیکنان این تیم متوقف شود و تمرینات گروهی سرخپوشان اهوازی به یکباره تعطیل شود.

سینا زامهران هافبک تیم فولاد خوزستان در خصوص شرایط تمرینی خود در ایام تعطیلی لیگ گفت: تحمل شرایط فعلی بسیار سخت است زیرا دوری بازیکنان از میادین فوتبال آنها را از اهدافشان دور کرده است.

وی افزود: همچنین دور شدن از فوتبال ابتدا برای بازیکنان و سپس برای هواداران عذاب‌آور است. در هر صورت باید تحمل کرد و  امیدواریم هر چه زودتر  شرایط برای مردم ،ورزشکاران و فوتبال دوستان عادی شود. 

وی در خصوص شرایط تمرینی خود افزود: طبق برنامه‌ای که  نکونام و مربی بدنساز به ما می‌دهند تمریناتم را در خانه انجام می‌دهم و فیلم‌های تمرین را روزانه برای کادرفنی ارسال می کنم.

هافبک تیم ملی امید افزود: جو بسیار خوبی در تیم حاکم بوده و از همان روزهای ابتدایی رابطه خوبی با سایر بازیکنان و کادر فنی داشتم و قطعا اگر کرونا نمی‌آمد شرایط ما خیلی بهتر می‌شد.

وی گفت: ما در چهار بازی آخر سه برد کسب کرده بودیم و تیم روند صعودی به خود گرفته بود از طرفی به کسب سهمیه آسیایی نزدیک بودیم و فکر می‌کنم اگر لیگ ادامه پیدا کند می‌توانیم جزو سه تیم بالای جدول باشیم.

زامهران ضمن تشکر از کادر درمانی، پرستاران و پزشکان که از جانشان مایه گذاشتند گفت: آرزو می‌کنم که این بیماری هرچه زودتر از بین برود  تا قدر همدیگر را بیش‌تر بدانیم.

وی از مردم خواست تا با ماندن در خانه  به مانند هزاران ورزشکار به قطع زنجیره کرونا کمک کنند.

محمدزبیر نیک نفس هافبک تیم فولاد نیز معتقد است که این دوران برای او فرصت خوبی است تا پس از چند سال حضور مداوم در اردوی تیم‌های مختلف، مدت زیادی را در کنار خانواده‌اش باشد.

وی گفت: پس از تعطیلی تمرینات گروهی به سنندج آمدم تا در کنار خانواده باشم.

وی گفت: به صورت انفرادی و با رعایت نکات بهداشتی تمریناتم را در محل یک باشگاه بدنسازی دنبال می کنم و بسیاری از اوقات در خانه تمریناتم را دنبال می‌کنم.

وی گفت: مربی بدنساز تیم، یک برنامه تمرینی به بازیکنان داده است و روزانه باید گزارش انجام آن‌ها را به کادر فنی ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه جو رفاقتی در تیم فولاد حاکم است گفت: در حال حاضر در مکان ششم رده بندی قرار داریم و شانس بسیاری برای کسب سهمیه آسیایی داریم.

هافبک تیم فولادخوزستان در خصوص تلاش پزشکان و پرستاران در روزهای کرونایی افزود: از آن‌ها تشکر می کنم که برای سلامتی جامعه تلاش می‌کنند. امیدوارم همه مردم توصیه های بهداشتی را رعایت کنند تا هرچه زودتر از این مشکل عبور کنیم.

میلاد بدرقه مدافع تیم فولاد هم  گفت: سعی می‌کنم برای حفظ سلامتی خود در خانه بمانم و برنامه تمرینی که کادرفنی در اختیار ما می‌گذارد را انجام دهم تا آمادگی بدنی خود را در وضعیت خوبی نگه دارم.

وی افزود: کادرفنی بازیکنان را به چند گروه تقسیم کرده و هر گروه تمرینات خاص خود را از مربی بدنساز دریافت می‌کند و از طریق ویدئو آن‌ را به کادرفنی گزارش می‌دهد.

بدرقه با بیان اینکه دوران  تعطیلی لیگ بخاطر بیماری کرونا بسیار سخت است گفت: سعی می‌کنم علاوه بر تمرینات، کتاب بخوانم تا از این وقت به نحو خوبی استفاده کنم. بالاخره این ویروس نه تنها ایران و لیگ برتر فوتبال ما بلکه تمام جهان را در بر گرفته و اکنون بهترین تیم‌ها و لیگ‌ها به دلیل سلامتی بازیکنان تعطیل هستند.

وی ادامه داد: امسال در بسیاری از مواقع مصدوم بودم و روزهای سختی را پشت سر گذاشتم. در این مدت نکونام سر مربی پر تلاش تیم هیچوقت من را تنها نگذاشت و مدام با من صحبت می‌کرد تا از نظر روحی و روانی در وضعیت خوبی باشم. 

مدافع فولادی ها با بیان اینکه این تعطیلی کاملا به ضرر ما تمام شد افزود: تیم ما کاملا یکدست و یکدل است و تنها به فکر پیروزی و شادی دل هواداران می باشد.

بدرقه گفت: در ابتدای فصل تغییرات زیادی داشتیم که این مسأله باعث شد تا برای هماهنگی، نیاز به زمان بیشتری داشته باشیم. در سه هفته آخر لیگ با ارائه فوتبال زیبا و تماشاگر پسند پیروز شدیم و منتظر هستیم تا در صورت شروع دوباره لیگ برتر قوی تر ظاهر شویم.

مدافع تیم فولاد گفت: باید از پزشکان و پرستاران یک تشکر ویژه داشته باشم چرا که بعضی از آن‌ها بیش از یک ماه به خانه نرفته اند و برای سلامتی جامعه تلاش می‌کنند. امیدوارم که این ویروس تمام شود و سلامتی و آرامش به کشور عزیزمان بازگردد.

در ادامه امیرحسین باقرپور مهاجم فولاد خوزستان گفت: در این روزها سعی می‌کنم که اکثر اوقات در خانه باشم و بیرون نروم مگر اینکه کار ضروری پیش بیاید.‌ تمریناتمان را زیر نظر مربیان در خانه انجام می‌دهیم تا به لحاظ فیزیکی در فرم مناسبی باشیم اگرچه کار سختی است.

وی با بیان اینکه که این ویروس باعث تعطیلی مسابقات شد افزود: ما هم منتظریم که برای لیگ تصمیمات مناسب گرفته شود و امیدوارم کرونا ریشه کن شده تا بتوانیم در کنار هواداران مسابقات را انجام بدهیم.

مهاجم فولاد بیان کرد: از همه پزشکان و پرستاران که برای حفظ سلامت مردم کشور از جان خودشان گذشتند و در حال خدمت هستند، تشکر می‌کنم و انتظار دارم که همه مردم نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

تیم فولاد خوزستان در حال حاضر با کسب ۳۳ امتیاز و یک بازی کمتر در مکان ششم رده بندی قرار دارد. فولادی ها تاکنون ۲ بار عنوان قهرمانی رقابت های لیگ برتر را کسب کرده اند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار