تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۵
کد خبر: ۲۰۱۲۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رشد ۳۲ درصدی تخلیه بار در بندرامام خمینی (ره)
  مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: با توجه به شیوع کرونا در سال جاری تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۴ هزار تن از کشتی‌های حامل کالاهای اساسی با رعایت توصیه‌های بهداشتی در بندرامام (ره) تخلیه شده که نسبت به مدت مشابه ۳۲ درصد رشد داشته است.

عادل دریس  اظهار داشت: روزانه ٢۵ تا ٣٠ هزار تن کالای فله مانند غلات از یک فروند کشتی در بندر امام خمینی(ره) تخلیه و به مبادی مصرف منتقل و توزیع می‌شود، این عملیات بندری نشان از سرعت مطلوب تخلیه کالاهای اساسی دارد.

وی افزود: فعالیت نیروی‌های عملیاتی مجتمع بندری امام خمینی(ره) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام تعطیل کرونایی برای تخلیه و بارگیری کشتی‌های حامل کالای اساسی و ارائه خدمات دریایی و بندری به شناورها همچنان ادامه داشته و تاکنون بیش از ۲ میلیون تن کالای اساسی از ۵۱ فروند کشتی تخلیه شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) گفت: با وجود تعطیلی‌های فراوان به دلیل شیوع ویروس کرونا، روند انتقال و توزیع سریع تر کالاهای اساسی از  انبارهای مجتمع بندری امام خمینی(ره) با شتاب بیشتری دنبال شده تا فضای بیشتری برای پذیرش کشتی های ورودی جدید فراهم شود.

وی با اشاره به فعالیت شبانه‌روزی و بی‌وقفه نیروهای عملیاتی در این مجتمع بزرگ بندری برای تخلیه سریع کشتی‌ها افزود: با همکاری تمامی عوامل زنجیره انتقال کالا در بخش های مختلف ریلی و جاده‌ای بالغ بر ۲ میلیون و ۲۹۷هزار تن نیز از انبارهای نگهداری کالادر این مجتمع بزرگ بندری به مبادی مصرف درون سرزمینی انتقال داده شد.

بندر امام خمینی یکی از بندرهای استان خوزستان بوده که با داشتن ۳۸ اسکله فعال به طول هفت کیلومتر، بزرگ‌ترین بندر فعال ایران است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار