تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۲۰۳۲۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قطع مکرر برق چالش جدی روستائیان شادگان
 اهالی تعدادی از روستاهای شهرستان شادگان با گله‌مندی از قطع مکرر برق در هوای داغ تابستان حل مشکل قطعی برق مناطق روستایی این شهرستان را خواستار شدند.

  در شرایطی که دمای هوا در نخستین ماه از فصل تابستان در بسیاری از مناطق استان خوزستان از جمله شهرستان شادگان در جنوب غرب خوزستان به بیش از ۴۵ درجه سانتیگراد رسیده ساکنان روستاهای شهرستان شادگان روزانه با مشکل قطع مکرر برق روبرو هستند.

به گفته تعدادی از اهالی مناطق روستایی شادگان با وجود اینکه قطع‌ برق نسبت به سال‌های گذشته در این شهرستان کاهش یافته است ولی همچنان آمار خاموشی‌های اعلام نشده اداره برق بخصوص در روستاهای اطراف شادگان بالاست و این مساله نارضایتی اهالی را به دنبال داشته است.

یکی از ساکنان روستای سعدی شادگان با گاه مندی از قطع مکرر برق در این روستا گفت: برق این روستا در ساعاتی از روز و بعضا شب قطع می‌شود و دلیل آن نیز مشخص نیست و تحمل این مشکل در هوای داغ تابستان سخت است. 

سعید آلبوغبیش اظهار داشت: هر چند زمان قطع برق کوتاه است اما تکرار آن موجب شده تا وسایل سرمایشی مستهلک شده با بسوزند در حالیکه خرید یک وسیله برقی در این شرایط سخت اقتصادی برای روستائیان غیرممکن است. 

سالم مجدمی از اهالی روستای جفال نیز گفت: برق این روستا روزانه در چند نوبت قطع می شود و این قطعی برخی روزانه چند ساعت طول می کشد.

وی اظهار داشت: در این روزهایی که دمای هوا به بالای ۴۵ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و در اوج گرما برق اهالی این روستا قطع می شود که تحمل این شرایط برای خانواده‌هایی که بیمار و یا بچه کوچک دارند بسیار سخت است.

مجدمی با بیان اینکه قطع روزانه برق به یک روند عادی برای اهالی این روستا تبدیل شده است افزود: قطع مکرر برق آسیب جدی به وسایل برقی وارد می کندو  امیدواریم مسوولان ذیربط برای رفع این مشکل وارد عمل شوند.

یک مغازه‌دار در دهستان بوزی شادگان نیز گفت: در حاشیه شهر مغازه خواربار فروشی دارم و قطعی برق به اجناس مغازه به ویژه مواد غذایی خسارت زده است و ادامه این وضع قابل تحمل نیست.

منصور جنامی با انتقاد از مسوولان برق شادگان افزود:گرمای تابستان در منطقه چیز تازه ای نیست هم قابل پیش‌بینی است و مسوولان اداره برق باید از قبل برای اتفاقات و مشکلات پیش آمده برای شبکه برق آمادگی داشته باشند.

سرپرست فرمانداری شادگان در خصوص مشکل قطع برق در روستاهای این شهرستان به خبرنگار ایرنا گفت: عمده مشکل قطع برق در روستاهای شادگان مربوط به عملیات اصلاح شبکه و تبدیل کابل‌های مسی به شبکه خودنگهدار به منظور جلوگیری از نصب انشعاب غیرمجاز و سرقت کابل‌های برق در ناحیه شادگان است.

امید صبری‌پور افزود:پایه‌های فرسوده برق و مقره‌های شکسته نیز در حال تعویض است که این عملیات در برخی مناطق باعث قطعی برق شده است.

وی برخی از خاموشی‌ها در شادگان را ناشی از انشعاب غیرمجاز برق و سرقت کابل‌های شبکه اعلام کرد و گفت: انشعاب غیرمجاز و سرقت کابل‌های برق  علاوه بر اتلاف انرژی، خسارت جبران ناپذیری به شبکه برق وارد می‌کند.

صبری‌پور همچنین ضمن توصیه به شهروندان برای صرفه جویی در مصرف برق گفت: مصرف برق در شادگان بیش از مقدار مصرف سال گذشته است و در صورت تداوم این روند احتمال خاموشی‌ ناخواسته در ساعات ۱۳ الی ۱۸ و ۲۰ الی ۲۳ که زمان پیک مصرف است وجود دارد.

رییس اداره برق شادگان در تماس خبرنگار ایرنا حاضر به پاسخگویی در این رابطه نشد.

مدیریت توزیع شادگان ۳۸ هزار مشترک را زیر پوشش دارد.

شادگان با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در ۷۰ کیلومتری اهواز مرکز استان خوزستان واقع است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار