تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۲۱۳۹۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز پرورش ماهی خاویار در شوش
مدیرکل شیلات استان خوزستان گفت: شوش ظرفیت بالایی در ایجاد مرزعه های پروش ماهی دارد به گونه ای که هم اکنون پرورش خاویار در این شهر آغاز شده است.

عبدالرحیم مغینمی اظهار کرد: شهرستان شوش به علت جاری بودن رودخانه کرخه در آن از استعداد بالایی در بخش شیلات برخوردار است و امکان توسعه فعالیتهای این بخش در این شهرستان وجود دارد.

وی افزود: در مناطق غرب کرخه برای ایجاد مزارع پرورش ماهی محدودیتی نداریم ولی متاسفانه در سایر مناطق با محدودیت تامین آب مواجه هستیم.

مغینمی با ارائه طرحی ابتکاری در خصوص پرورش ماهی در شوش عنوان کرد: در غرب کرخه چاه های آب متعددی داریم که می توان ابتدا آب آنها را وارد مزارع پروش ماهی کنیم و بعد به سمت زمینهای کشاورزی هدایت کنیم.

مدیرکل شیلات استان خوزستان عنوان کرد: این شهرستان همچنین ظرفیت تولید ماهیان خاویاری را نیز دارد به گونه که هم اکنون این ماهی در شوش پرورش و تولید می شود. در مدت اخیر نیز برای پرورش 100 تن خاویار چند مجوز صادر شده است.

مغینمی ادامه داد: شاید باورش سخت باشد ولی ثمر دهی ماهیان خاوریاری در شوش به علت شرایط آب و هوایی آن از شمال کشور به عنوان کانون اصلی این ماهیان نیز بیشتر است.
مرجع / مـهـر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
شوشی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۱
0
1
بفرمائید ما خوابیم یا ایشان بنده که اهل غرب کرخه هستم ومسئولیتی در این منطقه دارم وتا به این لحظه خبری از پرورش ماهی خاویار نیست ویا یک گزارش به ما ارسال نشده حداقل اسم یک شخص که پرورش ماهی دارد نام ببرید .اب نداریم کشت کنیم شکم بچهایمان را سیر کنیم ایشان از پرورش ماهی خاویار صحبت میکنند جل الخالق
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
1
0
زیستگاه اصلی ماهیان خاویاری دریای خزر هستش بنظر شما چه امتیازی رودخانه کرخه از دریای خزر دارد؟(( با توجه به ادعای مدیر شیلات استان خوزستان))
:
:
:
آخرین اخبار