تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۲۷۹۱۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تامین بیش از ۲۰۰ هزار قلم دارو و ملزومات پزشکی در شلمچه
  معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آبادان از تامین بیش از ۲۰۰ هزار قلم دارو و ملزومات پزشکی در در مرز شلمچه در دو هفته از آغاز خدمات‌دهی به زائران اربعین حسینی در این منطقه خبر داد.

دکتر زینب جوانمردی با اشاره به اینکه مشکلی از بابت کمبود دارو در مرز شلمچه وجود ندارد، اظهار کرد: این معاونت از چندین ماه گذشته با سازمان غذا و دارو کشور برای اختصاص انواع سرم و داروهای سهمیه‌ای مورد نیاز به منظور برگزاری مراسم اربعین حسینی(ع) مذاکراتی انجام داد و با حمایت‌های رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان، تمامی داروها، سرم‌ها و ملزومات پزشکی مورد نیاز، تامین، خریداری و در انبار استراتژیک این معاونت نگهداری می‌شوند و به طور مستمر در اختیار واحدهای مستقر در بیمارستان شهید حاج قاسم سلیمانی در مرز بین‌المللی شلمچه قرار می‌گیرند.

 وی بیان کرد: اقلام دارو و ملزومات پزشکی از آغاز به کار خدمات‌رسانی در اربعین امسال تاکنون به واحدهای مختلف اعم از داروخانه شبانه‌روزی، فوریتهای پزشکی، معاونت بهداشت، دفتر پرستاری، درمان و بسیج جامعه پزشکی تحویل داده شده و تعداد یادشده نسبت به بازه زمانی مشابه در اربعین سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

جوانمردی افزود: به طور روزانه و مستمر و به منظور جایگزینی داروها و ملزومات مصرف‌شده، این اقلام تامین می‌شوند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: دارو و ملزومات مورد نیاز داروخانه شبانه‌روزی از صبح روز ۲۵ مردادماه به داروخانه شلمچه انتقال یافت و با تجهیز داروخانه، در شب ۲۵ مردادماه، داروخانه شبانه‌روزی مرز شلمچه رسما کار خود را آغاز کرد.

وی با اشاره به خدمات شبانه‌روزی داروخانه مستقر در بیمارستان شلمچه گفت: این داروخانه خدماتش را طبق تجویز پزشک و تحت نظر مسئول فنی داروساز داروخانه بر اساس نسخه دارویی به زائران به طور رایگان ارائه می‌دهد و تا کنون بیش از ۵ هزار نسخه ثبت شده و این تعداد نسبت به بازه زمانی مشابه در اربعین سال گذشته، افزایش قابل توجهی داشته است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: داروسازان، دارویاران و پرسنل داوطلب و پرتلاش معاونت در هر دو شیفت صبح و شب به طور ۱۲ ساعته در طول شبانه‌روز در داروخانه حضور دارند تا بهترین خدمات و با بالاترین کیفیت به زائران ارائه شود.

جوانمردی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی انبار اربعین و سیستم تعهدی از اربعین سال گذشته آغاز شده است و امسال برای اولین بار با اضافه شدن سیستم HIS بیمارستانی و سامانه‌های بیمه سلامت و بیمه تامین اجتماعی در داروخانه شلمچه، انباردار و مسئول HIS این معاونت به طور مستمر برای ثبت ورود و خروج دارو و ملزومات مصرفی و ثبت نسخ در داروخانه حضور دارند.

وی تصریح کرد: در طول شبانه‌روز نیروهای پشتیبانی اعم از امور اجرایی، عمومی، خدمات، نقلیه و ... نیز برای هماهنگی و تسهیل امور در داروخانه شبانه‌روزی شلمچه فعالیت دارند.

:
:
:
آخرین اخبار