تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۱
کد خبر: ۲۸۵۵۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در دوران استانداری امیر حیات مقدم در خوزستان در اردیبهشت سال ۱۳۸۵ نخستین پل کابلی کشور در شوشتر به بهره برداری رسید/ ارشیو
امیر حیات مقدم
در دوران استانداری امیر حیات مقدم در خوزستان در اردیبهشت سال ۱۳۸۵ نخستین پل کابلی کشور در شوشتر به بهره برداری رسید/ ارشیو

نخستین پل کابلی کشور(شهید بهرامی ) دوشنبه با حضور وزیر راه و ترابری در شوشتر به بهره برداری رسید.

 در آیین بهره برداری از این پل وزیر راه و ترابری گفت: وظیفه اصلی تمامی خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خدمت به این ملت می باشد.

"محمد رحمتی" افزود: اجرا و افتتاح چنین طرحهایی کارهای بسیار کوچکی هستند، که باید بیش از بیش افزایش یابند. وی اضافه کرد: دولت خدمتگزار با تمام توان و قدرت خود برای اختصاص دادن اعتبارات به اجرای پروژه های عمرانی و عام المنفعه مصمم است.

 رحمتی اظهار داشت: نسل آینده ما باید از حمل و نقل ارزان، روان و بدون دغدغه و دردسر برخوردار باشد و گسترش راهها و راه آهن در کشور از راههای رسیدن به چنین هدفی است. وزیر راه و ترابری ادامه داد: صنعت حمل و نقل در کشور موضوع بسیار مهمی است و هر چه مقدار در این خصوص فعالیت کنیم باز هم عقب هستیم. وی اظهار داشت: حمل و نقل در بخش های هوایی،زمینی و دریایی زیربنای توسعه در کشور است. وی همچنین گفت:با توجه به اهمیت خوزستان از جنبه های اقتصادی و اجتماعی نیاز است که هر چه سریعتر نسبت به بهبود وضعیت راههای ارتباطی در این استان اقدام شود.

 مجری ساخت و توسعه شبکه راههای کشور نیز در این مراسم گفت: افتتاح پروژه پل کابلی شوشتر یکی از بزرگترین پروژه های بزرک حمل و نقل در کشور است. "اردشیر گروسی" افزود: یکی از مهم ترین شاخصهای این پل بزرک و مهم ترکه ای و کابلی بودن آن است که با استفاده از تیرهای بتنی از پیش ساخته طراحی شده است. 

 امیر حیات مقدم استاندار خوزستان نیز در این آیین گفت: افتتاح پل کابلی کشور یکی از بزرگترین فناوری های روز دنیا محسوب می شود.
 "امیر حیات مقدم" افزود: امسال یک سوم اعتبارات استانی از محل اعتبارات تملک دارایی ها به بخش راهها اختصاص داده شده است.

  امیر حیات مقدم اضافه کرد: اختصاص چنین اعتباراتی به راههای استان به معنای توجه ویژه به این بخش در خوزستان است و امید است تا سه سال آینده مشکل راه در خوزستان برطرف خواهد شد. 

مدیرکل راه و ترابری خوزستان نیز گفت: پل شهید بهرامی به طول 674 متر، در امتداد محور کنار گذر شهرستان شوشتر می باشد. "خیرالله خادمی" افزود: برای احداث این پل که ساخت آن 13 سال به طول انجامید، 44 میلیارد ریال از اعتبارات منابع داخلی و یک و نیم میلیون دلار هزینه ارزی صرف شد

 وی اظهار داشت: با بهره برداری از این پل مهم حجم زیادی از ترافیک عبوری در شوشتر کاهش یافته و مشکل ترافیک و تردد که قبلا از طریق محور درون شهری شوشتر و پل قدیمی آن صورت می گرفته برطرف می گردد. 

گفتنی است تقاطع همسطح اهواز، پل رودخانه گرگر،پل نهر داریون،تقاطع غیر همسطح سردارآباد، تقاطع غیر همسطح راه آهن، تقاطع غیر همسطح گلالک و کشت و صنعت کارون از دیگر پروژه هایی بود که امروز با حضور وزیر راه وترابری در شوشتر به بهره برداری رسید.

:
:
:
آخرین اخبار