تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۴
کد خبر: ۲۸۸۸۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در دوران استانداری امیر حیات مقدم در خوزستان در دی ماه سال ۱۳۸۵ هیئت وزیران با احداث ۳۰ مجتمع خدماتی_رفاهی بین راهی توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری موافقت نمود

در دوران استانداری امیر حیات مقدم در خوزستان در دی ماه سال ۱۳۸۵ هیئت وزیران با احداث ۳۰ مجتمع خدماتی_رفاهی بین راهی توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری موافقت نمود.
هیئت وزیران در جلسه مورخ ۱۵/۱۰/۱۳۸۵ که در مرکز استان خوزستان تشکیل گردید، موافقت نمود: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری موظف است با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و با رعایت مقررات قانونی نسبت به موارد زیر اقدام نماید:
جزئیات متن قانون

بسمه تعالی
"با صلوات بر محمد و آل محمد”
سازمان میراث فرهنگی و گردشگری
هیئت وزیران در جلسه مورخ ۱۵/۱۰/۱۳۸۵ که در مرکز استان خوزستان تشکیل گردید، موافقت نمود:
سازمان میراث فرهنگی و گردشگری موظف است با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و با رعایت مقررات قانونی نسبت به موارد زیر اقدام نماید:
۱ – پیش بینی اعتبار موردنیاز برای احداث موزه منطقه ای خوزستان در شهر اهواز در لوایح بودجه سالهای برنامه چهارم توسعه پس از طی مراحل قانونی.
 تبصره – زمین مورد نیاز (حداقل بیست هزار متر مربع) برای احداث موزه یادشده توسط استانداری خوزستان تأمین خواهد شد.
 ۲ – تهیه و ارایه پیشنهاد درباره نحوه انتقال سند مالکیت محوطه های باستانی و گردشگری استان (جندی شاپور، طاق طویله، چغازنبیل، شوشتر، ارجان، شوش، موزه آبادان، ایوان کرخه، ۲۰۰ هکتار اراضی جزیره مینو و تالاب شادگان، ۲۰۰ هکتار اراضی سد کرخه، ۱۰۰ ‌هکتار اراضی ساحل دریاچه کارون (۳) به نام دولت جمهوری اسلامی ایران با همکاری استانداری یادشده و وزارتخانه های مسکن و شهرسازی و جهادکشاورزی ظرف شش ماه پس از ابلاغ این تصمیم نامه به هیئت وزیران.
 ۳ – اختصاص سی و پنج درصد (۳۵ %) از اعتبار بند (الف) تبصره (۱۰) قانون بودجه سال ۱۳۸۵ کل کشور به منظور احداث اردوگاههای اقامتی در مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور و پشتیبانی اردوهای راهیان نور.
 تبصره – مبلغ دو میلیارد (۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۲) ریال نیز از محل اعتبار استانی بدین منظور اختصاص می یابد.
 ۴- اختصاص مبلغ ده میلیارد (۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۱۰) ریال (حداقل دو میلیارد (۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۲) ریال در سال ۱۳۸۵) برای تملک یک اثر تاریخی.
 مابقی اعتبار لازم از محل اعتبارات استانی تأمین می گردد.
 ۵ – اختصاص مبلغ یک میلیارد و پانصد میلیون (۰۰۰ر۰۰۰ر۵۰۰ر۱) ریال جهت احداث انبار امن جهت اموال فرهنگی و تاریخی در سال ۱۳۸۵.
 ۶ ـ مطالعه احداث پارک بزرگ گردشگری و فرهنگی تفریحی شهر اندیمشک.
 ۷ – تهیه سریع طرح جامع گردشگری جنگ.
 ۸ ـ سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور موظف است اعتبارات لازم را در جهت تأمین زیر ساختهای مورد نیاز در سال ۱۳۸۶ تا پایان برنامه چهارم پیش بینی و منظور نماید.
 ۹ ـ به منظور رفاه حال مردم استان و گردشگران داخلی و خارجی با همکاری استانداری خوزستان، وزارت راه و ترابری و سایر دستگاههای مرتبط، نسبت به ایجاد تاسیسات رفاهی و خدماتی مودر نیاز به شرح زیر اقدام نماید: الف ـ احداث پنجاه مجموعه سرویسهای بهداشتی بین راهی.
 ب ـ احداث سی مجتمع خدماتی ـ رفاهی بین راهی.
 ج – احداث ده مجموعه اقامتی اردویی (کمپینگ).
 د – احداث ده هتل در سطح استان.
 تبصره ـ تأمین زمین و آماده سازی آن شامل تسطیح و دسترسی و تأسیسات زیربنایی بر عهده استان است.
 تبصره ۲ ـ سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور موظف است اعتبارات مربوط به احداث در بند (الف) و مطالعه و تاسیسات زیربنایی در بندهای چهارگانه را به صورت ملی و استانی منظور نماید.
 بدیهی است در موارد (ب)، (ج) و (د) شرکت توسعه گردشگری با سرمایه گذار بخش غیر دولتی نسبت به احداث موارد یادشده اقدام خواهد کرد.
 ۱۰ - سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور موظف است نسبت به پیش بینی اعتبار لازم برای انجام مطالعات و زیر ساختهابرای دوازده منطقه در شهرهای شوشتر، شوش، ایذه، شادگان، هندیجان، بهبهان، آبادان، اندیمشک، دزفول، باغملک، مسجد سلیمان و لالی به عنوان مناطق نمونه گردشگری در سال ۱۳۸۶ تا پایان برنامه چهارم توسعه اقدام نماید.
 ۱۱ ـ‌ استانداری خوزستان از محل اعتبارات استانی ظرف دوم ماه نسبت به تجهیز مبادی ورودی ـ خروجی ( زمینی، هوایی و دریایی) استان به امکانات لازم به منظور صدور ویزای چهارده روزه به گردشگران خارجی اقدام نماید.
 دستگاههای ذی ربط موظفند همکاری های لازم را به عمل آورند.
 استانداری خوزستان گزارش اقدامات به عمل آمده را در پایان مهلت یادشده به هیئت وزیران ارایه خواهد کرد.


تنظیم متن کنترل ابلاغ۱۶ تأیید انطباق متن و تصمیم تأیید نهایی
رونوشت: دفتر رییس جمهور، دفتر معاون اول رییس جمهور، دفتر معاون اجرایی رییس
جمهور، وزارت مسکن و شهرسازی، وزارت جهادکشاورزی، وزارت راه و ترابری، وزارت
امورخارجه، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، استانداری خوزستان و دفتر هیئت دولت
:
:
:
آخرین اخبار