تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۸
کد خبر: ۲۹۰۴۵۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سامانه بارشی از مناطق جنوبی وارد کشور شد

 سازمان هواشناسی کشور از ورود سامانه بارشی از مناطق جنوبی به ایران خبر داد که به تدریج در استان‌های واقع در جنوب غرب، غرب، شمال غرب، دامنه و ارتفاعات زاگرس و البرز غربی و بخش‌هایی از استان‌های ساحلی خزر و مناطقی از جنوب شرق فعالیت خواهد کرد.

  پیش‌بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده نگری نشان می‌دهد که بیشینه بارش در استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، فارس، لرستان، ایلام، غرب استان‌های کرمانشاه، ایلام و کردستان و جنوب استان‌های آذربایجان غربی و شرقی است.

روز دوشنبه این سامانه تقویت شده و علاوه بر مناطق مذکور در استان‌های واقع در شمال شرق و مرکز نیز به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

شدت بارش روز دوشنبه در شمال و شرق خوزستان، نیمه شرق لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، شمال غرب چهار محال و بختیاری، غرب اصفهان و نیمه جنوبی استان‌های همدان و مرکزی قابل توجه خواهد بود.

بارش در ارتفاعات و مناطق سردسیر به شکل برف خواهد بود. این سامانه روز سه‌شنبه با بارش‌های پراکنده در شمال شرق و شرق کشور به فعالیت خود خاتمه می‌دهد.

سامانه بارشی دیگری از اواخر وقت روز سه‌شنبه از شمال غرب وارد کشور شده و طی روز چهارشنبه در شمال غرب و استان‌های ساحلی خزر و ارتفاعات البرز سبب بارندگی می‌شود.

این سامانه روز پنجشنبه استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و غربی، شمال شرق، و بخش‌هایی از مرکز و شرق کشور را درگیر خواهد کرد.

همچنین امروز(یکشنبه) در جنوب غرب، غرب و بخش هایی از مرکز، دوشنبه در مناطق مرکزی و بخش‌هایی از شمال شرق و شرق و روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در شمال غرب دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌هایی از جنوب شرق وزش باد نسبتا شدید تا شدید پیش بینی می‌شود و به تبع آن خیزش گردوخاک در برخی نقاط از این مناطق دور از انتظار نیست. روز دوشنبه نیز خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار