تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۲۹۰۶۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
روزانه بیش از هفت هزار مسافر نوروزی از تالاب شادگان دیدن می‌کنند
 

  فرماندار شادگان گفت: روزانه بیش از هفت هزار نفر از جاذبه‌های تالاب بین‌المللی شادگان، سایت گردشگری و دیگر ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان دیدن می‌کنند.

جمال صالح‌زاده  اظهار کرد: این تعداد افراد شامل گردشگران، کاروان‌های راهیان ‌نور، میهمانان داخلی و خارجی بوده و در روزهای آتی بر تعداد بازدیدکنندگان از این تالاب افزوده می‌شود.

وی افزود: برای تامین فضای مناسب استراحت گردشگران ۵۰ آلاچیق در تالاب شادگان و ۲۰ آلاچیق در روستای صراخیه تهیه و نصب شده است.

فرماندار شادگان گفت: در ایام تعطیلات نوروز امسال بیش از ۱۰۰ فروند قایق تفریحی به گردشگران و میهمانان نوروزی برای بازدید از جاذبه‌های تالاب شادگان خدمات ارایه می‌کنند.

صالح‌زاده بیان کرد: حضور بیش از انتظار گردشگران در تالاب بین المللی شادگان و روستای صراخیه نتیجه درایت و اهتمام دولت به تامین زیر ساخت‌های گردشگری در این روستا است.

وی افزود: چشم انداز زیبای روستای صراخیه برای گردشگران از جذابیت خاصی برخوردار است و پوشش گیاهی تالاب، نیزارها، بلم‌هایی که در بین خانه‌ها و روستای صراخیه می‌چرخند و بافت سنتی این روستا همواره نظر گردشگران را به خود جلب کرده است.

تالاب بین‌المللی شادگان با بیش از ۵۰۰ هزار هکتار وسعت در جنوب خوزستان قرار دارد که بزرگ‌ترین تالاب ثبت شده کشور در فهرست تالاب‌های بین المللی است.

این تالاب از طریق خورهای متعدد به خلیج‌فارس متصل می‌شود که با آب‌ شیرین، لب‌شور و آب‌شور، محیطی مناسب برای زیست انواع آبزیان، پرندگان، جوندگان و حیوانات اهلی و وحشی است.

تالاب شادگان به دلیل هوای معتدل در فصل زمستان محل زیست بیش از ۱۱۰ گونه گیاهی، ۱۷۴ گونه پرنده بومی و مهاجر شامل گیلانشاه و اردک مرمری، ۳۶ گونه پستاندار، سه گونه دوزیست و ۹ گونه خزنده است.
تالاب بین‌المللی شادگان از شمال به شادگان، از جنوب به رودخانه بهمنشیر و از سمت غرب به جاده دارخوین، آبادان و آب‌های خورموسی محدود می‌شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار