تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۲۹۰۶۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بیش از ۲ هزار بازرسی بهداشتی از مرکز تهیه مواد غذایی و اماکن عمومی خرمشهر

 رییس مرکز بهداشت خرمشهر گفت: ۲ هزار و ۶۶ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی از ابتدای طرح تشدید نوروزی تاکنون مورد بازرسی کارشناسان بهداشت محیط خرمشهر قرار گرفت.

 ابوالمحمد نوذرپور چهارشنبه در گفت‌ و گوی رسانه‌ای اظهار کرد: در قالب طرح تشدید نوروزی و سلامت رمضان، کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت خرمشهر به صورت روزانه و در ۲شیفت

صبح و عصر اقدام به نظارت و بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و صنوف حساس می‌کنند و در راستای تاکنون سه مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی نیز مهر و موم شدند.

وی با اشاره به اینکه طرح تشدید سلامت نوروزی از ۲۰ اسفند سال گذشته تاکنون انجام شده و تا ۲۰ فروردین‌‍ ماه ادامه دارد گفت: در این طرح همچنین ۱۹۲ کیلوگرم مواد غذایی غیر قابل مصرف انسانی نیز از چرخه مصرف خارج شد.

نوذرپور بیان کرد: در این بازرسی‌ها علاوه بر آموزش بهداشت فردی به متصدیان، با استفاده از تجهیزات پرتابل مواد غذایی کیفیت مواد غذایی مورد سنجش قرار می‌گیرد و همچنین بازدید از مراکز عرضه زولبیا و بامیه،

آش‌فروشی‌ها، شیرینی فروشی‌ها نیز به جهت حفظ سلامت همشهریان عزیز در دستور کار بازرسان بهداشتی قرار دارد.

رییس مرکز بهداشت خرمشهر افزود: در این مدت یک هزار و ۸۸ مورد کلرسنجی از آب آشامیدنی، ۱۴ مورد نمونه‌برداری مواد غذایی و ارسال به آزمایشگاه، یک هزار و ۲۰۰ مورد سنجش مواد غذایی با وسایل پرتابل، ۱۰۳

مورد نمونه‌برداری از آب آشامیدنی، ۷۱ مورد اخطار بهداشتی صادر شده و ۱۰ مورد معرفی به دادگاه از دیگر خدمات انجام‌شده در طرح تشدید بسیج سلامت نوروزی در این مدت بوده است.

وی گفت: شهروندان‌ عزیز می‌توانند درصورت هرگونه شکایت بهداشتی، مراتب را از طریق سامانه تلفنی ۱۹۰ اعلام نمایند تا در اسرع وقت به شکایت مورد نظر رسیدگی شود.

خرمشهر زیر نظر خدمات بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آبادان قرار دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار