تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۳
کد خبر: ۲۹۰۷۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
منتخب خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خوزستان:
اکرام ایتام و نیازمندان از وظایف اصلی مسلمانان در ماه مبارک رمضان است
اکرام ایتام و نیازمندان از وظایف اصلی مسلمانان در ماه مبارک رمضان است

  منتخب خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خوزستان گفت: ماه مبارک رمضان، فضای معنوی مناسبی برای خدمت به ایتام و گره‌گشایی از مشکلات نیازمندان محسوب می‌شود.

آیت‌الله عباس کعبی منتخب مجلس خبرگان رهبری خوزستان در ضیافت افطاری جمعی از ایتام و خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان که امشب (۱۰ فروردین‌ماه) به میزبانی آیت‌الله کعبی در مرکز علمی فرهنگی امام حسین(ع) اهواز برگزار شد، اظهار کرد: اکرام ایتام، فقرا و نیازمندان یکی از وظایف اصلی مسلمانان در ماه مبارک رمضان است و شب‌های قدر فرصتی مناسب برای یتیم‌نوازی و گره‌گشایی از مشکلات نیازمندان است.

 وی با تاکید بر اهمیت رسیدگی و دستگیری از نیازمندان در ماه ضیافت الهی، به ویژه با فرارسیدن لیالی قدر، افزود: ماه مبارک رمضان، فضای معنوی مناسبی برای خدمت به ایتام و گره‌گشایی از مشکلات نیازمندان محسوب می‌شود.

آیت‌الله کعبی با بیان این که اکرام  اطعام  فقرا در ماه مبارک رمضان از فضیلت بسیاری برخوردار است، گفت: یکی از مصادیق روشن تقوا رسیدگی به اوضاع محرومان و اقشار کم بضاعت جامعه است.

وی بیان کرد: برخی از چهره‌های معروف در دنیا به ویژه بزرگان اسلام با محرومیت و بی‌سرپرستی رشد کردند. محرومیت و یتیم بودن فرصت است اگر با ایمان و امید و پشتکار به خوبی از آن استفاده کنند.

فعالیت پایگاه‌های حامی‌یابی در شب‌های قدر

جمال شیبه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان نیز با اشاره به اینکه طرح حامی‌یابی برای ایتام کمیته امداد همزمان با هفته اطعام نیازمندان و اکرام ایتام در استان خوزستان آغاز شده است گفت: این پایگاه‌ها در امکان مذهبی، مساجد و مکان‌های برگزاری مراسم شب قدر دایر هستند. 

وی افزود: در حال حاضر ۳۵ هزار یتیم و فرزند محسنین (فرزندان نیازمند غیر یتیم) زیر پوشش این نهاد هستند و کمیته امداد در قالب پویش «هر خوزستانی، حامی یک یتیم» پایگاه حامی‌یابی در شب‌های قدر تا عید فطر بر پا می‌کند و امیدواریم با استفاده از ظرفیت این ماه مبارک بتوان حامیان بیشتری برای ایتام جذب کرد.

وی گفت: مردم خیّر و نیکوکار استان می‌توانند علاوه بر حضور در پایگاه‌های حامی‌یابی، از طریق سایت اکرام به نشانی ekram.emdad.ir و همچنین ارسال عدد ۱ به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۳۳۳۳۶۱ و یا تماس با ۰۶۱۳۳۳۳۳۴۱۵، با انتخاب فرزندان معنوی در طرح اکرام ایتام مشارکت و با کمک‌های مادی و معنوی خود از ایتام حمایت کنند. 

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار