تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۴
کد خبر: ۲۹۱۷۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در جلسه با فعالین اقتصادی حوزه پوشاک مطرح شد؛
تاکید استاندار خوزستان بر تامین پوشاک مورد نیاز صنایع استان از تولیدکنندگان داخلی

 استاندار خوزستان گفت: صنایع و شرکت‌های بزرگ خوزستان پوشاک مورد نیاز خود را از تولیدکنندگان داخلی و بومی استان تامین کنند.

  علی اکبر حسینی محراب عصر چهارشنبه در جلسه با فعالین اقتصادی حوزه پوشاک در استان خوزستان، اظهار کرد: یکی از ضعف های شهرک های صنعتی استان عدم توجه کافی به موضوع پوشاک و سیاستگذاری مناسب برای رفع مشکلات این حوزه است در حالی که به صورت جدی نیازمند آموزش و تلاش جدی برای توسعه کسب و کار در این بخش هستیم.

وی افزود: استفاده از ظرفیت‌های خالی شهرک‌های صنعتی برای توسعه بخش پوشاک از ضرورت‌ها برای رشد و رونق این کسب و کار است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: حمایت از کسب و کارهای خانگی در زمینه پوشاک نیز می‌تواند بخش عمده ای از مشکلات این بخش را برطرف و به رفع مشکلات اشتغال در استان نیز کمک شایانی کند.


وی ادامه داد: همچنین صنایع موجود در استان باید اقلام مورد نیاز خود را در زمینه پوشاک از داخل استان تهیه کنند و در این زمینه بارها صحبت‌های لازم را در جلسات متعدد مطرح کرده ایم.

حسینی محراب یادآور شد: سرمایه گذاران خوزستانی در بخش پوشاک در صورتی که برای تولید انبوه محصولات آمادگی و ظرفیت لازم را داشته باشند ما نیز از آن ها حمایت های لازم را خواهیم داشت.

وی بیان کرد: با هماهنگی‌های لازم در روزهای آینده اداره صنعت و معدن، تامین اجتماعی، فنی و حرفه ای، کمیته امداد و بهزیستی خوزستان برای تامین نیرو به بخش خصوصی کمک خواهند کرد تا مشکلات کمبود نیروی این مجموعه‌ها نیز برطرف شود.

استاندار خوزستان گفت: صندوق کارآفرینی امید خوزستان نیز اعلام آمادگی کردند تا از کسب و کارهای خرد در صنعت پوشاک در استان حمایت کنند.

 در جلسه استاندار خوزستان با تولیدکنندگان پوشاک در استان خوزستان مسائل و مشکلات این بخش مطرح شد.

مشکلات متعدد دریافت تسهیلات بانکی، نبود نیروی انسانی کافی به دلیل نقدینگی و عدم رشد تولید، عدم حمایت برخی از صنایع و شرکت‌های بزرگ استان از تولید کنندگان داخلی از جمله مشکلاتی بود که توسط تولیدکنندگان صنعت پوشاک مطرح شد.

استاندار خوزستان در این جلسه ابراز امیدواری کرد که به زودی شرایط لازم برای ایجاد فضای کسب و کار در شهرک‌های صنعتی، تامین نیروی انسانی بخش خصوصی و تهیه اقلام مورد نیاز شرکت ها و صنایع از داخل استان فراهم شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار