تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۲۹۱۸۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پیش‌بینی رگبار و افزایش رطوبت برای خوزستان
پیش‌بینی رگبار و افزایش رطوبت برای خوزستان

 نقشه‌های پیش‌یابی، فعالیت سامانه بارشی و افزایش رطوبت در استان خوزستان در هفته پیش رو را نشان می‌دهند.

محمد سبزه‌زاری مدیرکل هواشناسی خوزستان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی، امروز در مناطق مرتفع شرقی و شمالی احتمال ابرناکی و رگبارهای پراکنده همراه با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: سامانه بارشی نه چندان فعالی از اواسط وقت فردا استان خوزستان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و تا اواخر روز دوشنبه سبب رگبار و رعد و برق، وزش باد متوسط تا نسبتا شدید گاهی تندباد لحظه‌ای به ویژه در مناطق شمالی و شرقی و ارتفاعات استان خواهد شد. بارش در دیگر نقاط استان به صورت نقطه‌ای خواهد بود.

سبزه‌زاری گفت: بارش‌ها در روز سه‌شنبه در ارتفاعات استان خوزستان ادامه خواهند داشت. تا روز دوشنبه در مناطق جنوبی و ساحلی و تا حدودی مرکز استان افزایش رطوبت مورد انتظار است.

وی افزود: از بعد از ظهر فردا تا اواخر روز دوشنبه نیز وزش بادها در مناطق جنوبی و غربی و مرکزی متوسط تا نسبتا شدید خواهد بود و احتمال خیزش گرد و خاک محلی و موقتی در این مناطق وجود دارد. شمال خلیج فارس تا اواخر روز دوشنبه در برخی ساعات مواج خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه‌روز گذشته دزفول با ۳۸.۳ و ایذه با ۹.۸ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط استان خوزستان گزارش شده‌اند. در این مدت تغییرات دمای اهواز بین ۳۷.۶ و ۲۱.۵ درجه سانتیگراد در نوسان بوده است.

:
:
:
آخرین اخبار