تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۷
کد خبر: ۲۹۲۰۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مشاوره به‌موقع مانع ۹۸ سقط جنین در دزفول شد

 مسئول بسیج جامعه پزشکی و رئیس مرکز بهداشت دزفول گفت: ۹۸ مورد سقط جنین در سال گذشته با انجام مشاوره های به‌موقع در دزفول پیشگیری شد.

  محمدعلی شفیعی نیا عصر چهارشنبه در نخستین کارگروه مقابله با سقط غیرقانونی جنین در سالن نشست های فرمانداری ویژه دزفول بیان کرد: مشاوره های سقط جنین در مراکز خدمات جامع سلامت ارایه می شود که با توجه به اهمیت بهره گیری از ظرفیت های مردمی راه اندازی مرکز مردمی نفس در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه مرکز مردمی نفس (نجات فرزند سقط) اواخر اردیبهشت ماه جاری همزمان با هفته ملی جمعیت در دزفول راه اندازی می شود افزود: علاوه بر مشاوره های مامایی و پزشکی، مشاوره هایی در خصوص مسائل شرعی و روانشناسی نیز در مرکز مردمی نفس ارائه خواهد شد.

رئیس مرکز بهداشت دزفول ادامه داد: راه اندازی مرکز مردمی نفس گامی موثر در کاهش موارد سقط جنین و افزایش موالید در شهرستان خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه دزفول از شهرستان های پیشرو در راه اندازی مرکز مردمی نفس در خوزستان است ادامه داد: کاهش سقط جنین با کار فرهنگی و بهره گیری از ظرفیت های مردمی مهمترین هدف شکل گیری مرکز مردمی نفس است.

رئیس مرکز بهداشت دزفول افزود: متاسفانه بیشتر سقط جنین ها به دلیل مسائل غیرپزشکی رخ می دهد که نیاز به مداخله برای پیشگیری از آنها ضروری است.

  تاکید بر اجرای دقیق احکام قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و آئین نامه کارگروه مقابله با سقط غیر قانونی جنین توسط همه ادارات و اعضا کارگروه، پیگیری تکالیف قانونی ادارات در راه اندازی مرکز مردمی نفس از جمله دیگر مطالب مطرح شده در این نشست بود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار