تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۲
کد خبر: ۳۸۵۲۹
تعداد نظرات: ۶ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هر آنچه در آخرین برنامه نود گذشت؛
پرسپولیس پر طرفدارترین تیم ایران شد + تصاویر
در آخرین برنامه 90 در فصل 92-91 پرسپولیس با رای مخاطبین به عنوان پرطرفدارترین تیم کشور انتخاب شد.
آخرین برنامه نود این فصل فوتبال کشورمان از ساعت 22:31 دوشنبه شب 23 اردیبهشت ماه 1392 به روی آنتن شبکه سوم سیما رفت. در این برنامه بازیهای هفته آخر لیگ برتر و حواشی آن و همچنین حکم کمیته انضباطی درخصوص تبانی دسته یک مورد بحث و بررسی قرار گرفت. ابراهیم میرزابیگی کارشناس داوری برنامه بود.

در سوال مسابقه نظرسنجی پیامکی برنامه از ببیندگان سوال شده بود که طرفدار چه تیمی هستید.

با شروع برنامه بازی نفت تهران و فولاد پخش شد و به دنبال آن، مصاحبه بازیکنان فولاد درباره حضورشان در آسیا و کسب سهیمه آسیایی پخش شد. بعد از پخش بازی نفت تهران برابر فولاد حاشیه پیش از بازی استقلال و داماش پخش شد. در این حاشیه از ساخت و سازها در پارکینگ ورزشگاه آزادی انتقاد شد. پس از پخش این حاشیه‌ها دیدار استقلال و داماش به نمایش درآمد.

اسماعیل میرزابیگی، کارشناس داوری این برنامه تصمیم داور بازی استقلال و داماش برای مردود شمردن گل حنیف عمران‌زاده را درست دانست. او همچنین اعتقاد داشت جواد نکونام باید از میدان اخراج می‌شد.

فردوسی پور در دقایق ابتدایی برنامه به رای صادره کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در خصوص تبانی های گسترده در لیگ دسته اول و محرومیت ها و جرایم نقدی زیادی که از سوی کمیته انضباطی صادر شده است پرداخت.
از نکات جالب این قسمت از برنامه نود انتقاد فردوسی پور از فشار نمایندگان مجلس برای کاهش حکم صادر شده بود. (اشاره به گزارش سایت گل درخصوص جلسه بیژن نوباوه به عنوان نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با نمایندگان فدراسیون و نمایندگان تبریز در خصوص تخفیف برای حکم تبانی در لیگ یک!)



در ادامه گزارشی از حاشیه دیدار استقلال و داماش پخش شد؛ محمد پارسا بازیکن پیشین تیم سایپا که در جریان یک بازی فوتبال در سالهای گذشته دچار مصدومیت شده است از میهمانان ویژه بازی استقلال و داماش بود و برادرش درخصوص مشکلات جسمی و مخارج درمان وی صحبت کرد و در ادامه برنامه چند نفر قول مساعد برای کمک به پارسا برای تامین هزینه های درمان و نیز کمک ماهیانه دادند.

پس از این بخش مراسم قهرمانی استقلال و مصاحبه بازیکنان پخش شد. از نکات جالب این جشن حضور سیدمهدی رحمتی روی تیرک دروازه بود. او از بازیکنان دیگر می‌خواست جام قهرمانی را به او هم بدهند.

پس از پخش این بخش از برنامه فردوسی‌پور با تمجید از جواد نکونام و نحوه برگزاری مراسم قهرمانی لیگ برتر با جواد نکونام تماسی برقرار کرد و از او درباره پوشیدن پیراهنی با عکس مهدی مهدوی‌کیا در جشن قهرمانی استقلال پرسید که او در پاسخ گفت: دوست داشتم کاری برای مهدوی‌کیا انجام دهم. او کارهای زیادی برای فوتبال ما کرد. با دیدن تنهایی مهدوی‌کیا ناراحت شدم و همان لحظه تصمیم گرفتم این کار را بکنم. دوست نداشتم رسانه‌ای شود. این کار کوچکی بود که می‌شد، انجام دهم. اگر در اروپا بود برای او جشن باشکوهی برگزار می‌شد که متاسفانه این‌گونه نشد. به سهم خودم خواستم به‌ خاطر بازی‌های خوبی که با مهدی داشتم، به‌ خاطر تلاش یازده‌ ساله‌اش در هامبورگ خواستم این کار را بکنم. فکر نمی‌کنم کار بزرگی کرده باشم. او افتخارآفرینی کرده و این کار کوچکی بود.

او در ادامه با مقایسه ایران و اروپا اظهار کرد: موقعی که من در اوساسونا بودم و مصدوم شدم آن کار را در اسپانیا کردند یا برای شجاعی. در اروپا این مسائل عادی است. دیدید که بازیکنان رئال مادرید برای آبیدال چه کردند. متاسفانه در ایران نشد. برای همین خیلی به چشم می‌آید. امیدوارم این شروعی باشد برای آینده. تا ناصر خان حجازی و قایقران بودند به یادشان نبودیم. چرا موقعی که هستند به یاد آنها نیستیم و به آنها بها نمی‌دهیم؟

کاپیتان تیم ملی فوتبال در ادامه با تسلیت به مهدی مهدوی‌کیا درباره آخرین وضعیت استقلال در امارت گفت: یک ساعت پیش به هتل رسیدیم و برای چهارشنبه آماده می‌شویم.

در ادامه آیتمی از مهدوی‌کیا که به همت خبرگزاری ایسنا برگزار شده بود، پخش شد. این آیتم شش دقیقه‌ای مربوط به حضور مهدوی‌کیا در تیم بانک ملی بود. او از چگونگی ورودش به فوتبال صحبت کرد.


رحیم میرآخوری یکی از اولین مربیان مهدوی کیا نیز در خصوص سالهای ابتدایی فوتبال مهدوی کیا صحبتهایی را مطرح کرد.

مهدوی کیا در یکی از خاطرات خود گفت: زمانیکه دانش آموز بودم هم در تیم فوتبال مدرسه بازی می کردم و هم در تیم هندبال؛ در تیم فوتبال مدرسه با کارت یکی دیگر از بازیکنان به نام مهدی مهدوی شرکت می کردم اما در بازی پایانی به دلیل اینکه مرا می شناختند بازی نکردم؛ سرانجام در هندبال قهرمان شدیم اما در فینال فوتبال که حضور نداشتم سه بر صفر باختیم.

پس از این آیتم گزارشی از ورزشگاه دستغیب شیراز پخش شد، در این گزارش علی دایی، محمود یاوری و تماشاگران شیرازی از این ورزشگاه به شدت انتقاد کردند.

در ادامه بازی آلومینیوم و سپاهان و مصاحبه بازیکنان آلومینیوم پخش شد. آنها به شانزده تیمی شدن لیگ برتر معترض بودند. مظلومی گفت: تیم ما نیافتاد، آن‌ را انداختند. با این حال از مردم هرمزگان عذرخواهی می‌کنم. مثل این‌که آقای فردوسی‌پور خیلی علاقمند به شانزده تیمی شدن لیگ برتر هستند. از نکات جالب این گزارش بغض رضا ناصحی برای سقوط آلومینیوم بود. در این بخش جباری‌زاده روی خط آمد و گفت: هنوز امیدواری داریم که لیگ هجده تیمی بماند.

حسین جباری زاده در ارتباطی تلفنی با برنامه نود گفت: صحبت های شما در برنامه نود تاثیر زیادی بر روی مسئولین دارد در ضمن 18 تیمی ماندن لیگ برتر تنها خواسته ما نیست و تمامی هجده تیم لیگ برتر این درخواست را داشتند. مگر قرار نبود جام حذفی برگذار نشود اما به دلیل تاثیر برنامه نود و فشار شما بر روی فدراسیون این جام برگزار شد.


وی در ادامه گفت: اگر قرار است تصمیم اشتباهی گرفته شود باید این تصمیم اشتباه اصلاح شود، زمانی که لیگ ما 16 تیمی بود و بعد 18 تیمی شد چرا کسی اعتراض نکرد؟ اکنون در تمام دنیا لیگ ها پیشرفت می کنند، در قطر لیگ 12 تیمی به 14 تیم افزایش پیدا کرده است اما ما تعداد تیم هایمان را کم می کنیم در حالیکه وسعت کشور ما چندین برابر قطر است.

در ادامه فردوسی پور نظرسنجی برنامه نود به تاریخ 88/02/24 را پخش کرد که 71 درصد از بینندگان این برنامه به 16 تیمی شدن رای داده بودند. همچنین در برنامه نود به تاریخ 90/10/26، 65 درصد بینندگان به 16 تیمی شدن لیگ رای داده بودند.


پس از پخش این نظرسنجی جباری‌زاده مدعی شد، نظر مردم به طور قطع عوض شده است. این در حالی بود که فردوسی‌پور به شدت از 16 تیمی شدن لیگ دفاع می‌کرد و آن‌را به استقلال فدراسیون ربط می‌داد.

او گفت: هرچقدر تعداد تیم ها بیشتر باشد به نفع ما و تمام رسانه هاست اما اگر این کار انجام شود استقلال فدراسیون از بین می رود و باید فدراسیون را تعطیل کنند. بازهم تلاش کنید که به لیگ برتر بازگردید مثل تیم های بزرگ دنیا نظیر هرتابرلین که با وجود اینکه این همه بازیکن به تیم ملی آلمان تحویل داده است به بوندس لیگای بی سقوط کرد. اگر بنا به وسعت است، چین باید با 1000 تیم لیگ را برگزار کند.

بعد از این گفت‌وگو بازی پیکان و صنعت نفت آبادان پخش شد.

محمدرضا خلعتبری مهاجم تیم سپاهان مهمان حضوری برنامه نود بود. وی در صحبتهای خود گفت: این فصل، فصل بسیار خوبی را پشت سر گذاشتم و در این فصل تنها دوبار به دلیل تمارض و دریافت کارت زرد محروم شدم.


خلعتبری در خصوص پیشنهادهایی که از تیم های مختلف قبل از شروع فصل داشته است، گفت:در دبی که بودم قبل از بازی فینال جام خلیج فارس شیرینی سرپرست تیم پرسپولیس به آنجا آمد و با من صحبت کرد.


وی راجع به شیطنت هایی که در زمین فوتبال انجام می دهد گفت: این کار ها برای دوران جوانی من بوده است و اکنون بازیکن باتجربه ای شده ام و دیگر از این شیطنت ها نمی کنم.

خلعتبری در خصوص تعداد پاس های گلی که داده است گفت: تا کنون 14 پاس گل در لیگ برتر و فکر می کنم 6 پاس گل هم در لیگ قهرمانان آسیا به بازیکنان سپاهان داده ام.


خلعتبری در خصوص این عکس گفت: در این صحنه به دلیل اینکه از تیم استقلال جلو بودیم به طالبی گفتم زمین را به آهستگی ترک کند تا مقداری از زمان بازی کشته شود!


خلعتبری درخصوص مارادونا گفت: مارادونا واقعا شخصیت بزرگی داشت و با تمامی بازیکنان بسیار خوب رفتار می کرد. به نظر من لیونل مسی هم بازیکن بزرگی است و بهترین بازیکن حال حاضر فوتبال دنیاست اما نمی توان این دو را با هم مقایسه کرد.

خلعتبری در پاسخ به این‌که چرا گهگاه عصبی می‌شود، اظهار کرد: سوکای همیشه می‌گوید ندیدمت. با این‌حال او مهاجم بسیار خوبی است.

در ادامه اسماعیل حسن زاده رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در ارتباطی تلفنی با برنامه نود در خصوص رای صادر شده لیگ دسته اول گفت: موضوع زشتی موضوع پرونده ما بود و دو سه هفته وقت ما را گرفت. ما سعی کردیم قانونمندانه عمل کنیم و تلاش کردیم برخی از مسائل را محرمانه پیگیری کنیم. کسانی هم که محروم شده اند می توانند با تشریفات قانونی به آرای صادره در کمیته استیناف اعتراض کنند. ضمن اینکه این پرونده هنوز مفتوح است و ممکن است در آینده مسائل دیگری مطرح شود.
حسن زاده در ادامه گفت: در خصوص اعضای تیم استقلال صنعتی خوزستان که محروم شده اند این را باید بگویم که آنها به ضرر تیم خودشان کار کرده اند و می توانستند به صورت مستقیم به لیگ برتر صعود کنند که به خاطر این مسائل صورت نگرفته است.
وی در ادامه درخصوص اینکه چه تیمی به لیگ برتر صعود مکی کند، گفت: اینکه حکم ما باعث می شود چه تیمی به لیگ برتر صعود کند در صلاحیت ما نیست و باید مسئولین مربوطه در این خصوص تصمیم بگیرند.
حسن زاده در پایان صحبتهایش گفت: ما تلاش کردیم بر اساس علم توان و منطقمان رای را صادر کنیم و ممکن است این رای در کمیته استیناف تغییر کند.

در ادامه داوری بازی سپاهان و آلومینیوم پخش شد که میرزابیگی همه تصمیم‌های داور را تایید کرد.
پس از بحث داوری، فردوسی‌پور به انتقاد از جذب انگین فیرات برای مربیگری سایپا پرداخت و او را بدون کارنامه درخشان دانست. سپس بازی تراکتورسازی برابر پرسپولیس به نمایش گذاشته شد. تماشاگران تراکتورسازی از مدیریت جعفری انتقاد کرده و جدایی تونی اولیویرا از تراکتورسازی را اشتباه دانستند.
طرفداران تیم تراکتورسازی تبریز خواهان ادامه همکاری این تیم با تونی اولیویرا مربی پرتغالی که از این تیم کنار گذاشته شده است، بودند.

پس از پخش این دیدار، مصاحبه جواد کاظمیان پخش شد. او مدعی بود چکی که باشگاه پرسپولیس به او داده است، متعلق به یک دست‌فروش بوده و حتی رویانیان به او گفته بود که آن چک الکی بوده است. کاظمیان اعتقاد داشت که نیت پرسپولیسی‌ها صاف نبوده و هیچ‌یک از بازیکنان پرسپولیس از شیرینی دل خوشی ندارند.

محمد رویانیان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس مهمان تلفنی بعدی برنامه نود بود. وی در صحبتهای خود گفت: الان تکلیف مربیان تیم های سپاهان و استقلال مشخص نیست، پرسپولیس هم مثل بقیه تیم ها اما در این فصل باید زمان را رعایت کنیم و می خواهیم دقت لازم را در انتخابمان مد نظر داشته باشیم.


وی در خصوص گزینه های مربیگری پرسپولیس گفت: اعضای هیئت مدیره می خواهند مربی ایرانی و پرسپولیسی باشد و من هم به خاطر اینکه همراهی بکنم این راه را ادامه می دهم اما اگر مجبور باشم از این خط عبور می کنم و بهترین گزینه را انتخاب خواهم کرد.

رویانیان در خصوص اختلاف نظرش با دایی و احتمال آمدن وی به پرسپولیس گفت: اختلاف نظر من و دایی نمی تواند شرط تصمیم گیری من باشد اینجا بحث پرسپولیس است. من در روزی که دایی می خواست با راه آهن قرارداد امضا کند با وی صحبت کردم و اینگونه که مدیرعامل راه آهن اعلام کرده است نبود. هر زمانی که بخواهیم با دایی مذاکره کنیم حتما قبلش با مسئولین باشگاه راه آهن هماهنگ می کنیم.

مدیرعامل پرسپولیس تصریح کرد: خدارا شکر بیشتر پیشکسوتان فوتبال ایران و افراد نامدار فوتبال ایران پرسپولیسی هستند. البته استقلال نیز پیشکسوتان بزرگی نظیر حجازی، روشن، مرفاوی و غیره را دارد اما واقعیت این است که پرسپولیس تیم بسیار بزرگی است. واقعیت تلخی که باید بگویم این است که در طول دو فصل گذشته ما 4 مربی را با نظر کمیته فنی انتخاب کردیم اما سرانجام آن خوشایند نشد.

وی خاطرنشان کرد: گزینه های ما مایلی کهن درخشان و دایی بود که با راه آهن قرارداد امضا کرد. ضمن اینکه کرانچار گزینه مورد نظر ماست که منتظریم تکلیف او با تیم سپاهان مشخص شود.

رویانیان در خصوص بازنشستگی خودش توسط دولت گفت: دولت با من رابطه خوبی ندارد و بقایی اعلام کرده است که ماموریت من در ستاد سوخت تمام شده است به هر حال در این مقطع حساس با تمام توان در خدمت پرسپولیس هستم که تیم آماده شروع فصل آینده شود. ما می خواهیم که از ظرفیت های داخلی استفاده کنیم اما اگر به نتیجه نرسیم تصمیم دیگری خواهیم گرفت و به سراغ گزینه های خارجی می رویم.

وی در مورد طلب بازیکنان فصل گذشته پرسپولیس گفت: این آقایانی که در فصل قبل پرسپولیس را نابود کردند حقشان نیست که پولشان را کامل بگیرند. من فصل قبل بازیکنان را سی درصد جریمه کردم اما یک نفر از بازیکنان این جریمه را پرداخت نکردند. این بازیکن مستحق جریمه بودند و این حق باشگاه و هواداران است که این برخورد با بازیکنان صورت بگیرد.

فردوسی پور از رویانیان پرسید: با نظر چه کسی بازیکنان جدید نظیر شجاع خلیل زاده و یعقوب کریمی را جذب کرید؟
رویانیان جواب داد: این بازیکنان با نظر گل محمدی که سرمربی ما بود جذب شده اند و مربیان جدیدی که قرار است با ما قرارداد ببندند نیز روی این بازیکنان نظر مثبتی دارد.


فردوسی پور: تیم شما طبق نظرسنجی ما پرطرفدار ترین تیم ایران است.

خدارا شکر، این بزرگی تیم پرسپولیس را نشان می دهد و این موضوع کار ما را برای خدمت سخت می کند.

فردوسی پور: قنبرزاده مدیرعامل نفت تهران گفته است که کریمی با ما قرارداد دارد و پرسپولیس که با این بازیکن مذاکره کرده است دچار تخلف شده است.

رویانیان: ایشان قرارداشان 2 ساله بوده و برای این موضوع شاهد نیز داریم و در کمیته انضباطی شهادت می دهد.

فردوسی پور: شما در این فصل نیز به بازیکنان بنز و پورشه و بی ام دبلیو می دهید؟

رویانیان: این حرفها را برای ما درآورده اند، هیچوقت خبری از بنز و پورشه نبوده است.

پس از گفت‌وگوی رویانیان، عیادت برنامه نود از همایون بهزادی در بیمارستان و غلامحسین مظلومی در منزلش به نمایش گذاشته شد.





نکات برجسته لیگ دوازدهم:


هرسه تیم صعود کننده به لیگ برتر در فصل گذشته در این فصل یه لیگ پایین تر سقوط کردند.


16 درصد بازی های این فصل 1 بر صفر شد که بیشترین نتیجه تکرار شده در این فصل است.



سرمربیان برکنار شده در لیگ دوازدهم


تیم های سقوط کننده به دسته اول (پیکان و نفت آبادان با سه بار سقوط رکورددار سقوط به دسته اول هستند).



پراکندگی برگراری بازی ها در لیگ ایران و مقایسه آن با لیگ برتر انگلیس و بوندس لیگای آلمان















در ادامه و پس از پخش داوری سه بازی، دیدار گهر و سایپا پخش شد. پس از پخش این دیدار حاشیه های سقوط این تیم پخش شد. در این حاشیه‌ها محمد مایلی‌کهن و مسئولان سابق گهر یکدیگر را متهم کردند.

پس از آن دیدار ذوب‌آهن و ملوان پخش شد. از نکات جالب این قسمت از برنامه نود خوشحالی بازیکنان و کادر فنی ذوب‌آهن از ماندن در لیگ برتر و دیالوگ‌های درودگر و احمدزاده بود. درودگر معتقد بود احمدزاده بیش از شصت درصد قراردادش را گرفته است اما احمدزاده اعتقاد داشت مدیریت ملوان توقع مردم را بالا برده بود. با این‌حال درودگر مشکل اصلی تیم را مسائل فنی می‌دانست و این در حالی بود که احمدزاده اعتقاد داشت، درودگر حرف زیاد می‌زند و حق رایی در هیات مدیره نداشته و کارگزار هدایتی در ملوان بوده است.

در ادامه داوری ملوان و ذوب‌آهن پخش شد. میرزابیگی اعتقاد داشت یک پنالتی به سود ملوان گرفته نشده است.

پس از بحث داوری حاشیه روز پخش شد. موضوع اصلی این حاشیه حضور پروین در پست مدیرفنی پرسپولیس بود که مایلی‌کهن و درخشان اعلام کردند، مشکلی با حضور او ندارند. در ادامه تقابل مظلومی و میثاقیان به نمایش درآمد. میثاقیان معتقد بود می‌توانست آلومینیوم را در لیگ برتر نگاه دارد.

آخرین برنامه نود فصل فوتبال 1391-92 در ساعت 2:43 بامداد سه شنبه 24 اردیبهشت ماه به پایان رسید و در مسابقه نظر سنجی آن نتیجه زیر به دست آمد:




غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
4
4
فقط ss
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
1
4
مردم خوزستان لطفا طرفدار فولاد باشید
همین لیگ امسال که فولاد سهمیهی اسیا رو گرفت چقدر استداد های این استان میتونن به خارج برن
تازه میگن تیمی از خوزستان اسیا رفت حال اگه تیم دیگه ای قهرمان شود نمیگن که تیم خوزستان قهرمان شد میگن تیم استان ایکس قهرمان شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
3
0
ss
رضا شوشتری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
0
0
فـــولاد رو عشقه.
خواهشاً طرفدار تیم استان خودمون باشیم.
استقلال به ما چه ؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
0
0
فقط prspoles
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
0
0
استقلال
:
:
:
آخرین اخبار