تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۴۹۷۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چرا روحیه وزنه‌برداران کم شد؟
سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری گفت:‌ اقدامات برخی افراد که به یک عوامفریب در وزنه‌برداری وصل هستند، روحیه ملی‌پوشان را در آستانه مسابقات جهانی کاهش داد.
 کوروش باقری در خصوص عملکرد ملی‌پوشان وزنه‌برداری ایران در 4 وزن نخست گفت: چون به جز بهادر نقطه قوت‌مان در 4 وزن نخست بود، کمی از هدفمان عقب هستیم، البته به جز جابر بهروزی. در مجموع ملی‌پوشان یک قدم عقب‌تر از آنچه که هدفمان بود، هستند.

وی ادامه داد: به شکل کلی تا اینجای کار سطح رقابت‌ها بسیار بالاتر از رقابت‌های جهانی 2011 و المپیک لندن بود و در بسیاری از اوزان یا رکورد جهان شکسته شد یا به آن حمله شد.

باقری در خصوص عملکرد تقیان تأکید کرد: رسول به هیچ وجه انتظارات را برآورده نکرد و این موضوع هم برمی‌گردد به بار روانی که قبل از آغاز رقابت برای خودش ایجاد کرده بود و استرس حضور در رقابت‌ها باعث شد تا وی روی سکوی جهان نرود. او به جای اینکه حواسش به خودش باشد، بیشتر حواسش به رقیبانش بود و این بدترین چیزی است که می‌تواند در وزنه‌برداری اتفاق بیفتد. با این حال معتقدم تقیان، عسکری و جابر بهروزی تنها یک قدم به مدال جهانی فاصله دارند.

وی درباره اینکه صحبت‌های مطرح شده در خصوص دوپینگ تا چه اندازه روی عملکرد ملی‌پوشان تأثیر داشت، تصریح کرد: قطعا موثر بود و روی این موضوع شک نکنید. همانطور که در موفقیتی که حاصل می‌شود،  پارامترهای زیادی مؤثر هستند در عدم موفقیت هم همین موضوع وجود دارد با این تفاوت که برخی تأثیر برخی پارامترها واضح‌تر و برجسته‌تر است.

باقری یادآور شد: هنوز هم معتقدم وقتی که 3 روز پس از قهرمانی آسیا این صحبت‌ها در حالی مطرح می‌شود که قبل از اعزام به این رقابت‌ها مجوز اعزام توسط فدراسیون پزشکی ورزشی برایمان صادر شد، حتما یک مسائلی وجود داشته و دارد، از سوی دیگر اقدامات برخی افرادی که به یک آدم عوامفریبی که در وزنه‌برداری همه وی را می‌شناسند، وصل هستند هم از جمله این پارامترها محسوب می‌شود، ضمن اینکه عدم حضور خود من در دو هفته مانده به اعزام هم بی‌تأثیر نبود. در نهایت چون بسیاری از ملی‌پوشان بی‌تجربه بودند، این مسائل تأثیر خود زودتر و بیشتر گذاشت.

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری در مورد اینکه چرا درخواستی برای نمونه B داده نشد، گفت: مگر چند درصد نمونه‌های دوم تأثیرگذار بوده است؟ در حالت عادی کدام نمونه B یک ورزشکار وقتی آزمایش وی در میادین بین‌المللی مثبت اعلام می‌شود، در روند کاری وی تأثیرگذار بوده است؟ شک نکنید که نمونه B این دو هم تأثیری نداشت و فدراسیون درخواست این نمونه را نداده است چون من هم اعتقادی به این موضوع ندارم.

وی افزود: این موارد را باید از فدراسیون پزشکی پرسید که چگونه آزمایش گرفته‌اند که قبل از مسابقات دوپینگ ملی‌پوشان ما در نیامده، اما پس از آن آزمایش دو نفر مثبت شده است؟ روی چه حسابی 3 روز بعد گفتند دو نفر دوپینگی داریم؟ همان زمان هم گفتم که حتما بمبی را کار گذاشته‌اند که منتظر انفجار هستند.

باقری عنوان کرد: 69 نفر از 28 کشور دوپینگشان درآمده و فقط برای ایران این اتفاق نیفتاده است. ما هم قصد توجیه نداریم و معتقدم که باید مواظب بود تا حتی یک نمونه‌مان مثبت نشود. راهکار ما هم این بوده که به واسطه آزمایش‌های نادو، وزنه‌بردارانی را اعزام کرده‌ایم که از آنها مطمئن بودیم.

وی در پایان گفت: این دو دوپینگ جای بحث دارد و نکته منفی محسوب می‌شود اما هرگز فاجعه نیست.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار