تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۵۵۲۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
كلانشهري كه شبكه دفع آب‌هاي سطحي ندارد
معاون خدمات شهري شهرداري اهواز گفت: فقدان شبكه دفع آب‌هاي سطحي علت اصلي آبگرفتگي معابر و نقاط مختلف شهر در بارندگي است.

علي‌رضا عالي‌پور اظهار كرد: با توجه به اينكه شبكه آب‌هاي سطحي در اهواز به صورت يك زيرساخت جامع وجود ندارد و اتكاي ما بر شبكه فاضلاب و ايستگاه‌هاي است، عمدتاً بارندگي بيشتر از 18 ميلي‌متر، آبگرفتگي در شهر ايجاد مي‌شود.

وي ادامه داد: اينگونه نيست كه كل شهر آبگرفتگي رخ دهد. در منطقه 6، نيمه غربي خيابان انقلاب و خيابان‌هاي منتهي به آن تا مسير حميديه، بحراني‌ترين قسمت از نظر آبگرفتگي است. البته پروژه‌اي براي آن پيش‌بيني شده كه كانال جمع‌آوري آب‌هاي سطحي احداث شود.

معاون خدمات شهري شهرداري اهواز افزود: در منطقه 7، در كوي رمضان كانالي بود كه آب‌هاي سطحي در زمان بارندگي از طريق اين كانال تخليه مي‌شد ولي تعاوني‌هاي مسكن سازمان راه و شهرسازي با تملك اين زمين، تخليه آب‌هاي سطحي را با مشكل مواجه كردند. شهرداري نيز براي حل مشكل، كانال جديدي را در 68 متري كوي رمضان در حال احداث است.

عالي‌پور گفت: در منطقه 8، بلوار شهدي هاشمي و ميدان چهار است روبروي ترمينال شرق در زمان بارندگي مشكل آبگرفتگي ايجاد مي‌شود. در منطقه يك نيز خيابان‌هاي 7، 8 و 9 پاداد براي تخليه آب‌هاي سطحي در حال احداث كانال هستيم كه آب از طريق خيابان جمهوري تخليه مي‌شود. اين كانال 50 تا 60 درصد پيشرفت فيزيكي دارد.

وي ادامه داد: در منطقه 2 خيابان‌هاي خرداد، ايدون و سي‌متري منطقه كيان‌آباد دچار مشكل آبگرفتگي مي‌شود. در منطقه 3 نيز آب‌هاي سطحي كل منطقه زيتون كارمندي و ملي‌راه از طريق خيابان زاويه تخليه مي‌شد. براي اين منطقه پروژه‌اي تعريف شد ولي چون تشريفات عقد قرارداد آن با آغاز فصل بارندگي مقارن شد، مديريت منطقه ترجيح داد به دليل استقرار بيمارستان ابوذر در اين منطقه و تردد بسيار بالا، شكاف خيابان و اجراي پروژه مورد نظر، به فصل گرما موكول شود.

معاون خدمات شهري شهرداري اهواز اظهار كرد: در منطقه 4 بخشي از خيابان كوي سعدي و شهرك دانشگاه در زمان بارندگي دچار آبگرفتگي مي‌شوند كه با اجراي پروژه‌هاي كوتاه مدت در صدد حل مشكل اين منطقه هستيم.

عالي‌پور افزود: در گذشته آب‌هاي سطحي با فاضلاب تلفيق و از اين طريق به طور كامل درون رودخانه تخليه مي‌شد ولي با پلمپ راه‌هاي خروجي، انتقال آب به رودخانه ميسر نيست. بر اين اساس بايد به فكر اجراي شبكه مستقل باشيم.

وي گفت: با توجه به كمبود اعتبارات در سال گذشته، بالغ بر 5 ميليارد تومان در بودجه پيش‌بيني و اين پروژه‌ها را به صورت نقطه به نقطه اجرا مي‌كنيم.

معاون خدمات شهري شهرداري اهواز اظهار كرد: اگر بخواهيم مشكل آبگرفتگي نقاط مختلف شهر را در قالب يك پروژه حل كنيم شايد بالغ بر هزار ميليارد تومان اعتبار نياز باشد

مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
2
1
خدایا ما بایه بارون زدن ببین درگیرچه مسایلی میشیم
درودبراین مسئولین مخلص خدا .....
مرگ برآمریکا.....
:
:
:
آخرین اخبار