تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۶۰۶۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان:
رسیدگی به شکایات شهروندان آبادانی درخصوص لایروبی کانال‌های آب
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: شکایات شهروندان آبادانی در خصوص لایروبی کانال‌های آب در مناطق مختلف شهری با جدیت پیگیری و رسیدگی می‌شود.

مرتضی جعفری امروز اظهار کرد: جوی‌های آب‌های سطحی و کانال‌های آبی که در مناطق مختلف شهری وجود دارند پیش از عملیات سرپوش گذاری توسط شهرداری لایروبی می‌شوند تا از نظر بهداشتی مشکلی برای ساکنان منطقه ایجاد نکند.

وی ادامه داد: در صورتی که شهروندان در خصوص عدم لایروبی این کانال‌های آب شکایتی دارند می‌توانند مراتب را به دانشکده علوم پزشکی ارجاع دهند تا به این موارد رسیدگی شود.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان بیان کرد: شکایات شهروندان آبادانی در خصوص لایروبی کانال‌های آب در مناطق مختلف شهری با جدیت پیگیری و رسیدگی می‌شود

وی ادامه داد: در صورتی که این کانال‌ها لایروبی نشوند مطمئنا از نظر سلامتی برای ساکنان منطقه به ویژه در روزهای بارانی مشکلاتی را ایجاد می‌کنند و رفته رفته خطرت بهداشتی بیشتری برای مردم ایجاد خواهند کرد.

جعفری اضافه کرد: این مبحث، از مهمترین و حساس‌ترین موارد مطرح شده در جلسات شورای سلامت است که البته خوشبختانه توسط شهرداری با انجام عملیات سرپوش گذاری بر روی این کانال‌های آب در حال انجام است.

وی در خصوص کانال‌های آب روباز منطقه کنارپلیت این شهر نیز چنین عنوان کرد: در جلسات شورای سلامت سال گذشته در این زمینه نیز بحث زیادی صورت گرفته است و شهرداری مدعی است که فاضلاب و پسماندهای نفتی پالایشگاه در این جوی‌ها جریان دارد که برای ساکنان این منطقه بسیار مضر است.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان خاطرنشان کرد: در مقابل، پالایشگاه نیز خلاف این امر را عنوان می‌کند و به هر حال قرار است که نسبت به سرپوش گذاری این کانال‌ها در منطقه کنارپلیت اقدامات مطلوبی صورت گیرد که البته تاکنون محقق نشده است.

وی توضیح داد: در هر صورت چه فاضلاب نفتی و چه آب‌های سطحی در این جوی‌ها جریان داشته باشد باید فکری اساسی و اصولی و البته با مشاوره و مطالعه برای این کانال طویل در منطه کنار پلیت صورت پذیرد تا به هنگان بارندگی، به خوبی در راستای جذب آب های سطحی عمل کند و مشکلات آبگرفتگی در این منطقه را به حداقل برساند.

جعفری بیان کرد: در جلسات شورای سلامت سال جدید نیز بررسی وضعیت این کانال‌ها از اولویت موارد رسیدگی خواهد بود از آیتم‌های مهم نشست با مسئولان مربوطه است تا هر چه سریع‌تر به نتیجه برسد.

وی در پایان گفت: با ساماندهی این کانال‌ها البته به وجهه شهر در منطقه کنارپلیت نیز شکل مطلوب‌تری بخشیده می‌شود و به مشکلات بهداشتی ناشی از آن برای تردد مردم و اهالی ساکن در آن منطقه پایان داده خواهد شد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار