تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۳:۲۸
کد خبر: ۶۳۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رفتارهای ارشادی در کنار برخورد قاطع با اراذل

به گزارش ایسنا، يدالله موحد ـ دادستان عمومي و انقلاب کرمان ـ در حاشيه جلسه ستاد پيشگيري و مقابله با جرائم خاص استان با بيان اينکه برخوردهاي انتظامي با اراذل و اوباش در دستور کار قرار دارد، تصريح كرد: آن دسته از اراذل و اوباش شناسنامه‌دار که دست به تحرکات جديد بزنند با برخورد شديد نيروي انتظامي و دستگاه قضايي مواجه خواهند شد.

وي ادامه داد: در کنار اقدامات برخوردي با اراذل و اوباش که دست از اقدامات مجرمانه خود برنمي‌دارند، برنامه‌هاي غير برخوردي براي ساير جواناني که با اين افراد ارتباط دارند در دستور کار قرار گرفته است.

دادستان کرمان افزود: دعوت از نوچه‌هاي جوان و خام اراذل و اوباش باسابقه و تکريم و احترام آنان از برنامه‌هايي است که در ارزيابي به‌عمل آمده مي‌تواند منشاء تاثيرات سازنده‌اي باشد.

موحد اظهار كرد: تحقيقات نشان داده فعاليت‌هاي مجرمانه اراذل و اوباش برخاسته از اهداف اقتدارگرايي و رفع نيازهاي شهواني آنان است.

وي گفت: جوانان عمدتا به دلايل بي‌تجربگي و احساس غرور سعي در بروز رفتارهاي اجتماعي براي القاي توانمندي جسمي و کسب موقعيت‌هاي اجتماعي در بين همسالان دارند و با کوچک‌ترين بي‌تدبيري ناخواسته به جرگه اراذل و اوباش مي‌پيوندند.

دادستان كرمان يادآور شد: در رويکرد جديد و با کمک از اطلاعات جمع‌آوري شده تلاش خواهد شد بدون هيچ‌گونه برخورد انتظامي و قضايي اين دسته جوانان شناسايي شده و با انجام برنامه‌هاي مناسب از گرفتاري آنها در دام اراذل و اوباش جلوگيري شود.

موحد خاطرنشان كرد: گام‌هاي خوبي طي سال‌هاي اخير در ساماندهي پديده اراذل و اوباش و برخورد با آنها توسط دستگاه‌هاي مسئول انجام شده و هم‌اکنون مشکل خاصي در اين زمينه وجود ندارد.
برچسب ها: اراذل و اوباش ، کرمان
:
:
:
آخرین اخبار