تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۶۶۷۹۰
تعداد نظرات: ۸ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
35 هزار میلیارد سود برای فولاد خوزستان، آیا این رقم منطقی است؟
با توجه به اینکه چنین رقمی از یک مبلغ بسیار بزرگ در گردش پولی استان حکایت می کند و نیز با توجه به اینکه چنین سودی می تواند موضوع چگونگی سهم استان را در برخورداری از ارزش افزوده صنایع موجود را دوباره طرح کند به طوری که ایرنا در همین خبر، این سود را معادل سرمایه گذاری در ساخت 16 کارخانه نورد در استان خوزستان می داند، شایسته است که خبرگزاری مذکورکه منبع رسمی اخبار در کشور بشمار می رود، منبع خود را درباره مبلغ این سود اعلام کند تا شبهات موجود در خصوص چگونگی حصول این سود روشن شود
خوزنیوز/ عبدالله فرجی پور:  بیانات دلسوزانه و روشنگرانه آیت ا... موسوی جزایری در هفته های اخیر و رویکرد جدید ایشان به طرح صریح مسائل و مشکلات استان خوزستان، واکنش های متفاوتی را را در پی داشت که در جنجالی ترین آنها، شرکت فولاد خوزستان که گفته می شود با آمدن سهامداران جدید، تمرکز مالی اش را از این استان به تهران برده است، مورد کنکاش رسانه های گروهی واقع شد.

در همین زمینه خبرگزاری ایرنا در یک مطلب انتقادی از شرکت فولاد خوزستان با عنوان «واحدهای نوردی اهواز قربانی زیاده خواهی های فولاد خوزستان» آورده است: طی چند سال اخیر که شرکت فولاد خوزستان به بخش خصوصی واگذار شده بیش از 35هزار میلیارد ریال سودآوری داشته و این در حالی است که هیچ گونه حرکت جدیدی از زمان واگذاری تاکنون در کارخانجات این شرکت و شهر و استان خوزستان انجام نشده است.

35 هزار میلیارد سود برای فولاد خوزستان، آیا این رقم منطقی است؟

اگر چه این شرکت در دو سال بعد از واگذاری اش به رشد و افزایش تولید خوبی رسیده است، اما به نظر می رسد که رقم 35 هزار میلیارد سود، نمی تواند از طریق این افزایش تولید حاصل شده باشد. البته ممکن است مبلغ سود یاد شده ناشی از افزایش سرمایه شرکت در بورس باشد که در دوسال اخیر و به دنبال واگذاری 51 درصد سهام شرکت فولاد به بخش خصوصی حاصل شده است.

با توجه به اینکه چنین رقمی از یک مبلغ بسیار بزرگ در گردش پولی استان حکایت می کند و نیز با توجه به اینکه چنین سودی می تواند موضوع چگونگی سهم استان را در برخورداری از ارزش افزوده صنایع موجود را دوباره طرح کند به طوری که ایرنا در همین خبر، این سود را معادل سرمایه گذاری در ساخت 16 کارخانه نورد در استان خوزستان می داند، شایسته است که خبرگزاری مذکورکه منبع رسمی اخبار در کشور بشمار می رود، منبع خود را درباره مبلغ این سود اعلام کند تا شبهات موجود در خصوص چگونگی حصول این سود روشن شود.
 
گفتنی است در اواخر سال 1391 در یک واگذاری در بورس رسمی کشور، 50درصد به اضافه یک سهم از سهام شرکت فولاد خوزستان معادل یک میلیارد و 106 میلیون و 960 هزار سهم به ازرش 3 هزار و 444 میلیارد تومان و به قیمت هر سهم 31 هزار و 117 ریال توسط شرکتی وابسته به صندوق بازنشستگی نفت به نام سرمایه‌گذاری پایندگان خریداری شد، تا این معامله بعد از واگذاری 7.8 هزار میلیارد تومانی 50 درصد به علاوه یک سهم مخابرات در مهر 88 ، به عنوان دومین خصوصی سازی بزرگ کشور و اصل 44 شناخته شود.

لازم به ذکر است که شرکت فولاد خوزستان در یک دهه گذشته، فعال ترین شرکت صنعتی استان خوزستان در ارائه خدمات غیر صنعتی به کارکنان ، مردم استان و شهرستان اهواز بوده ابه طوری که خدمات این شرکت در برخی بخش ها مانند ساخت پل ششم اهواز و تاسیس باشگاه فولاد بدون رقیب است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۸
پرسنل فولاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
0
5
اقای فرجی روزنامه ایرنا کاملا منطقی اعلام کردهطی این دوسال بیش از35هزارمیلیارد ریال سود کرده
خوزستان آباد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
0
2
درگذشته که سازمانها وادارت شکل نگرفته بود مردم ازشرکت نفت انتظار ارائه خدمات شهری را داشتند اما امروزه چرا
اگر جلوی انحلال سازمان مدیریت گرفته شده بود شاید امروز استان وضعیت بهتری داشت
این هم پول شرکتهای بزرگ در استان، براستی چه کسی باید برای این پولها برنامه ریزی کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
0
2
بله درست است وقتی حق و حقوق پرسنل رو کم کنند و پاداشها را کاهش دهند ... باید به سودهی بالا با آمار بالای مرگ میر در شرکت برسند.
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
0
2
با سلام
این رقم 35 هزار میلیارد واقعی است. گزارش مجمع فولاد خوزستان تائید کننده این موضوع است.
کارمند فولاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
0
6
با سلام
من خودم کارمند رسمی شرکت فولاد هستم ،مزایاو پاداشهای دریافتی ما از شرکت طی این دو سال بیشترکه نشده هیچ ،کمتر هم شده.نه مسکن نه وام خودرو ،حتی برای خدمات پزشکی هم محدودیت قایل شده .دقیقا این خدمات به کارکنان را میشه توضیح بدید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
0
2
با همین پولا می توان یک صنایع فولاد دیگه تو خوزستان ساخت و تمام جوانان بیکار را جذب کرد
کدم همت اشتغالی و تولید اشتغال که صحبتش رو می کنید
سید سهراب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
1
2
ایکاش 20 درصد از این سهام را به صندوق بازنشستگان فولاد اختصاص میدادند تا امروز حقوق این پرسنل زحمتکش با مشکل روبرو نمیشد چرا کسی از بازنشستگان حمایت نکرد وقتی قرار بود پرداخت خرید شرکت قسطی آنهم از سود شرکت باشد مشکلی پیش نمیآمد
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
0
2
ای کاش آیت الله در مورد لزوم استفاده از نیروهای بومی که نسبت به استان غیرت دارند به عنوان مدیرعامل فولاد هم ذکری می کردند مشکل اصلی این است کهباوجود این همه مدیر لایق خوزستانی در فولاد مدیر این شرکت غیربومی و ...
:
:
:
آخرین اخبار