تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۲
کد خبر: ۶۹۱۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل ثبت احوال خوزستان خبر داد ؛
صدور 7 هزار کارت ملی هوشمند در خوزستان
مدیرکل ثبت احوال خوزستان از صدور 7 هزار کارت ملی هوشمند در استان خبر داد.

بهنام مریدی روز گذشته در مراسم افتتاح سامانه کارت ملی هوشمند در شهرستان آبادان که با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد اظهار کرد: کلید واژه دولت الکترونیک، صدور کارت‌های هوشمند است که در قالب کارت‌های سوخت، گواهینامه، پایان خدمت و سایر کارت‌ها صادر شده است.

وی اضافه کرد: از امروز هم کارت‌های ملی هوشمند صادر شده و در اختیار افرادی که به سن 15 سال رسیده‌ و برای نخستین‌بار درصدد دریافت کارت ملی هستند قرار می‌گیرد.

مدیرکل ثبت احوال خوزستان با بیان اینکه این کار در دولت یازدهم به شکل عملیاتی درآمده است تصریح کرد: صدور کارت‌های ملی هوشمند از دو، سه ماهه پیش آغاز شده و تاکنون 7 هزار کارت ملی در سطح استان صادر و در اختیار افراد قرار گرفته است.

مریدی ادامه داد: با توجه به اینکه ظرفیت صدور کارت ملی هوشمند برای تمام کارت‌های ملی(قدیمی) وجود ندارد علاوه بر کارت اولی‌ها، آن دسته از افرادی نیز که قصد تعویض کارت‌های ملی خود را دارند می‌توانند در این زمینه اقدام کنند.

*محدودیت ظرفیت صدور کارت‌های ملی هوشمند/ کارت‌های ملی قدیمی معتبرند

این مدیرکل با اشاره به محدود بودن ظرفیت صدور کارت‌های ملی هوشمند عنوان کرد: در همین راستا فراخوانی برای صدور کارت ملی هوشمند وجود ندارد و کارت‌های ملی قدیمی همچنان معتبر هستند و مردم نگرانی از این بابت نداشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: البته افرادی که نام و نام خانوادگی‌شان تغییر کرده و یا با کارت ملی‌شان مغایرت داشته باشند نیز مشمول دریافت کارت ملی هوشمند می‌شوند.

مدیرکل ثبت احوال خوزستان در خصوص چگونگی کار و استفاده از این نوع کارت ملی اظهار کرد: کارت ملی هوشمند فقط با اثر انگشت فعال می‌شود و با توجه به تستی که بر روی آن صورت گرفته خوب جواب داده است.

مریدی به انعقاد تفاهمنامه‌ با اداره‌ ثبت شهرستان افزود: طبق این تفاهمنامه، صدور و تحویل کارت‌ها ملی هوشمند در محل صورت می‌گیرد تا با کاهش تردد مردم رقم بخورد.

وی افزود: سامانه کارت ملی هوشمند به‌صورت نمادین و برای نخستین‌بار در شهرستان آبادان صورت گرفته و در سایر شهرستان‌ها نیز توسط فرمانداران عملیاتی خواهد شد.

اعتبار اختصاص شده به‌منظور راه‌اندازی این سامانه در آبادان، 10 میلیارد تومان بوده است.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار