تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۷۷۰۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قنواتي خبر داد:
۳۰درصدتخفيف در نهمين نمايشگاه كتاب خوزستان
مديركل ارشاد اسلامي خوزستان از تخفيف ۳۰ درصدي در نهمين نمايشگاه كتاب خوزستان خبر داد.

همايون قنواتي پيش از ظهر امروز در نشست خبري با اصحاب رسانه در خصوص نهمين نمايشگاه كتاب خوزستان گفت: در راستاي ارتقا كمي و كيفي موضوع كتاب و كتاب خواني و ورود كتاب به سبد خريد و زندگي مردم كه از تاكيدات مقام معظم رهبري است هنوز جاي كار بسياري وجود دارد.

وي افزود: تلاش مي كنيم با همكاري اصحاب فرهنگ، علاقه مندان و دلسوزان نظام نسبت به برگزاري هر چه بهتر اين نمايشگاه بزرگ در سطح استان اقدام كنيم.

مديركل ارشاد اسلامي خوزستان اظهار كرد: امسال با بررسي شرايط موجود و فرهنگي استان، نسبت به دعوت از ناشران مطرح كشوري اقدام كرده ايم و مي توان گفت كه تعداد ناشراني مطرحي كه از كل كشور در اين نمايشگاه حاضر مي شوند نسبت به دوره قبل دو برابر بيشتر است.

قنواتي بيان كرد: با توجه به تغيير رويكرد فرهنگي دولت تدبير و اميد، فضايي را كرده ايم كه ناشران و اهالي فرهنگ با فراغ بال بيشتري در عرصه هاي فرهنگي حضور پيدا كنند و ما نيز سعي داريم در كنار اين حضور و بررسي نمايشگاه كتاب، بتوانيم تجربه هاي جديدي را به دست آورده و در سال هاي آينده براي هر چه بهتر برگزار كردن نمايشگاه كتاب استاني به كار بريم.

وي تصريح كرد: با تدابير انديشيده شده و رايزني هاي صورت گرفته، تصميم بر اين شد كه از اين پس يك زمان و تاريخ ثابتي براي برگزاري نمايشگاه بزرگ خوزستان در نظر گرفته شود تا هر ساله اين نمايشگاه را در يك تقويم زماني ثابتي در استان برگزار كنيم كه در اين خصوص صحبت ها و هماهنگي هاي لازم با معاونت فرهنگي وزارتخانه و نمايشگاه هاي كتاب انجام و موافقت هاي لازم جلب شده است.

مديركل ارشاد اسلامي خوزستان تصريح كرد: تعيين يك زمان ثابت براي برگزاري نمايشگاه كتاب در استان سبب ايجاد يك فضاي بيشتر و بهتر براي جذب ناشران مطرح كشوري مي شود.

قنواتي عنوان كرد: در كنار اين رويداد بزرگ فرهنگي  تلاش كرده ايم با برگزاري جلسات نشست، گفتگو، نقد و رونمايي كتاب، فعاليت هايي در حوزه فرهنگ پ‍ژوهي با حضور اساتيد و بزرگان توليد كننده آثار مكتوب، فضايي را به وجود بياوريم تا نيازهاي حوزه ادبيات را تامين كنيم.

وي اظهار كرد: نمايشگاه در دو تايم صبح به منظور استفاده دانشجويان، دانش آموزان و كليه پرسنل آموزشي و بعد از ظهرها براي بازديد عموم داير است.

مديركل ارشاد اسلامي خوزستان از ۳۰ درصد تخفيف فروش كتاب در اين نمايشگاه براي عموم علاقه مندان خبر داد و گفت: تلاش مي كنيم در صورت امكان در طول برگزاري نمايشگاه شرايط تخفيفي بيش از ۳۰  درصد را براي بازديد كنندگان در نظر بگيريم.

قنواتي به ميهمانان دعوت شده در مراسم افتتاح نهمين نمايشگاه بزرگ كتاب استاني خوزستان اشاره كرد و افزود: در اين مراسم از استاندار خوزستان، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و خبرگان رهبري در استان و كليه مديران و مسئولان استاني دعوت شده است.

وي همچنين از معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، مسئولان كشوري نمايشگاه كتاب به عنوان مهمانان وزارتي در اين مراسم نام برد.

مديركل ارشاد اسلامي خوزستان ادامه داد: درحدود ۴۳۵ ناشر سراسري و ۳۰ ناشر استاني براي شركت در اين نمايشگاه درنظر گرفته شده كه تاكنون ۴۵۰ ناشر براي حضور اعلام آمادگي كرده اند.

قنواتي تصريح كرد: ۱۱ هزار كتاب در حوزه هاي مختلفي از جمله علمي، ديني، ادبيات، هنر، آموزشي، علوم پزشكي و كشاورزي در معرض ديد عموم قرار مي گيرد.

وي به برنامه هاي جنبي اين نمايشگاه اشاره كرد و افزود: كارگاه نمايشنامه نويسي، رونمايي از كتاب، دعوت از پژوهشگران استاني در خصوص برگزاري كارگاه هاي آموزشي  و جلسات نقد كتاب، بزرگداشت درگذشتگان بزرگ شعر و ادبيات داستاني و تقدير از نويسندگاني كه در جشنواره هاي ادبي موفق به كسب جوائز برتر شده اند، از جمله برنامه هاي جنبي است كه در مدت زمان برگزاري اين نمايشگاه در نظر گرفته شده اند.

مديركل ارشاد اسلامي خوزستان نمايش فيلم بر اساس داستان ها و رمان هاي ادبي و كلاسيك، برپايي وورك شاپ توسط نقاشان و هنرمندان تجسمي استان، اجراي قصه گويي، قصه خواني و مسابقه نقاشي توسط كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان و فراهم شدن امكان فيلم سازي و عكاسي براي فيلم سازان و عكاسان استان را از ديگر برنامه هاي در نظر گرفته شده در راستاي برگزاري اين نمايشگاه عنوان كرد.

نهمين نمايشگاه بزرگ خوزستان از روز ۲۳ آذر ماه سال ۹۳ تا پايان روز ۲۸ همين ماه در محل نمايشگاه دائمي بين المللي خوزستان واقع در كيانپارس اهواز برگزار مي شود.

اين نمايشگاه پس از بازگشايي اوليه در ساعت ۱۶ ۲۳ آذر ماه ، همه روزه در دو تايم صبح از ساعت ۹ تا ۱۲ ظهر و عصر از ساعت ۱۶ تا ۲۱ شب پذيراي علاقه مندان است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار