تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۸۲۹۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون دریایی سازمان محیط زیست:
توسعه جنگل‌کاری «حرا» معضل گرد و غبار را کاهش می‌دهد
معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست کشور گفت: توسعه جنگل‌کاری «حرا» بسیاری از مشکلات گرد و غبار مناطق دربرگیرنده این پدیده را مرتفع می‌کند.

پروین فرشچی پیش از ظهر امروز با حضور در مناطق ساحلی دریایی شهرستان آبادان و برگزاری آئین کاشت نهال حرا در منطقه قفاص اظهار کرد: مسئله کاشت نهال حرا در مناطق و استان‌های مختلف نیز مطرح بوده و امیدواریم این روند توسط سایر نهادهای اجرایی نیز مورد حمایت و تعامل واقع شود.

وی افزود: کاشت نهال حرا و جنگل‌کاری آن به همت محیط زیست و سایر نهادها آغاز شده و حرکت رو به رشدی را به دنبال داشته است.

معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست کشور تصریح کرد: چنانچه در این منطقه پوشش حرا به شکل جنگل وجود داشت، می‌توانست جلوی معضل ریزگردها را به نوعی بگیرد.

فرشچی اضافه کرد: می‌توانیم میلیون‌ها درخت از این نوع را اینجا بکاریم و البته این اقدام بستگی به وسعت منطقه دارد.

وی خاطرنشان کرد: در این مناطق به ویژه آبادان به دلیل فعالیت‌های صنعتی، کشاورزی و سایر فعالیت‌های مرتبط پتروشیمی و نفت و گاز، اگر این درخت کاشته شود می‌تواند تا حدود زیادی از آلودگی‌ها کاسته و دغدغه‌های مردم را در این زمینه کاهش دهد.

معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست کشور عنوان کرد: از آنجایی که این درخت به شکلی‌ است که گونه‌های دیگر به آن پناه برده و در کنار آن رشد می‌کنند، باعث می‌شود که جنگل وسیعی از گونه‌های مختلف درختی را در جوار خود ایجاد کند.

فرشچی افزود: بحث ایجاد جنگل‌های حرا را در چهار استان جنگلی‌ کشور آغاز کرده‌ایم، به عنوان مثال بوشهر در سطح وسیعی کار را پیش برده و در بندرعباس و قشم هم جنگل‌کاری مطلوبی از این نوع درخت در حال انجام است.

وی ادامه داد: امیدواریم در این منطقه نیز همکاری خوبی توسط مسئولان دستگاه‌های مختلف اجرایی صورت گیرد، زیرا کاشت درخت حرا و توسعه جنگل کاری آن تنها از عهده محیط زیست برنمی‌آید.

فرشچی خاطرنشان کرد: در سال جاری برای کاشت این گونه نهال، اعتباراتی پیش‌بینی نشده، اما در سال آتی امیدواریم بتوانیم اعتباری را برای آن در نظر بگیریم.

فرشچی معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست کشور از صبح امروز به‌منظور بررسی مشکلات زیست محیطی شهرستان آبادان در این منطقه حضور یافته است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار