تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۸۳۳۴۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وزیر بهداشت:
حل معضل ریزگردها همکاری کشورهای منطقه را می طلبد
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای حل معضل ریزگردها باید با واقع بینی و در یک فضای علمی، نه احساسی و جنجالی، وارد عمل شویم و برای این کار نیاز به همکاری همه کشورهای منطقه داریم.

سیدحسن هاشمی با اشاره به سفر سه روزه - 27 تا 30 بهمن - خود به عراق گفت: در این سفر تفاهمنامه ای درمورد مبارزه با پدیده ریزگردها بین دو کشور به امضا رسید.

وی با بیان اینکه مشکل ریزگردها صرفا مرتبط با کشور عراق نیست، افزود: ریزگردها حتی تا آفریقا نیز پیش رفته اند؛ البته از گذشته های دور این مشکل برای استان خوزستان نیز وجود داشته اما با توجه به خشکسالی چند ساله اخیر در ایران و در عراق، معضل ریزگردها جدی تر شده است.

وزیر بهداشت گفت: برای حل این مشکل نیاز به برنامه ریزی های بلند مدت است و هرچند برخی استان های عراق مانند کربلا اقدام به افزایش پوشش گیاهی کرده اند اما در عین حال برای حل معضل ریزگردها باید با واقع بینی و در یک فضای علمی و نه احساسی و جنجالی وارد عمل شویم و برای این کار نیاز به همکاری همه کشورهای منطقه داریم.

هاشمی با بیان اینکه در گذشته نیز تفاهمنامه هایی برای حل مشکل ریزگردها به امضا رسیده بود، افزود: اگر این تفاهمنامه ها فقط در حد امضا نبودند و عملیاتی می شدند، امروز با معضل بزرگ ریزگردها روبه رو نبودیم. هرچند هم اکنون نیز برای عملیاتی کردن تفاهمنامه اخیر که به امضای دو کشور ایران و عراق رسید به اعتبارات کافی نیاز داریم.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه هر دو کشور مصمم به حل این مشکل هستند، گفت: فراموش نکنیم که نباید از واقع بینی فاصله بگیریم و تقاضاهایی را ایجاد کنیم که دسترسی نداشتن به آنها منجر به ناامیدی در مردم شوند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار