تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۸۳۷۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
55 درصد اعضاي نظام مهندسی کشاورزی خوزستان جوياي كار هستند
رییس سازمان نظام مهندسي كشاورزي خوزستان با بیان این‌که  55 درصد از اعضاي اين سازمان جوياي كار هستند، گفت: تعداد اعضای این سازمان به 13 هزار نفر می‌رسد که این اعضا در 20 رشته تخصصي كشاورزي، منابع طبيعي و محيط زيست تحصیلات دارند.

فتح‌الله ابوعلي اظهاركرد:​ تعداد افراد جویای کار سازمان نظام مهندسی کشاورزی خوزستان نسبت به ميانگين كشوري كمتر است، بنابراین ما در این زمینه وضعیت اشتغال بهتري داریم اما ضرورری است با توجه به بالا بودن ظرفيت كشاورزي در استان وضعيت اشتغال در اين بخش بهتر شود.

وي افزود: این سازمان با تعامل با سازمان​ها و دستگاه​هايي همچون سازمان جهاد كشاورزي، منابع طبيعي، اداره كل شيلات و تعاون روستايي که متولي بخش كشاورزي هستند، زمينه​ها و بسترهاي لازم براي فارغ​التحصيلان را فراهم مي​كند تا بتوانند مشغول به كار شوند.

ابوعلي با اشاره به اين‌كه شرایط استخدام​هاي دولتي و رسمي بسيار سخت و غير ممكن است، عنوان‌کرد: طرح‌هاي مختلفي ارایه و پيگيري​هايي انجام شده است تا بتوان در حوزه‌هاي مختلف از وجود فارغ​التحصيلان استفاده كرد.

وی ادامه داد: بيشترين افراد جوياي كار به رشته محيط زيست مربوط می‌شوند که اين امر ناشی از عدم برون سپاری و خصوصي‌سازي در اين بخش بوده است.

ابوعلی خاطرنشان کرد: بر اساس قانون كليه توليدكنندگان بايد در بخش​هاي مختلف طرح​هاي خود از نيروهاي متخصص استفاده كنند به همین دلیل طرحی تحت عنوان مديران توليد از سوی سازمان نظام مهندسي كشاورزي استان پیشنهاد و به سازمان جهاد كشاورزي ارایه شده است.

وی با بیان این‌که حدود 4 درصد از بهره​برداران بخش كشاورزي استان داراي تحصيلات بالاي ديپلم هستند، افزود: براي بالا بردن راندمان توليد و افزايش آن در واحد سطح بايد از دانش،​ تكنولوژي و ظرفیت مهندسين كشاورزي در بخش‌هاي مختلف استفاده كرد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار