تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۸۳۹۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
از سوی سردار نقدی ابلاغ شد
سلام ویژه مقام معظم رهبری به عشایر عرب خوزستان
سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین سخنران ویژه نخستین کنگره جهاد عشایر عرب خوزستان بود که در ابتدای سخنان خود سلام ویژه مقام معظم رهبری را به عشایر خوزستان ابلاغ کرد.

نخستین کنگره جهاد عشایر عرب خوزستان از صبح امروز با حضور مهمانان داخلی و خارجی در سالن همایش‌های مجتمع فرهنگی فجر اهواز آغاز شد.

در این همایش سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین سخنران ویژه این مراسم بود که در ابتدای سخنان خود سلام ویژه مقام معظم رهبری را به عشایر خوزستان ابلاغ کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین همچنین در این مراسم اظهار کرد: هرجا پای فتوای مرجعیت پیش بیاید مردم ما از هر قوم و قبیله‌ای با دستان خالی در مقابل استکبار خواهند ایستاد.

در جمع مهمانان ویژه این کنگره مشاور رئیس جمهور عراق نیز حضور داشت که به عنوان سخنرانی بعدی برنامه در جایگاه حضور پیدا کرد، موسوی در ابتدای کلام خود سلام ویژه عشایر و مردم عراق را به رهبر معظم انقلاب رساند و از دست‌اندرکاران برنامه تشکر کرد.

عشایر خوزستان در سال 1293 به فتوای مرجع شیعی آیت‌الله سید محمد کاظم طباطبایی یزدی صاحب کتاب عروه الوثقی در برابر نیروهای متجاوز انگلیسی ایستادند و شکست سختی را بر آنها وارد کردند.

یادمان شهدای عشایر خوزستان به امر ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب، در روستای گمبوعه، حوالی شهرستان حمیدیه در غرب اهواز احداث شده است.

میهمانان شرکت‌کننده در روز نخست این کنگره، با حضور در یادمان شهدای واقعه جهاد عشایر خوزستان، نسبت به شهدای این واقعه ادای احترام کردند.

در روز نخست این کنگره، واقعه بازسازی شده جهاد عشایر خوزستان اجرا و نیز آداب و سنن عشایر عشایر به نمایش گذاشته شد.

اخبار مرتبط:

پیام آیت‌الله سبحانی به کنگره بین‌المللی جهاد عشایری خوزستان
برگزاری «نخستین کنگره بین‌المللی یکصدمین سالگرد جهاد عشایر عرب خوزستان» در اهواز
کشورهای تحریم کننده بدانند از عملکردشان پشیمان می‌شوند
:
:
:
آخرین اخبار