عکس - مستند
تصاویر / محرومیت روستای قلعه چنعان

تصاویر / محرومیت روستای قلعه چنعان

روستای قلعه چنعان در جنوب شرق اهواز و در کنار شرکت صنایع فولاد خوزستان با مسافتی کمتر از 12 کیلومتر از مرکز شهر اهواز و با مساحت 15هکتار و جمعیت 16 هزار نفری است و بر اساس برخی آمار دومین روستای بزرگ کشور به شمار می رود. روستای قلعه چنعان با وجود همجواری با مرکز شهر اهواز از کمبود امکانات اولیه رفاهی رنج می برد. کودکان این روستا با وجود محرومیت از امکانات اولیه به تفریح کودکانه خود سرگرم و چشم امید به فردای روشن و همت مسئولان دارند.
تصاویر / این زندگی ادامه دارد؛ حتی بدون پا!
دست سرنوشت بدون پا نوشت

تصاویر / این زندگی ادامه دارد؛ حتی بدون پا!

عبدالرضا عفراوی اهل روستای علاونه ضعیف از توابع شهرستان حمیدیه می‌باشد. وی در کودکی براثر سقوط از دیوار مرتفع دچار ضایعه نخاعی شد و به دلیل سهل‌انگاری خانواده و دکترهای مربوطه از ناحیه کمر به پایین به‌صورت کامل فلج گردید. او هم‌اکنون با 35 سال سن دارای سه فرزند می‌باشد و به‌صورت مجزا از خانواده زندگی می‌کند. عبدالرضا با پشتکار و تلاش وصف‌ناپذیر خود به‌وسیله ماهیگیری در پشت سد تنظیمی کرخه امرار و معاش می‌نماید. زندگی وی که باعث الگو و سرمشق خیلی از جوانان ایرانی می‌باشد، از سوی سید حمید موسوی تهیه‌کننده، کارگردان و تصویربردار خوزستانی در مدت 25 دقیقه به تصور کشیده شده است.
تصاویر / قبرستان ارامنه در اهواز

تصاویر / قبرستان ارامنه در اهواز

آرامگاه مسیحیان کلدانی، کاتولیک آشوری و لهستانی اهواز در میدان بارفروشان سابق در منطقه هفت اهواز واقع شده است. البته آرامگاه ارامنه اهواز در کنار این مکان واقع شده است. بیش از 300 مزار هموطنان مسیحی که گورستان آنها حدود نیم قرن قدمت دارد در شرایط مناسبی قرار ندارند. در آرامگاه ارامنه مقبره یکی از شهدای ارمنی جنگ تحمیلی قرار دارد.مراحل مرمت دیوار، ورودی و محوطه ارامگاه مسیحیان کلدانی، کاتولیک، آشوری اهواز در تیرماه 1395 به همت شورای خلیفه گری کلدان کاتولیک آشوری آغاز شد.
تصاویر / بیراهه نوردی در امیدیه

تصاویر / بیراهه نوردی در امیدیه

بیراهه نوردی نوعی سفر است که حرکت و عبور از مناطق صعب العبور با ماشین و تجهیزات خاص را می طلبد.
تصاویر / منطقه گردشگری کوشک

تصاویر / منطقه گردشگری کوشک

منطقه گردشگری کوشک در جوار دریاچه سد شهید عباسپور و از توابع شهرستان اندیکا در استان خوزستان واقع شده است. در این منظقه، ویلاهای مجهز و اماکن اقامتی همراه با امکاناتی برای ورزش های مختلف جهت رفاه گردشگران در نظر گرفته شده است.
تصاویر / تالاب شادگان

تصاویر / تالاب شادگان

تالاب بین‌المللی شادگان یکی از تالب‌های بزرگ ایران است که در جنوب شهر شادگان در استان خوزستان واقع شده‌است.
تصاویر / بیراهه نوردی در شیوند

تصاویر / بیراهه نوردی در شیوند

بیراهه نوردی نوعی سفر است که حرکت و عبور از مناطق صعب العبور با ماشین و تجهیزات خاص را می طلبد. روستای شیوند که در پشت دریاچه سد کارون ۳ واقع شده، به دلیل همجواری با دریاچه، رشته کوه های زاگرس، جنگل‌های بلوط، رودخانه‌ها، آبراه‌ها، آبشارها و صخره‌‎ ها مقصد مناسبی برای گردشگران است.
تصاویر / دهدز - ۱

تصاویر / دهدز - ۱

دهدز شهری است از شهرهای شهرستان ایذه در شرق استان خوزستان، با آب و هوای بسیار معتدل و جاذبه های گردشگری فراوان، که مردم آن همگی بختیاری اند.