تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۴
کد خبر: ۱۰۰۵۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان خبر داد:
راه‌اندازی موزه رامهرمز در سال 94
همه تلاش ما بر این است که در سال جاری بتوانیم موزه رامهرمز را در عمارت صمیمی که یک سری آسیب‌هایی دیده پس از تعمیرات و ایمن‌سازی راه‌اندازی کنیم
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از راه‌اندازی موزه رامهرمز در سال جاری خبر داد.

 افشین حیدری در حاشیه سفر به رامهرمز اظهار کرد: همه تلاش ما بر این است که در سال جاری بتوانیم موزه رامهرمز را در عمارت صمیمی که یک سری آسیب‌هایی دیده پس از تعمیرات و ایمن‌سازی راه‌اندازی کنیم.

وی ادامه داد: در حوزه گردشگری هم اتفاق جدیدی که در هر شهرستان راه‌اندازی کردیم کانون‌های گردشگری به ریاست فرماندار و دبیری رئیس اداره شهرستان است تا بتوانیم پروژه‌های زیادی در بخش خصوصی و یا دولتی آغاز کنیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان تصریح کرد: نکته حائز اهمیت در حوزه صنایع دستی راه اندازی بازارچه صنایع دستی در شهرستان‌هاست که قصد داریم خانه‌های تاریخی در شهرهای مختلف را تملک کرده و در اختیار بخش خصوصی برای ایجاد بازارچه صنایع دستی قرار دهیم.

وی افزود: به‌زودی اداره میراث فرهنگی رامهرمز را به مکانی دیگر در مرکز شهر منتقل کرده و عمارت تاریخی صمیمی به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

حیدری همچنین عنوان کرد: استان خوزستان تنها استان کشور است که دارای سه اثر ثبت جهانی بوده و با توجه به پراکندگی آثار تاریخی و وجود آثار ارزشمند در دوره‌های مختلف اسلامی و ایلامی می‌طلبد که همه مردم و مسولان ما را یاری دهند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان در پایان بیان کرد: با توجه به اینکه خوزستان یک استان مرزی است می‌توان با برنامه ریزی در حوزه گردشگری اتفاق جدیدی ایجاد کرد و بازارچه‌های صنایع دستی را توسعه و گسترش داد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار