تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۱۰۳۲۶۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امسال اجرایی شد؛
نصب دوربین‌های کنترل سرعت در راه‌های شریانی خوزستان
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خوزستانی نصب دوربین‌های کنترل سرعت در راه‌های شریانی استان در سال جاری خبر داد
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خوزستانی نصب دوربین‌های کنترل سرعت در راه‌های شریانی استان در سال جاری خبر داد.

مصدقی در همایش راهوران محله (دهیاران) که روز شنبه 11 مهرماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه حمل و نقل جاده‌ای خوزستان چند استراتژی مهم تدوین شده که نخستین استراتژی، ایمنی راه‌ها ست. در این استراتژی به دنبال مدیریت جریان ترافیک و تردد هستیم که این وظیفه مهم با نصب دوربین‌های نظارتی در سطح جاده‌ها قابل انجام است.

وی ادامه داد: همچنین در بحث توسعه ITS در جاده‌های خوزستان، از سال گذشته نصب دوربین‌های کنترل سرعت در جاده‌ها آغاز شد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خوزستان افزود: با توجه به این که این امر نیاز به یک برنامه جامع داشت، سازمان حمل و نقل و پایانه‌های کشور برنامه‌ای جامع تدوین کرد. این برنامه از سال 94 به مدت 3 سال اجرایی می‌شود و طی آن، 2 هزار دوربین کنترل سرعت در جاده‌های شریانی کشور نصب خواهد شد.

مصدقی گفت: امسال بخشی از راه‌های شریانی استان خوزستان از جمله پل زال تا اهواز و اهواز تا دهدز تحت پوشش این برنامه قرار گرفت. بر اساس این برنامه، به ازای هر 25 کیلومتر یک دوربین نصب می‌شود که می‌تواند کمک شایانی در مدیریت سرعت داشته باشد، چرا که 70 درصد عوامل تصادفات در جاده‌ها، سرعت و سبقت غیرمجاز است.

وی ادامه داد: همچنین در جهت ارتقای ایمنی راه‌ها در حوزه راهداری اعتباری به میزان 889 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی اختصاص داده شده که امید است با اعتبارات استانی بتوان اقدامات بسیار خوب و موثری انجام داد. در کمیسیون ایمنی راه‌های خوزستان سهم قابل‌توجهی از اعتبارات دستگاه‌ها و شرکت‌های بزرگ تولیدی استان که از شبکه راه‌های استان استفاده می‌کنند، در بخش ایمنی راه‌ها هزینه می‌شود.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خوزستان به اهمیت آموزش رانندگان در کاهش حوادث و تلفات جاده‌ای اشاره کرد و گفت: سازمان با یک برنامه قوی و جامع در بحث آموزش رانندگان وارد شده تا با ارتقای مهارت رانندگان، امنیت ترافیکی مناسبی به جاده‌ها بخشیده شود. همچنین ضرورت دارد استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی تقویت پیدا کند زیرا تقریبا 80 درصد از ترددها از طریق حمل و نقل عمومی در جاده‌ها صورت می‌گیرد.

مصدقی افزود: در این زمینه 160 دستگاه ون به بخش حمل و نقل عمومی روستایی استان اختصاص داده شده است که این امر هم در جهت اشتغال‌زایی جوانان روستا و هم در رونق حمل و نقل روستایی موثر است.

وی ادامه داد: 50 درصد از 14 هزار کیلومتر شبکه راه‌های استان خوزستان معادل تقریبا 8400 کیلومتر، راه روستایی است اما با توجه به حجم وسیع راه‌های روستایی در خوزستان تنها 10 درصد از تلفات جاده‌ای، در راه‌های روستایی رخ می‌دهد که نشان‌دهنده آن است که مسایل ایمنی در این راه‌ها به خوبی رعایت می‌شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار