تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۱۰۳۵۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز برداشت میگو از مزارع پرورش میگوی چوئبده آبادان
برداشت میگو از نوع وانامی در بیش از 400 هکتار از مزارع پرورش میگوی چوئبده آبادان به عنوان بزرگ ترین سایت پرورش میگوی کشور آغاز شد
مدیرعامل اتحادیه شرکت های تعاونی آبزیان استان خوزستان گفت: برداشت میگو از نوع وانامی در بیش از 400 هکتار از مزارع پرورش میگوی چوئبده آبادان به عنوان بزرگ ترین سایت پرورش میگوی کشور آغاز شد.

محمد معلم سه شنبه گفت: تاکنون بیش از 900 تن میگو از 32 مزرعه پرورش میگو برداشت شده است و این روند تا پایان مهرماه ادامه دارد.

وی اظهار داشت: کیفیت میگو برداشت شده در مزارع پرورش میگو چوئبده آبادان با توجه به شرایط جوی در منطقه به لحاظ وزنی از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

ملعم گفت: سال گذشته حدود یک هزار و 370 تن میگو از 30 مزرعه پرورش میگو برداشت و روانه بازارهای داخلی و خارجی شد.

سال 1392 تنها 14 مزرعه در سایت پروش میگوی چوئبده فعال بود که با حمایت دولت تدبیر و امید و کنترل بیماری لکه سفید، تعداد مزارع به 32 مزرعه افزایش یافت و سطح زیر کشت نیز از 110 به بیش از 400 هکتار افزایش یافت.

میگوهای پرورش یافته در مزارع چوئبده از بهترین نوع و باکیفیت ترین میگوها در دنیا به حساب می آید.

میگوی وانامی بومی آبهای دریای مکزیک، آمریکای مرکزی و جنوبی و جنوب کشور پرو است و به دلیل مزیت های فراوان نسبت به سایر گونه های پرورشی مورد توجه پرورش دهندگان میگو قرار گرفته است.

برخی ویژگی های میگوی وانامی شامل سرعت رشد، تحمل دامنه وسیع تغییرات دما و شوری، ضریب ماندگاری و راندمان تولید بالا در مراحل لاروی و دوره پرورش رژیم پروتئینی کمتر می باشد.

سایت پرورش میگوی بندر چوئبده در 45 کیلومتری جنوب آبادان قرار دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار