تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۱۰۳۶۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شکواییه‌های یک پرفسور از حمایت ضعیف مسئولین
حضور پرفسور شفیعی، سازنده واکسن فلج اطفال و مادر شدن جناب خان از اتفاقاتی‌اند که شب گذشته در خندوانه رخ دادند.
شکواییه‌های یک پرفسور از حمایت ضعیف مسئولین
 خندوانه دیشب رنگ و بوی پزشکی به خود گرفته بود و میزبان افرادی از موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شده بود، همچنین شادی برنامه هم به همه دامپزشکان تعلق گرفت.

بعد از این صحبت‌ها و خواندن شعر دالی دالی، آیتمی از برنامه چهارشنبه شب که در آن جمعی از خانواده‌های سیستانی حضور دارند پخش شد و بعد کمدین جناب خان با نتیجه چکاب خود حاضر شد.

او خوشحال آزمایش را به رامبد نشان داد و گفت: بیا همه چیزم مثبت و بالاست، سالم سالمم، ولی بعد که رامبد آزمایش را دید موارد عجیبی مثل کلسترول ۸۵۰، قند سه برار حد نرمال، تعداد گلبول سفید ۱۰، آسکاریس و ژیگاردیا مثبت و ... در آن دیده شد و جناب خان با شنیدن این‌ها از زنده ماندن خود ناامید شد و بلافاصله برای خداحافظی به احلام زنگ زد.

در ادامه جوان از سلامتی که بالاترین نعمت است گفت، از آدم‌هایی که از ما بیشتر به فکر این سلامت هستند و در همین راستا پرفسور عباس شفیعی مشاور رئیس موسسه رازی را فراخواند، کسی که در ساخت واکسن فلج اطفال در ایران نقش به سزایی دارد.

وی طی گفتگو‌ به مطالعات و زحماتی که برا‌ی تهیه این واکسن کشیده بودند اشاره کرد و در قسمتی دیگر تصریح کرد: ما الان حدو ۷۰ نوع فراورده بیولوژیک داریم که تولید و مصرف آن با عث پیشگری از ابتلا به خیلی از بیماری‌ها و یا تشخیص برخی از آن‌ها می‌شود، ولی اهمیت و حمایتی که درخور باشد توسط مسئولین این امر صورت نمی‌گیرید.

پرفسور شفیعی بیان کرد: علاوه بر این ما قادر به ساختن خیلی از دارو‌ها و واکسن‌هایی هستیم که از خارج وارد می‌کنیم ولی این اتفاق بدون تامین هزینه و توجه صحیح به آن ممکن نیست و به قول معروف بی‌مایه فتیره! و تمام تلاش‌های ما بیهوده می‌شود.

در بخشی دیگر بعد از اعطای تندیس خندوانه، جناب خان با دکتری که برای معاینه او آمده بود واردشدند، پس از معاینات و دیدن جواب آزمایش دکتر به جوان گفت که نمی‌داند این موضوع را چه طور به او بگوید، چون تا به حال مشابه آن را ندیده است!

پس از کمی مکث معلوم شد که نتیجه گراویندکس او مثبت است و در واقع جناب خان مادر شده بود، البته خود او بعد از شنیدن این موضوع و تبریک رامبد به وی خوشحال شد و گفت حس خیلی خوبی دارد!

اما در همین حین رامبد با دیدن اسم روی برگه‌ها تازه متوجه شد که کلا آزمایش برای یک خانوم بوده که اشتباهی به جناب خان داده شده و با این کشف بود که قضیه حل و فصل شد.

خلاصه در شب گذشته هم خندوانه دیگری با تفاسیر ذکر شده و کلی دعای خیر برای مردم ایران به پایان خود رسید.
مرجع / اقتصادآنلاین
:
:
:
آخرین اخبار